• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Garageänkan
    Sciarlotta skrev 2009-06-24 18:52:35 följande:
    Nej, om jag köper en liter Juice i Luleå och sedan tar med den till Norge, så väger den fortfarande lika mycket.
    Var inte så säker
  • Kattis1984
    Kommandomamman skrev 2009-06-24 22:50:55 följande:
    Jag är lätt berusad. Hjälper det?
    att du är lätt berusad. hum.. med veteligen
  • Kattis1984
    ThisIsMe skrev 2009-06-24 22:51:43 följande:
    Ja, densitet vet jag precis vad det är. men jag förstår fortfarande inte hur 1 kg bly kan väga mer än 1 kg bomull. Snälla, kan du förklara?
    har ä sagt det
  • lia76

EN av mina lärare på skolan frågade oss elever:
    Vad vill du helst få tappat på foten. 1kg bly eller 1kg bomull.
    I stort sett alla svarade bomull
    Men som sagts mycket i denna trås... 1kg är 1kg
    Men 1kg bomull blir ett j'a stort paket, kan ju iofs vara ihoppressad bomull.
    Men iallafall 1kg är 1kg

Grå grár grey szary gris cinzento
  • ThisIsMe
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 22:53:53 följande:
    har ä sagt det
    Ja, du har sagt det.
  • Garageänkan
    lia76 skrev 2009-06-24 22:55:23 följande:
    EN av mina lärare på skolan frågade oss elever: Vad vill du helst få tappat på foten. 1kg bly eller 1kg bomull. I stort sett alla svarade bomull Men som sagts mycket i denna trås... 1kg är 1kg Men 1kg bomull blir ett j'a stort paket, kan ju iofs vara ihoppressad bomull. Men iallafall 1kg är 1kg
    Samma sak frågade vår lärare och han hävdade att 1 kg tar lika ont på foten oavsett.
  • LillaMjau

Kattis snälla!
    Om du inte litar på Wiki i det här fallet, ta då fram dina gamla fysik och kemiböcker från videregående och repetera! Men, i det här fallet så stämmer det som står på Wiki.

• Cocco
    Themis skrev 2009-06-24 22:41:03 följande:
    Slutsats så långt i tråden: Allmän rösträtt kan ha varit alla tiders sämsta idé...
    äsch hon röstar ju inte i samma land som vi ;)
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 22:50:27 följande:
    använder du wikipedia som källa? en sida där alla kan skriva själv...
    Ja tro det eller ej men ofta är den ganska bra för information. Källor ska ju givetvis alltid kollas en extra gång på andra ställen men jag finner ofta wiki som ganska hjälpsamt.
    Dock tror jag ju inte på att göteborg är byggt på tiramisu men det kanske du gör om du läser det på wiki.

I detta fallet som kommer inte definitionerna på massa, volym och densitet att skilja sig från physics handbook men jag antar att du inte har den lika lättillgänligt som jag har.
    Eller data & diagram som också beskriver bland annat densitet.
  • Kattis1984
    ThisIsMe skrev 2009-06-24 22:55:48 följande:
    Ja, du har sagt det.
    nei
  • LillaMjau

Eller så kan du springa upp till NTNU (tolkar av ditt "ä" att du är tröndersk) och fråga godtycklig professor/student där...

Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?