• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Kattis1984
    Kommandomamman skrev 2009-06-24 23:11:12 följande:
    Kanske är det alkoholen som spökar? Men blir jag fullare på 0,4 liter sprit eller 40 centiliter sprit?
    drikk ikke sprit
  • LillaMjau
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:10:25 följande:
    ok. ja där är morsomt. nei de vet ä men ä jobbe borte i tiller.
    Men vännen! du har väl telefon? Den går att använda även från tiller. Det är jag faktiskt helt säker på.
  • Kattis1984
    LillaMjau skrev 2009-06-24 23:12:34 följande:
    Men vännen! du har väl telefon? Den går att använda även från tiller. Det är jag faktiskt helt säker på.
    lyssnade du inte? jag jobbar (tog det på svensk så att du FATTADE)
  • vackrastarflow
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:12:19 följande:
    drikk ikke sprit
    vem vet, det hade kanske hjälpt i detta fallet
  • PerG

Lantmäteriverket har tydligen databas över tyngdaccelerationen i Sverige nånstans... ska försöka hitta Luleås... vart i Norge ska juicen flyttas till? Trondheim? Undrar om det finns någon databas över norsk tyngdacceleration...

Sciarlotta skrev 2009-06-24 23:09:56 följande:
    Vi ska inte blanda in G i det här för det är tillräckligt förvirrande som det är..
  • Kattis1984
    PerG skrev 2009-06-24 23:13:47 följande:
    Lantmäteriverket har tydligen databas över tyngdaccelerationen i Sverige nånstans... ska försöka hitta Luleås... vart i Norge ska juicen flyttas till? Trondheim? Undrar om det finns någon databas över norsk tyngdacceleration...
    google.no
  • Grätchen
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:11:25 följande:
    för at ä bor i norge. har vart i sverige två uker (veckor) å da blir det alltid på svensk
    Ok...i början av tråden skrev du på ganska felfri svenska. Umgåtts mycket med norrmänn, ingen jag känner skriver ä... 
  • Sciarlotta
    PerG skrev 2009-06-24 23:13:47 följande:
    Jag tror vi brukar räkna med 9.82 *sommarlovshjärna* {#lang_emotions_dreamer}
    Tax ska du ha
  • LillaMjau

Oj! Temper, temper! Jo jag läser både Svenska, Norska och Engelska alldeles utmärkt, tack! Men jag vet att även i Norge så har man lunchrast (då kan man göra vad man vill, även när man jobbar), även om den bara är 30 min.
    Eller så slutar man komma med fåniga ursäkter och skriver:
    "fan, sorry, jag tänkte helt fel...".
    Man är ingen dålig människa för att man kan erkänna sina fel, snarare tvärt om.

• Kattis1984
    Grätchen skrev 2009-06-24 23:15:13 följande:
    Ok...i början av tråden skrev du på ganska felfri svenska. Umgåtts mycket med norrmänn, ingen jag känner skriver ä... 
    ja jag har vart i sverige i två uker å då bruker de bli svensk. har jobbat idag, bara normän.
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?