• CosmicCat

När du var tonåring

Lite inspirerad av en annan tråd blev jag nyfiken på hur andra var som tonåringar. Själv både ljög jag och bröt mot uppsatta regler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du var tonåring
  • Alemonia

Jag både ljög enstaka gånger och bröt enstaka gånger mot reglerna men jag är inte säker på att föräldrarna vet om det.
    Jag var ganska skötsam (lätt mobbad plugghäst i högstadiet) och tillbringade mycket tid hemma. Jag var nästan 18 när jag började dricka och då utan att dricka mig mer än att jag hade kontroll.

• CharmingGirl

Jag röstade på annat.

Flyttade hem till min mormor på annan ort för att börja gymnasiet. Mormors motto lyder: "Passa på och ha kul medan du är ung" och "Det mamma inte vet mår hon inte dåligt över".

Jag hade alltså inga direkta regler eller annat, utan fick använda mitt sunda förnuft angånde tider att passa, skolan etc etc.

Efter dom två åren hos mormor har jag alltid bott själv och gjort som jag själv velat - och trots det är jag ganska "normal", skötte skolan och hade samtidigt den roligaste tiden i mitt liv under gymnasieåren!

• Enigmia

Mönstertonåring var jag Ända fram tills jag var 18 och träffade min första pojkvän...

• TessaS

Annat:
    Jag drog till med lite vita lögner och så... men inte så farliga.
    Regler höll mamma på väldigt, men å andra sidan så var de inte så hårda. Och det fanns utrymme för kompromisser om jag kunde förklara varför på ett bra sätt, så det fanns inte anledning att bryta mot dom.

• April Mamma

Annat..Men visst har man väl säkert ljugit om något osv.....men jag har alltid haft en bra o öppen relation med mina föräldrar vilket har gjort att jag har kunnat prata med dem om allt...sedan så har jag aldrig haft några direkta regler o tider..men jag kom hem i tid ändå =)

Jag ljög om att jag inte rökte kommer jag i håg, var väl 13-14 år...men ingen hemma rökte så det luktade ju massor när jag kom hem på kvällarna...men ändå blåljög jag....och sa att "jonas blåste rök på mig" Haha..hur kunde man tro att dom skulle gå på det...

• Sencha

Mönstertonåring. Eller ja, jag tror inte ens att de satte upp några regler, det behövdes nog aldrig ens.

0401 & 0807
  • Hertha

Annat. Jag flyttade hemifrån som 16-åring så jag behövde inte ljuga. Jag gjorde som jag ville ändå. Och detta var innan mobiltelefonerna så väldigt länge hade jag inte ens en telefon som de kunde nå mig på (de fick typ lämna meddelande på skolan).

• Mimmi P

Hmm, jag var nog i en klass för sig, jag var en mönsterdotter på många sätt, var typ bäst i klassen, skötte mig själv, gick upp på morgonen utan att nån sa till osv osv men jag flyttade hemifrån när jag började gymnasiet och pappa såg ju bara en del, den där jag skötte mig. Att jag skolkade som en tok (herregud, gymnasiet var ju toklätt varför skulle man vara där så mycket för?) och festade alldeles för mycket behövde han ju inte veta om... Eftersom jag bodde själv fanns det ju inga regler att bryta mot men jag hade inga regler innan jag flyttade heller.

• La Lola

Ljög gjorde jag. "Mamma, jag är sjuk" o liknande.

Men jag kan inte minnas att jag hade några regler direkt....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Buttons

Jag lockades inte alls av alla typiska tonårssaker och får väl räknas som väldigt skötsam. Därför fanns det inte heller något behov av regler eller lögner.

Svar på tråden När du var tonåring