• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • misak

Är det någon som har tips på sängöverkast till ett pojkrum?

• LinaoMatilda

Mia: Ok, då borde jag köpa några extra då när det är så billigt Fin bild, gillar dom krukorna!

Anton: Oj vilket hus! Underbart! Även om det var lite fööör mycket väggord och pryttlar. Men huset och stället är ju underbart. Sa jag att jag tycker det är underbart?

• Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-06-22 15:44:04 följande:
    GRATTIS till en andra underbart söt liten prinsessa Numberone!Malin: Är det billigt? Här kostar de 5 euro normalpris.
    Vet inte men det hade kostat 79kr/st. De var ganska stora.
    M i a skrev 2009-06-22 16:51:32 följande:
    Numberone - stort grattis, gud så söööt!Villa Nordåker - Grandmas har också. www.grandmas.se Jag fyndade två stycken på rea förresten för ett par veckor sen i en butik som precis har stängt.
    Älskar Grandmas, så det blir en tur dit.
    Hur mycket fick du betala för dina på Rea?
  • Sagalin

Jag själv har fyndat två tapetrullar på Rusta för 39kr/st. Det är den vita med blåa blommor som det finns en rosa variant av som jag tapetserade Sagas garderob/dockvrå med. Jag vet att Julia har den i Elles klädskåp som hon gjorde iordning.
    Jag ska ha tapeten i Jacobs garderob, i sommar ska jag ta tag i den, den behöver fixas till, det är en liten "gå-in-garderob" där det funnits ett handfat tidigare, huset är som sagt var från 40-talet. Men handfatet har vi tagit bort för flera år sedan. Men den behöver spacklas upp och fixas till innan kläder kan hängas in. Nu har vi Jacobs kläder under skötbordet.

Jag lyckades böja mig lite snabbt innan inne på toaletten när Jacob satt på pottan och slog i ögonbrynet i skötbordskanten, så jag fick ett jack på ögonlocket. Hur kan man lyckas med det?!!!

• Camilla R

M i a skrev 2009-06-22 16:58:26 följande:

Lina - jo, 59 spänn för en mårbacka är riktigt billigt, annars får man ge närmare hundralappen, i alla fall runt 80.
    Ja, när jag skulle köpa plantor till altanen så höll de på att slå igen blomförsäljningen. Mårbacka kostade då 20:-!! och jag köpte 2!! Är jag helt dum, eller?? Jaja, dessa två är i alla fall fina och det känns lite lyxigare med mårbacka i krukorna på altanen. Men nog hade jag väl kunnat köpa 2 till? Det var ju inte så många kvar helt enkelt.
  • Camilla R

M i a skrev 2009-06-22 16:54:12 följande:

Mia: Sturehofs krukorna är ALLTID fina, men dina bilder väcker mitt stora HA-begär stort, jättefina bilder. Gillar just denna formen på kruka mest och bäst!
  • M  i  a

Tack Anton och Lina

Anton - vilket hus! underbart! men håller med om att det var vansinnigt mycket prylar överallt. jag känner att jag blir mer och  mer sparsmakad och vill ha så lite som möjligt framme.

villa nordåker - jag gav 325, de var bara nedsatta med 30 % så nåt vidare "fynd" var det väl kanske inte men å andra sidan högg jag de två sista
    huu vad otäckt med jacket på ögonlocket, maken har också ett på ett av sina från nån olyckshändelse med en maskin i unga år.

camilla - hihi, ja, det är lätt att vara efterklok. jag har köpt min mårbacka (bara en) till ordinarie pris men hittar jag till nedsatt pris vill jag förstås ha fler.
    tack snälla, ja, den här storleken är bäst helt enkelt, har en liten också.

• Sagalin
    M i a skrev 2009-06-22 19:08:10 följande:
    Tack Anton och LinaAnton - vilket hus! underbart! men håller med om att det var vansinnigt mycket prylar överallt. jag känner att jag blir mer och  mer sparsmakad och vill ha så lite som möjligt framme.villa nordåker - jag gav 325, de var bara nedsatta med 30 % så nåt vidare "fynd" var det väl kanske inte men å andra sidan högg jag de två sista huu vad otäckt med jacket på ögonlocket, maken har också ett på ett av sina från nån olyckshändelse med en maskin i unga år.camilla - hihi, ja, det är lätt att vara efterklok. jag har köpt min mårbacka (bara en) till ordinarie pris men hittar jag till nedsatt pris vill jag förstås ha fler.tack snälla, ja, den här storleken är bäst helt enkelt, har en liten också.
    Åh, är de så pass dyra, men jag har fått tillbaka en del på skatten så det kanske är värt att lägga några slantar på dessa fina krukor. Tror inte man kan tröttna på dem!
  • M  i  a
    Villa Nordåker skrev 2009-06-22 19:10:20 följande:
    Åh, är de så pass dyra, men jag har fått tillbaka en del på skatten så det kanske är värt att lägga några slantar på dessa fina krukor. Tror inte man kan tröttna på dem!
    Nä ja precis, de är dyra men så grymt fina så de är värda att lägga sina slantar på dem. Jag har 3 stycken och kommer nog aldrig tröttna
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3