• CosmicCat

När du var tonåring

Lite inspirerad av en annan tråd blev jag nyfiken på hur andra var som tonåringar. Själv både ljög jag och bröt mot uppsatta regler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du var tonåring
  • Mieria

Annat. Första delen av tonåren var jag omöjlig att kontrollera. Jag kom och gick som jag ville och nåde den som stod i min väg. Efter högstadiet mognade jag däremot och blev en skötsam gymnasieflicka.

• Angels Fall First

Jag var nog nastintill en monstertonaring. Eller sa hade jag kanske bra regler hemma som jag faktiskt tyckte var vettiga. Var det nagot som jag var missnojd med sa kunde det oftast diskuteras fram en losning. Sa jag fortjanade mina foraldrars tillit. 

Har bytt telefonnummer (till den svenska mobilen) om någon känner sig bortglömd och inte fick det.
  • Lincon

Jag vågar inte skaffa fler barn av rädslan att få en dotter som skulle kunna bli likadan som jag själv var i tonåren. Var säger det om mina tonårsäventyr......!!

• Runguska

Jag var skötsam, ljög om hur dåligt jag mådde i skolan dock - eller ljög och ljög, de vägrade lyssna så tillslut slutade jag att försöka berätta.

• Tvåbarnsmorsan

Jag var en snäll tonåring har min mamma sagt och jag minns det själv också, har aldrig varit så mycket för att dricka, ljuga och sånt!

• MrM

13-årige jag och 19-årige jag hade rätt lite gemensamt. Det vill säga, jag hann ljuga och bryta mot rätt många regler samtidigt som jag hann med att vara skötsam. Ett distinkare tidsspann gör att jag kan lämna ett mer exakt svar.

Mvh

• LSalander

Ljuga och bryta mot regler gjorde jag inte.
    Men däremot var jag ruggigt otrevlig och gapade och skrek och sa fula ord till min mamma.
    Men tydlligen (enl. mamma) bad jag om ursäkt efter utbrotten

• lillasmilla
    BlommyNess12 skrev 2009-06-23 11:41:09 följande:
    Jag både ljög och bröt mot reglerna. Men jag var en liten ögontjänare, de anade aldrig nånting
    Samma här!
  • Quiet thoughts

Nja jag ljög inte direkt o skötte mig rätt exemplariskt, blev alltid hämtad. fast sen när jag fick en kille med bil slutade jag följa alla tider o åkte hem när vi fick lust at jag skulle fara hem typ, så då slutade de säga "kom hem vid 1 "

Vem som helst kan hantera ordning och reda, bara ett geni behärskar kaos
  • Tutilure

Oj, oj, oj, jag var inte lätt att ha att göra med som toåring!

Jag har ett temperament som heter duga och det blossade som värst under tonåren. Jag och mamma hade stora fighter ofta och till slut flyttade jag hemifrån i full dramatik. Men det var bra för mig för efter det lugnade jag ner mig.

Men det värsta är att min yngsta son har ärvt mitt temperament så det ska bli intressant att se när han kommer upp i tonåren...

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
Svar på tråden När du var tonåring