Åh, jag har glömt att berätta hur det var!
Jag tycker avstånden var mycket kortare än vi hade trott. Vi frågade en taxi om vad de skulle ta för att köra oss till en restaurang vi hade planerat in, men han tog ett enormt överpris efter vad vi hade fått höra på båten, så vi tog och gick istället. Helt ok förutom värmen... det var väl runt 30grader.
Vi käkade på en restaurang som hette Dzirnavas (ingår i The Mill konceptet), och var av tag själv service. Man plockade det man ville ha på en tallrik och fick sen betala för det man hade på tallriken. Prisvärt och trevligt, inrett i lite gammaldags stil och personalen hade folkdräktsliknande kläder på sig.
Sen var vi till centralmarknaden och den var sådär i den tryckande värmen, men spännande med en sån stor marknad.
Mycket billig frukt för den som vill ta med sig till båten och smaska på!
Gamla stan tyckte jag var sådär, det var inget särskilt där som fångade min uppmärksamhet, men värmen hade även den sin inverkan där. Vi var trötta och gnälliga så vi ooorkade inte så himla mycket.
Vi skulle gärna vilja åka tillbaka för att få se mer!
I gamla stan fanns det ett pannkaksställe (sefpavars vilhelms) som är väl värt ett besök! Man får en pannkaka för ca 10 svenska kronor, då är de smaksatta, som äpple, banan, kött, ost osv. Trevligt och perfekt lunchställe! Det står en figur som ser ut som en kock med en stekpanna utanför och ligger mitt i gamla stan, svårt att missa!
Annars håller jag med Kibell om silja Festival. En liten rätt B-ig båt...
Men det positiva var att det inte var så himla mycket folk heller, så man hade gott om plats på båten, även på frukosten!