• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • numberone
    mage06 skrev 2009-08-25 18:17:12 följande:
    Men hur tänker du kring de som eventuellt har din blogg som favorit, länkar den gamla adressen till den nya?
    ne det gör den inte men jag har svarat på tidigare kommentarer....
  • Arctura

Tänkte höra om nån vet vilket kuddfodral jag menar!!? Jag har sett ett kuddfodral på h&m:s Home sortiment som är i typ linne & har en fransk text på sig.... är det nån som vet om det kuddfodralet finns på h&m s hemsida? Hittar det inte nu fast jag sett det innan....

• Gummsan82

Hallå alla glada!

Har haft en viss frånvaro här då planerandet av bröllopet tagit all min vakna tid det sista... men nu är det genomfört och jag är då nu Fru Andersson! :D
    Har inte så många bilder än då vi inte fotade nått själva och det dröjer ca 2 veckor till innan vi får några av fotograferna...

Men dagen var underbar, trots regn under fotograferingen, felsägningar av oss och prästen och taffel med ringar i kyrkan....

Men dagen gick bara för fort...

• numberone
    Gummsan82 skrev 2009-08-28 11:48:13 följande:
    Hallå alla glada!Har haft en viss frånvaro här då planerandet av bröllopet tagit all min vakna tid det sista... men nu är det genomfört och jag är då nu Fru Andersson! :DHar inte så många bilder än då vi inte fotade nått själva och det dröjer ca 2 veckor till innan vi får några av fotograferna...Men dagen var underbar, trots regn under fotograferingen, felsägningar av oss och prästen och taffel med ringar i kyrkan.... Men dagen gick bara för fort...
    grattis!!!! låter som det blev en dag att minnas för evigt!
  • Camilla R
    Gummsan82 skrev 2009-08-28 11:48:13 följande:
    Hallå alla glada!Har haft en viss frånvaro här då planerandet av bröllopet tagit all min vakna tid det sista... men nu är det genomfört och jag är då nu Fru Andersson! :DHar inte så många bilder än då vi inte fotade nått själva och det dröjer ca 2 veckor till innan vi får några av fotograferna...Men dagen var underbar, trots regn under fotograferingen, felsägningar av oss och prästen och taffel med ringar i kyrkan.... Men dagen gick bara för fort...
    GRATTIS Fru Andersson!!
    Regn på bröllopsdagen skall visst betyda tur vill jag minnas, härligt att ni fick en oförglömlig dag!
  • JohPet

Nu var det längesen jag hade tid att sitta vid datorn. Har jobbat i två veckor nu. Ska försöka kika in hos alla

Idag blir det en tur till Skåne, så renoveringen lär stå stilla i helgen Nu är det hallen som står på tur.

www.huse1.blogspot.com/

Någon som vet var man kan köpa day home och tine k i södra sverige?

• Ari Gold

Jag har en liten vägghängd gipsmadonna från Italien som ska sitta uppe i ett hörn av murstocken. Jag är ateist men ser henne mest sdsom ett reseminne frånn Italien.

Desssutom tycker jag att man kazn se madonnor som en symbol för kvinnokraft, och religiösa saker är en del av vår kultur och hisstoria oavsett man är troende eller ej och jag har giivetvis både en bibel och en koran, det har med bildning att göra - inte tro.

Däremot har jag inga jättemadonnor i betonng uppe eller liknande, då det inte riktigt passar vår stil. Men jag har för avsikt att gjuta sådana när andan faller på (liksom att jag gjuter små i andra material) dock ej för eget bruk.

• Kaktus76

Har verkligen varit borta här ifrån länge....tiden räcker som inte riktigt till med 2 småbarn och ensam som man är.....Men nu kommer hösten och då ska det väl bli mer tid över för er igen

Går även i husköpar tankar Har "hittat" ett hus,en kompis farmor och farfar som har bott där tidigare. Huset är byggt -65 och har ursprungtapeterna kvar....så käckt   Har fått lånelöfte och ska in på banken imorgon så jag får veta mera exakt vad månadskostnaden blir....känner mig lite orolig om jag kommer att klara av det ekonomiskt när man är själv och så...

Hur ser era månadskostnader ut? Hur mycket lån har ni?

Ska försöka att läsa tillbaka lite nu....Ha en toppen dag!!! Kram,kram

• Ari Gold
    Ari Gold skrev 2009-08-31 05:54:29 följande:
    Jag har en liten vägghängd gipsmadonna från Italien som ska sitta uppe i ett hörn av murstocken. Jag är ateist men ser henne mest sdsom ett reseminne frånn Italien. Desssutom tycker jag att man kazn se madonnor som en symbol för kvinnokraft, och religiösa saker är en del av vår kultur och hisstoria oavsett man är troende eller ej och jag har giivetvis både en bibel och en koran, det har med bildning att göra - inte tro.Däremot har jag inga jättemadonnor i betonng uppe eller liknande, då det inte riktigt passar vår stil. Men jag har för avsikt att gjuta sådana när andan faller på (liksom att jag gjuter små i andra material) dock ej för eget bruk.
    Haha...postade detta svar i fel tråd ju... så går det när man har 2 fönster öppna samtidigt.
  • Väntar på Lilla Grodan

Jag har också tänkt köpa dessa men tyvärr är de redan slutsålda...fick det meddelandet när jag försökte beställa dem...tyvärr....

Arctura skrev 2009-08-28 10:23:20 följande:
    Tänkte höra om nån vet vilket kuddfodral jag menar!!? Jag har sett ett kuddfodral på h&m:s Home sortiment som är i typ linne & har en fransk text på sig.... är det nån som vet om det kuddfodralet finns på h&m s hemsida? Hittar det inte nu fast jag sett det innan....
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Gummsan82

Hmm... vad tomt det var här då!
    Hänger alla på Facebook eller har månag kanske börjat jobba eller plugga igen?

• LinaoMatilda

Mage06: Tack söta för din kommentar i min blogg. Den gjorde min dag

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3