Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Vi som sörjer Michael Jackson

Har tänkt skriva i den här tråden ett bra tag nu, sett den poppa upp då och då, men jag har inte orkat psykiskt. Jag har tagit MJs bortgång väldigt hårt då han alltid funnits i mitt liv. Jag har älskat honom sen jag var ca 4 år gammal på 80-talet och alltid varit trogen. Har aldrig för en sekund tvivlat på hans oskuld när han blivit anklagad för div hemska saker. Det är en kärlek starkare än den romantiska typen, som familjekärlek nästan. Tror Michael hade ett sätt att få sina fans att känna sig som mer än bara fans.

Som 50c, the game etc. sjöng i hyllningslåten: "We're all Jackson kids"

Jag fick höra om bortgången tidigt på morgonen då min bror hade ringt till min mor och berättat. Hon berättade i sin tur för mig. I flera dagar var jag i chock, kom några tårar ibland, men kunde inte ta in det. Plötsligt på söndagsnatten efter han avlidit så började jag gråta som jag aldrig gråtit förut. Brukar väldigt sällan gråta öht. Det var svårt att andas, gjorde liksom ont i hjärtat. Sen dess har det varit äkta och jag har sörjt med många tårar och minnen. Under minnesceremonin upphörde inte tårarna länge kan jag säga. Det är bra att jag kan gråta ut, men jag vet inte hur jag ska hantera tomrummet. Snart kommer det vända; då kommer jag le åt det vi fått istället för att gråta över det vi inte kommer få.

Vet inte hur ofta jag kommer skriva i tråden; hur mycket jag orkar.

Han saknas mig något så djävulskt mycket. ♥ Vilket kön mitt barn än blir i februari så får h*n mellannamnet Jackson som hyllning. :)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 16:55:02 följande:
    Välkommen till tråden iaf
    Tack! :)

Igår kollade jag på MJ intervjun med Oprah Winfrey från 1993. Det är nog en av de bästa intervjuer som gjorts med honom. Tror jag minns att jag sett den när den var ny, men inte så tydligt såklart.

Någon sa i kommentarerna att han var 'imperfekt perfekt' och det tycker jag stämmer ganska bra. :)

Någon som sett den här?
    ">

Visste att något sånt skulle dyka upp. Rätt likt, men jag försöker alltid vara lite skeptisk.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

womaninlove777, tror väll inte det finns misstankar, men de vill ta det säkra före det osäkra och röja undan tvivlen om en naturlig död.

Guild,
    Ja, jag är också 25 så det är en drygt 20-årig kärlek. Fick en kommentar på facebook att det "bara var en artist" och att "livet går vidare". Det är inte så att jag varit deppig en längre tid; chocken släppte för mindre än en vecka sedan. Jag tillåter mig själv att sörja, för annars mår man bara sämre. För henne kanske det bara var en artist, men för mig var han så mycket mer. Han betydde något för mig, som person. Tack, glad att du gillade namnidén. Tänkte Jackie för tjejen, men jag tycker Jackson passar ändå. :) Vet inte om man får dock, för namnlagen, men det andvänds ju inte som för- eller efternamn.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Smoothiz,
    Det går nog inte att välja. Jag har hört mig själva "Det där är en av mina favoriter" mer än en handfull gånger den senaste veckan. XD Blir nog en TOP 10 kanske, eller 20..... eller... ;)

Guild,
    Jadu, frågan är ju om barnet visar sin sorg öppet för föräldern eller gråter i sin ensamhet. Det vet säkert förälderns åsikt. Eller så vinner föräldrahjärtat och man tröstar för att man ser att ens barn är ledsen och sörjer. Ska ju inte spela någon roll vad sorgen handlar om; vad det än är så är ens barn ledset och behöver tröst.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

MissLilo, precis! Ceremonin lättade på trycket, delvis för att allting kom ut och delvis för att det var ett farväl, och ett fint sådant (förutom kommentatorerna). Jag har tillåtit mig själv att gråta högljudt medan jag vanligtvis inte tillåter tårar öht.

Det är svårt för utomstående att förstå, men det här är inte som tonårsfavoriterna man hade; inte skulle jag grina på samma sätt om Taylor Hanson dog, trots att jag var dödsförtjust i honom i tonåren. MJ är på så mycket högre nivå, det är inte bara en favoritartist, han var en favoritperson... godheten själv, så missförstådd och ett sånt geni. Folk blev glada av honom, och hans musik kunde väcka liv i ett kallt hjärta.

