Gamla Stan rekommenderas, liksom ett middagsbesök på TGI Friday (i Gamla Stan). Ryska marknaden och saluhallarna i de gamla hangarerna är värt ett besök - men tänk på att desto längre in på marknaden - desto billigare priser, många ggr. Frukt och grönsaker är dyrare på marknaden än på Rimi eller Maxima.
PASSA ER för bärnstensförsäljarna på gatorna! Alla kommer att hävda att det är ÄKTA bärnsten men det är PLAST. ALLT är plast. Ska ni köpa bärnsten så besök GC, Galleria Centrale, tror jag det heter, i Gamla Stan. Dyrt, men så är det.
Billig lunch hittar ni på ett av torgen i GS - Alus Seta står det ovanför dörren. De öppnar 12 på dagarna och har världens godaste grillade fläskspett! Maten vägs och man kommer riktigt billigt undan.
Även en av de stora kyrkorna i närheten av Alus Seta är värt ett besök - där kan man skåda Gustav II Adolf, tror jag att det är, på en av fönstermålningarna.
Det finns en hyfsat mysig uteservering vid Leninstatyn (vet ej geografisk riktning) där man kan sitta och ta en öl, kaffe eller lätt lunch.
Kläder är generellt dyrare än i Sverige, men skor kan man hitta ruggigt billigt på Ryska Marknaden. Stockmann är skoj att kika i - motsvarande NK kan jag tro - men bortanför Stockmann ligger ytterligare en galleria, Origo, där priserna är mer humana.
Pust. Något mer?