Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vitt lantliv - del 3

Titan skrev 2009-06-14 20:46:50 följande:
    äser mkt här inne men skriver sällan själv, men nu har jag en fråga som jag undrar ifall någon kanske kan svara på. Vi tänkte sätta råspont å måla vit på en vägg och undrar vilket obehandlat virke ni har använt?Jag vill ha lite bredare plankor.
    Jag har inte lagt råspont själv, ännu, men planerar lägga det i sovrummet. Kan inte hjälpa dig men tänkte säga välkommen till tråden iaf
  • LinaoMatilda

Nytt i min blogg

Anton: Svårt det där, man vill ju inte drunkna i leksaker men samtidigt så måste ju lillebror få lite eget också. Så kände jag iaf. Jag gillar den där trumman med soldater från Maileg, Ellis Corner har den.. och ja spårvagnsväskan är ju kul också, den har Emil gillat mycket, finns också hos Ellis Corner. Julia har ju mysiga leksaker också.

• LinaoMatilda

Anton och Nilla: Tack

Nilla: Va roligt att se dig! Lät så fint med alla gamla möbler, hoppas vi får se dom. Allt bra med jobb och familj?

• LinaoMatilda

Glad midsommar till er alla!

Hoppas ni har bättre väder än vi. Här regnar det och är rätt ruskigt. Men det gör inte så mycket. jag och barnen har ätit jordgubbar och haft det mysigt här hemma. I natt kommer Juha hem för helgen.

• LinaoMatilda

Villa Nordåker skrev 2009-06-19 15:51:44 följande:

Glad midsommar Lina, det låster som om du och barnen haft det mysigt. Har du snickrat ditt planteringsbord helt själv? Impad i så fall!
    Tack!

Nej, det gjorde min pappa efter min ritning.
  • LinaoMatilda

Anton: Det var väl smart! Man ska inte köpa något dyrt om man inte är helt nöjd. Och Ektorp är ju faktiskt snygga och sköna.
    Tack snälla!

Idag har jag fått upp tvättlinorna. Ska fota och lägga i bloggen imorgon. Det är samma som Pysselsyster gjort, fick beskrivningen av henne. Mina är nog inte lika fina som hennes, mer ett ihopplock av de träbitar som fanns hemma Så tror jag de blev lite för höga också hihi får nästan ha pall när jag hänger tvätt

• LinaoMatilda
    Anton2005 skrev 2009-06-21 18:41:25 följande:
    Hej, hej hmm jag har ingen aning om de har just möbeltextil. När får man se lite mer bilder från erat hus...jag är ju sååå nyfiken. Hur har det gått med bergvärmepumpen eller vad var det som de gamla ägarna skulle stå för, minns inte vad som hade hänt?
    Nu blev det fel citerat..
    Men jag tror det får räcka med denna Den snickarglädjen var verkligen ingen glädje att såga ut Men visst är det en glädje att titta på den

Videli: Jag vet inte heller om tyget. Men saknar dig här. Du får bli lite mer aktiv här
  • LinaoMatilda
    Pysselsyster skrev 2009-06-21 19:14:11 följande:
    Hej på er vännerna! Äh Lina jag såg först nu att måtten försvunnit på kopian. Vad dumt! Då får jag stå till svars för att de blev för höga.... Kan du inte kapa lite, min är 180 cm....känns lagom högt. Ska bli superkul att få se resultatet imorgon.
    Det är ingen fara, jag var lite för optimistisk och trodde jag hade grävt djupare gropar än jag hade Jag gjorde nämligen inte som i beskrivningen när jag fäste dom i marken, jag göt (gjöt? hur stavas det??) dom fast i marken direkt. Men de är väl 195cm höga nu. Kanske kan ha lite lösare tvättlina istället...
  • LinaoMatilda

Videli: Ja det kan jag tänka mig, lite mer tid skulle inte skada här heller Vad har du för projekt på gång?

• LinaoMatilda
    Videli skrev 2009-06-21 20:23:53 följande:
    Lina, Förutom renoveringen i hallen, och Vide´s rum så fixar jag färdigt alla mina blocket fynd. Bla ett bord jag fyndade som ska stå i vardagsrummet, målar bokskåpet en gång till och så en skänk som jag håller på att skrapa. Lite osäker på hur jag ska göra med den. Tycker det är såå fint med slipade/skrapad yta, men vet inte om jag ska ha hela skänken så eller bara ovansidan, om jag ska behålla den gamla fägen eller om jag ska måla om den... Sååå många val
    Ja det är fint med skrapad yta. Men tycker isf du ska ha hela. Annars ser det kanske ut som att du inte orkat måla klart bara Vi vill se bilder ju!
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3