• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • LinaoMatilda
    Anton2005 skrev 2009-06-23 08:18:50 följande:
    men du kanske kommer visa i bloggen :)
    ja det gör jag nog
  • Sagalin

Lina, vad spännande!
    Jag tror inte det ser ut som "hej kom och hjälp mig" men man är alltid självkritisk.

Anton, det måste vara en härlig känsla för lille Algot att kunna gå själv, även om det är med en gåvagn.

• LinaoMatilda

Villa Nordåker skrev 2009-06-23 08:25:20 följande:

Lina, vad spännande! Jag tror inte det ser ut som "hej kom och hjälp mig" men man är alltid självkritisk. Anton, det måste vara en härlig känsla för lille Algot att kunna gå själv, även om det är med en gåvagn.
    Jo så är det ju. Men man vill ju att det ska se bättre ut än normalt när de ska fota.
  • misak
    LinaoMatilda skrev 2009-06-22 21:55:59 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-06-22 21:33:15 följande:
    villahemmet.blogspot.com/2008/11/quiltbeskriv...Sugen på att pröva detta jag också.
    Jag har sytt en quilt enligt den beskrivningen, inte så himla svårt för en oerfaren sömmerska som jag är.

Det blir nog en GG i allafall. Sonen fyller ju 4 snart... Har ni tips på bra fina icke-plastiga leksaker?
  • misak

Videli: Vilka underbara möbler du hittat!

Anton: Jag såg att smultrongården hade 20% på Sturehof, tror du de skickar dem?

• Sagalin
    misak skrev 2009-06-23 11:20:46 följande:
    Jag har sytt en quilt enligt den beskrivningen, inte så himla svårt för en oerfaren sömmerska som jag är. Det blir nog en GG i allafall. Sonen fyller ju 4 snart... Har ni tips på bra fina icke-plastiga leksaker?
    Har du någon bild?

www.blaelefant.se har en hel del fina träleksaker.
  • Sagalin

Jag kom på att jag har ett rosa tyg som ser ut som lapptäcke, ska testa att sy en liten qvilt till Saga innan jag ger mig på att sy ett större som överkast till Jacob om jag nu reder ut det.

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3