Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vitt lantliv - del 3

Jag har snöat in mig på gummistövlar!
    Jag skulle vilja ha ett par Hunterstövlar är det någon som har det här?
    Jag provade ett par Tretorn som ser ut som Hunters de var sköna men tyckte de var lite vida nertill, fast jag hade inga byxor istoppade utan bara strumpor (jag hade kjol på mig) så det var lite svårt att avgöra.

• Sagalin
    misak skrev 2009-07-09 15:02:11 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-09 09:15:33 följande: Jag vill också ha ett par hunter, har hittat en engelsk sida som säljer dem billigt. Med frakt blir det billigare än här hemma.Jag ska bara få tummarna loss att prova ut storleken här hemma först innan jag ska beställa!www.lookatmycrazyshoes.com/
    Jag har också sett den sida, blir ca 750kr med frakt.
    Jag ska till Gbg nästa vecka och där jag att de ska finnas på Victoria arena, eller vad det nu hette.
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-07-09 17:15:35 följande:
    Ååå jag vill oxå ha Hunter gummistövlar, men jag kan inte bestämma mig för vilken färg. Men det lutar åt svarta.Vill nämligen ha den här jackan oxå, www.barbour.com/index.cfm?fuseaction=products...hoppas på en snäll man vid skatteåterbäringen
    Svarta är alltid klassiskt.
    Jag ska försöka prova ett par nästa vecka och sen ska jag beställa från UK.

Snygg jacka!
  • Sagalin
    misak skrev 2009-07-09 20:32:49 följande:
    Den jackan har jag också sneglat på. Den är så snygg! Villa Nordåker skrev 2009-07-09 19:30:15 följande: Jag håller också på svarta stövlar! Vad kostar de i Göteborg?
    Inte en aning, jag googlade och hittade en återförsäljare i Gbg och det passar bra eftersom jag ska dit på tisdag.  Jag har sett i några svenska webbutiker att det kostar drygt 1000kr.
  • Sagalin

Nu har jag varit och provat Hunter stövlar i en Boomerangbutik. Där kostade de 1099kr.
    De är jättesköna, känns inte alls som en gummistövel.
    Jag vet inte om jag ska ha stl 38 eller 39.
    raggsocka eller det fodret som man kan köpa till.
    Stl 39 var ca 2cm högre i skaftet så de blev nästan lite väl höga (är 165cm lång) men då skulle en socka få plats.
    Det var Hunter Orginal som jag provade.

Men jag bara måste ha ett par!

Men det blir till att beställa på nätet, vill inte punga ut 1099kr.

• Sagalin
    misak skrev 2009-07-10 20:50:27 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-10 19:07:41 följande: vilken storlek har du i "vanliga skor"? Är de stora eller små i storlekarna?
    Jag brukar ha 38 eller 39.
    Men när jag tänker efter så borde jag ha en 39 så man kan ha en raggsocka alt deras fleecesocka i.
    Det skiljde inte så mycket på själva foten utan mer på vristen och höjden på skaftet.
    Men snygga och sköna var de!

Måste försöka prova en gång till. Jag kände mig lite stressad idag och jag ville inte verka för angelägen eftersom jag inte tänkt att köpa dem där.
  • Sagalin
    Sussi N skrev 2009-07-10 23:57:29 följande:
    Halloj, slänger mig in efter flera veckors frånvaro, har varit och rest och det kan ni se här www.sussisvarld.blogspot.comJag har Hunter och fick då gå ner en strl. och efter att ha använt dom i några månader nu så räknar jag med att få i fleecesockan till hösten. Stövlarna är helt underbart sköna.Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att läsa tillbaka och se vad ni har pysslat med
    Menar du att de töjer sig lite?
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3