• CosmicCat

När du var tonåring

Lite inspirerad av en annan tråd blev jag nyfiken på hur andra var som tonåringar. Själv både ljög jag och bröt mot uppsatta regler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du var tonåring
  • fruis

Jag hade inga regler men å andra sidan var jag en mönstertonåring som inte drack alkohol, sällan var ute på stan och som skötte skolan prickfritt. Ljög aldrig då jag varken ville eller hade behov av det eftersom jag hade fullständig frihet i stort sett.

• Jojjo841212

Hade ganska normala regler hemma antar jag, det där med att vara hemma vissa tider, höra av mig under kvällen, hjälpa till hemma, inte dricka alkohol osv. Men det sket jag i, jag ljög, söp, tog droger, rymde...skolkade, bråkade mm.
    Behövde kanske ha ett uppror.. Men sen pga min kärleksfulla familj kom jag ner på jorden igen, skärpte till mej, och nu har jag ett helt nytt liv.

• SaraSelinda

Jag valde annat. Jag hade inga regler som jag kunde trotsa så jag var lite av en exemplarisk unge. Jag fick själv lära mig att kom jag in sent så mådde jag dåligt på morgonen med att jag fått för lite sömn.
    Men vid sidan om som ingen visste om hade jag ett annat liv i hemlighet, ingenting skadligt, bara något jag höll hemligt =)

• Zamorak

Jag både ljög och bröt mot reglerna.

• Bonanza

Jag ljög om att t.ex. sova hos kompisar när jag egentligen hade legat med någon kille. Men det var ju mest en vit lögn för att slippa diskutera mitt sexliv med min mamma.

Annars ljög jag nog måttligt. Någon gång sa jag att jag skulle på ungdomsgård men gick på fest istället. Jag hade inga regler, så de kunde jag inte bryta emot.

• CMH

Jag hade väldigt svårt att ljuga för mina föräldrar, och det kommer jag nog alltid ha. Så oftast sa jag sanningen, men reglerna bröts rätt ofta..

• mejola

Jag tog annat...
    Jag hade väll inga regler, mamma sa "var hemma senast21" men jag kunde komma hem allt mellan 00-04 och dom bryde sig inte ens om det. Så jag bröt ju mot reglerna men de fanns inga koncekvenser för det precis.
    Jag behövde inte ljuga, jag sa som de var och gjorde det vad de nu var. Antingen ställde dom upp eller så var det mitt val tyckte dom.
    Fri uppfostran var de inte, dom uppfostrade mest när dom själva orkade

• Klåfingerapa

Jag hade inga regler som jag kunde bryta Och jag ljög så mycket jag hann med.
    Mina föräldrar var skitkassa tonårsföräldrar som trodde att jag var vuxen och lät mig göra precis vad jag ville.

• Hon den an0nyma sn0karen

Annat , eftersom som jag aldrig svek mammas förtroende fick jag i stort göra vad jag ville eftersom hon litade på mig. Jag var alltid ärlig i mot mamma, talade om att ikväll kommer jag att festa med mina vänner och sånt. Därimot var jag väldigt arg när jag var tonåring, slängde tallrikar och var rätt galen på de viset i stället. Därimot ljög jag aldrig eller bröt mot regler. Hade jag gjort det hade jag förmodligen inte fått göra allt kul jag ville göra. Som festa och åka raggarbil och sånt .

Svar på tråden När du var tonåring