• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Frila2

Åh, denna tråd har gjort hela min tråkiga kväll helt underbar! Jag har gått in och läst då och då för att se hur det går. Men jag inser även denna gång att det inte går alls Har haft högläsning för maken

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • vackrastarflow

I inlägg 118 och 124 svarar Kattis på frågan om ett kg bly väger mer än ett kg bomull, och svarar båda gångerna att blyet är tyngre.

• PerG

Massan är i alla fall den samma (om man inte dricker den som färdkost då). Dock kan tyngden vara olika i Sverige och Norge. Ex. misstänker jag att tyngden på juicen är större om man är på Hardangervidda än på västgötaslätten....

Någon som blev förvirrad? ;)

Garageänkan skrev 2009-06-24 22:53:13 följande:
    Var inte så säker
  • Kattis1984
    vackrastarflow skrev 2009-06-24 23:03:49 följande:
    I inlägg 118 och 124 svarar Kattis på frågan om ett kg bly väger mer än ett kg bomull, och svarar båda gångerna att blyet är tyngre.
    tyngre ja.
  • vackrastarflow
    Frila2 skrev 2009-06-24 23:03:42 följande:
    Åh, denna tråd har gjort hela min tråkiga kväll helt underbar! Jag har gått in och läst då och då för att se hur det går. Men jag inser även denna gång att det inte går alls Har haft högläsning för maken
    Ja jag fick berätta allt för min killkompis på vår promenad Jag hade hoppats på ett genombrott när vi kommit hem, men icke...
  • Sciarlotta
    Garageänkan skrev 2009-06-24 22:53:13 följande:
    Var inte så säker
    Jo, jag är säker. Om man tar Juice från Luleå till Norge så är det fortfarande samma juice i samma gamla förpackning. Bara det att omgivningen snackar lite annorlunda.
    Tax ska du ha
  • Severus
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:04:10 följande:
    tyngre ja.
    cheesus....
    Våga Vägra Östrogen
  • LillaMjau

Den är jätterolig!!

Severus skrev 2009-06-24 23:01:05 följande:
    brukar sällan roas av norgehistorier, men denna var ju otroligt underhållande!!!
    Oj va alla mina norska kompisar kommer att få igen för tiden när jag bodde i Trondheim och blev skämtad med som "dum Svensk"!
  • Kattis1984
    Kommandomamman skrev 2009-06-24 23:04:57 följande:
    Vad betyder det?
    vet du inte det?
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?