Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vitt lantliv - del 3

Anton2005 skrev 2009-07-03 21:41:12 följande:
    Inte samma avdelning med samma dagis. De har två avdelningar en med barn 0-3 år o sen en 3-6 år men eftersom de är ute så mycket så kommer de nog vara en del tillsammans iaf

Saga och Jacob har inte heller gått på samma avdelning men har ändå träffats en hel del när de är ute på gården och leker.
  • Sagalin
    mage06 skrev 2009-07-04 18:38:09 följande:
    Hej på er! Nu slänger jag mig bara in här. Migrän härjar i mitt huvud sen två dagar så jag orkar inte läsa tillbaka men jag har tittat in då och då Ser att ni pratar om dagis och de små i alla fall och här skall lilla S också börja snart Fy, det är så hemskt, hon kommer bara att vara drygt 15 månader då Storasyster älskar dagis och S tycker att det är jätteroligt när vi hälsar på så jag tror att det blir värst för mig. De kommer att gå på olika avdelningar men de är ute nästan jämt och då på samma gård. Så kommer de bara att gå till kl.14 så det är ok ändå...Hoppas det löser sig med koliken numberone! Jag har också hört om goda resultat med akupunktur!På inredningsfronten är det stiltje, jag tituleras numer sjukskriven så energin är inte på topp. Nu för tiden är väl sånt här så vanligt att jag faktiskt törs skriva det på ett sånt här forum, ni vet gå in i väggen, utbränd... ja, allt vad det nu kallas...Men jag knåpade ihop något till bloggen i alla fallwww.noamajahemma.blogspot.com
    Oj, skickar en energikram och hoppas du snart ska må bättre igen.
  • Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-07-05 18:08:14 följande:
    Mage06: Ja det är inga problem. Åker säkert förbi där inom denna vecka. Är det det fyrkantiga eller triangelformade ni vill ha?Det är så skönt att ha familjen samlad. Vill inte alls tänka på att han åker i början av augusti igen. Vi är mest hemma. Jag ska iväg till Sverige om några veckor. Då ska Juha med barnen till svärmor, så jag missar ingen familjetid hemma vilket är bra för annars hade jag bara tänkt på det på resan. Annars är vi mest hemma och gör små utflykter. Gulligt av dig att fråga.Mia: Aj då, synd. Men det betyder bara att det finns ett bättre hus som väntar på er. Kram
    Ska du ha med dig släpkära när du ska till Sverige
  • Sagalin

Kaktus, jag har för mig att våra barn har haft sådana perioder. Det enda som hjälpte var att vara med tills de somnade. De blev en hel del gånger i famnen.

Hur går det med huset som du visade i förra veckan, ska du gå på visning?

• Sagalin

Jag blir lite sugen på att beställa golvlampan Videli visade.
    Jag hittade en rabbatkod som ger 40% på hela beställningen, då blir den jättebillig.

Men nu måste jag underhålla Saga lite så jag få gå in på Ellos senare, det kan ju vara mer saker som jag behöver!

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3