• CosmicCat

När du var tonåring

Lite inspirerad av en annan tråd blev jag nyfiken på hur andra var som tonåringar. Själv både ljög jag och bröt mot uppsatta regler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du var tonåring
  • Nasse7

Jag var ganska skötsam när jag var tonåring. Varken drack eller rökte eller var ute och festade speciellt mycket. Om jag var ute och festade visste mina föräldrar om det . Jag hade inte speciellt mycket regler, det behövdes liksom inte. Jag respekterade dem och det var sällan bråk om sådana saker. Sedan klart man bråkade med sina föräldrar, men inget allvarligt. Har heller aldrig kallat min mamma eller pappa för fula saker.

• la Demoiselle Snorque

Jag varken ljög eller bröt mot regler (hade dock inga direkta regler, var "frihet under ansvar" som mamma så många gånger påpekade när jag var påväg ut) men min mamma skulle nog ändå inte kalla mig för mönster tonåring Hade många andra fighter istället.

• MysTic PrincesS

Jag ljög och bröt mot reglerna för att FÅ utegångsförbud och det enbart så att jag skulle få ligga hemma i sängen och läsa men mamsen kom på detta "system" och gav mig innegångsförbud ist

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • 010306

smydrack väll å sånna saker men hade inte haft så många disskusioner om det heller. Hade annars inte så stränga regler heller så var inte så mkt att ljuga /mygla om.

• AasaC

Jag var nog en mönstertonåring ... ur föräldrars synvinkel. Jag varken ljög eller bröt mot regler och var i princip alltid hemma med familjen.
    Jag hade typ ett urtrist, ospännande liv, men mina föräldrar var säkert nöjda. {#lang_emotions_tongue_out}

• Airlee

Jag var en hemsk tonåring. Är glad att mina föräldrar fortfarande vill kännas vid mig idag.

• VulgusProfanum

Annat:
    Jag testade verkligen om mina föräldrars värderingar och regler höll utifrån mitt sätt att se saker och ting.

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
  • Pomea

Ljuga tycker jag är osmakligt men jag sket i vilka regler jag hade och jag hade oftast inga heller.

• 071001

Annat: Första delen av tonåren var jag hur lugn och skötsam som helst. I den övre delen av tonåren var det smygrökande och festande före 18 års ålder. Dock var det ganska skötsamt ändå, men lite småljug här och där.

• annca

Oj oj... Jag var så snäll och duktig att det var rent tråkigt... :) Favoritsysselsätnning en fredagskväll var att sitta i min fotölj och läsa deckare.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden När du var tonåring