• Choklad och Nötter

75 gram = ? deciliter?

Dum fråga kanske, men hur många deciliter är 75 gram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 06:11
    En till fråga: Räknas mascara som flytande vätska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-24 18:02
    En sista fråga.
    Räknas den där plastpåsen med alla vätskor till vikten av handbagaget? För man går väl inte runt med en plastpåse? Alltså måste den räknas va?

• Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?
  • Tidvis

1 kilo väger iaf i min värld alltid 1 kilo, och är varken tyngre eller lättare än det andra
    Det borde ju vara ganska lätt att förstå kan jag tycka.
    Rolig tråd

• Kattis1984
    LillaMjau skrev 2009-06-24 23:17:17 följande:
    Oj! Temper, temper! Jo jag läser både Svenska, Norska och Engelska alldeles utmärkt, tack! Men jag vet att även i Norge så har man lunchrast (då kan man göra vad man vill, även när man jobbar), även om den bara är 30 min. Eller så slutar man komma med fåniga ursäkter och skriver: "fan, sorry, jag tänkte helt fel...". Man är ingen dålig människa för att man kan erkänna sina fel, snarare tvärt om.
    vår lunchrast/matpause ägnas åt att lämna nökkler, rapportera og äta. hinns inte med nåt annat
  • Garageänkan
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:19:07 följande:
    vår lunchrast/matpause ägnas åt att lämna nökkler, rapportera og äta. hinns inte med nåt annat
    skriv ett mail och fråga? Det kan du ju göra nu tex.
  • Kattis1984
    Garageänkan skrev 2009-06-24 23:20:09 följande:
    skriv ett mail och fråga? Det kan du ju göra nu tex.
    ska
  • ThisIsMe

Kattis, du har inte funderat på att lägga ner nu? Erkänna att du har fel och rädda den lilla (om någon) heder som finns kvar?

• Kattis1984
    ThisIsMe skrev 2009-06-24 23:21:07 följande:
    Kattis, du har inte funderat på att lägga ner nu? Erkänna att du har fel och rädda den lilla (om någon) heder som finns kvar?
    ä har inte feil men ni har nog missförstodd en del
  • LillaMjau

Oj, oj... låter som om din arbetsgivare inte riktigt håller sig till arbetslagen... Du har ju faktiskt rätt till 30 min ostörd, sammanhängande lunch. Och när jag jobbade på andra sidan fjället så tog det aldrig 30 min att äta den lilla mackan som är lunch. Men vi alla väljer ju vad vi vill göra. Eller så skriver man:
    "fan, sorry, länge sedan jag höll på med det där och tänkte helt uppåt väggarna..."
    Du är inte sämre för det...

• Grätchen
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 05:55:00 följande:
    Choklad och Nötter skrev 2009-06-24 05:49:38 följande: det går bra att ta den eftersom 75 gram är 0.75 dl. och nej det beror inte på vad du ska mäta.
    Joo Kattis, du har fel.
  • ThisIsMe
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:22:11 följande:
    ä har inte feil men ni har nog missförstodd en del
    Jo, tyvärr, du har väldigt mycket fel.
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?