Jag känner att jag har förlorat en närstående, en familjemedlem. Som tur är (på sätt och vis) så älskar min mor honom också, så jag har någon att prata med, även fast hon inte sörjer på samma sätt.

BooBoo, Jo, Jackie är inga problem som mellan- eller förnamn, men Jackson kanske inte funkar eftersom att det liknar ett efternamn. Vet inte om det räknas som ett andra efternamn. Finns ju de som faktiskt heter Jackson i förnamn, men i Sverige tror jag inte det är tillåtet.

Kollade iofs på scb och där står det att det finns 61 män med förnamnet Jackson och 25 av de har det som tilltalsnamn. De kan ju ha döpts utomlands, men ändå.

Sorry, lite OT.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

snart3barnsmamma, du är inte ensam. Det känns overkligt, i allmänhet kopplar man inte att denna älskvärda människa är BORTA. För alltid! Jag tänker mig ett fotografi med glada personer, och plötsligt försvinner en av personerna från bilden. :( Plötsligt står barnen ensamma, scenen är tom, rösten har tystnat och de dansade benen ligger stilla i kistan. Som tur är så tror jag på ett liv efter detta, men det är fortfarande jobbigt att han inte är här HÄR. Småkottarna, Förstår helt. Har också lätt att skydda mig från känslor, därför tog det flera dagar innan det sjönk in. Jag tror inte vi någonsin kommer över det helt, men vi kommer lära oss att leva med det och gå vidare, med tiden. När vi tänker på honom så blir vi glada och ledsna. Jag känner mig så lyckligt lottad att jag blev född när jag blev, så jag fick chansen att uppleva honom. Men mina barn ska få växa upp med honom ändå, precis som jag gjorde. De ska veta att de har en skyddsängel där på andra sidan som kommer gå vid deras sida. Det tror jag han kommer göra med alla som älskar honom. Jag tror att många kommer få kontakt med honom genom seanser, etc. för jag tror han har saker att säga och energi nog att ta sig igenom. Såg ännu en video på youtube där en kille berättade att han oväntat kannaliserade MJ och fick div. meddelanden. Han ville tala om att orsaken till att Kathrine fick arvet var för att han litar på att hon ska dela upp det rättvist inom familjen (att rest. familj inte nämndes var inget personligt), och han bad Debbie Rowe att lämna barnen ifred och att han gjort upp med henne och betalat henne vid ett flertal tillfällen (4-5 ggr), att Kathrine skulle ta bra hand om de och testamentet skulle tala för sig själv. Han ville tacka alla i familjen och talade om att han älskade dem, och hälsade till Lisa-Marie och tyckte det var synd att det inte funkade mellan de. Han sa också till Janet "Just go for it!", men sa inte vad han menade med det. Vi kommer ju aldrig veta om det stämmer eller inte, men man får ha lite öppet sinne. :)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Ang välgörenhet så har jag funderat på Makeawish-foundation eller 'Min stora dag' där barn med svåra sjukdommar får sin högsta önskan uppfylld. Många sånna barn fick komma till MJs ranch. Annars tror jag han skulle säga att man ska följa sitt hjärta och skänka meningsfullt. Naturen ligger varmast om mitt hjärta och därför har jag skänkt mycket dit i mitt liv, donerat träd och dyl., men även minstoradag/makeawish betyder mycket, speciellt nu när jag själv ska bli mamma. Vill också rannsaka mig själv i allmänhet, "I'm starting with the (wo)man in the mirror, I'm asking her to change her ways". :) 

Förutom det så funderar jag på en tatuering, men det är ett tag kvar tills jag FÅR göra en, så jag har tid att fundera. :)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 21:02:26 följande:
    Har du läst detta?www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5492060...
    Nej, det hade jag inte gjort. Visste att det skulle bli fler minnesceremonier, men trodde det skulle stanna inom USA. Härligt att syskonen går upp på scen; t.o.m. LaToya, där ser man. ;)

Men shit, ang artikeln om hans tidigare besvär, jag hörde att han klagat på att han mått dåligt dagen innan, men inte att det var så illa. Och redan 4 dagar innan han avled. :( Brukar man inte tvinga sina vänner till akuten om de stretar emot? Sa ingen emot honom någonsin??
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Jag hoppas någon träff annordnas för MJ-fans i Sverige. Skulle vara hur festligt som helst; musik, prata minnen, skratta, gråta en skvätt och trösta varandra, etc. Eller vi MJ-fans på FL? :) Vill iaf träffa likasinnade.

Har ni inga skisser på framtida tatueringar ni kan visa? Eller någon annan bild som är ungefär som ni tänkt?

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson