Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Vi som sörjer Michael Jackson

Nu har jag hunnit ikapp. :D

Sandra, Har 21 fans begått självmord? Var 12 senast jag läste. Har du fått det bakochfram kanske?

Ang. boken 'Dancing the dream' så finns den för 179kr på cdon.com

Och ang. om barnen visste om pappans kändisskap så tror jag att de visste att han var Känd, men inte att han var superstjärna och riktigt SÅ HÄR känd. Men jag tror de vetat att han var känd och att de därför fick dölja ansiktet och fans alltid fanns i närheten.

Det finns förresten minnesbilaga att ladda ner på aftonbladets hemsida. 68 sidor.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Oj, ja, då har det väll stigit, vilket inte förvånar mig alls. :( Väntade mig egentligen att det skulle stiga. Jag skulle också kunna följa efter; inte för att jag är ledsen eller inte tycker om livet, men för att jag är nyfiken på vad som händer på andra sidan och för tillfället att träffa alla dessa legender där. Men jag väntar; vill helst somna in när jag är gammal. :D

Tråkigt att folk känner så lite hopp att de inte kan stanna kvar hos oss på jorden. Det är ju inte upp till oss när vi ska dö.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Jag har fått höra att han var rätt kort, men jag har aldrig fått intrycket av att han var det ändå. Jag är 176 och jag kan inte tänka mig att han var kortare.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Jag tror min bebis är reinkarnation. ;)
    http://edition.cnn.com/2009/SHOWBIZ/07/10/michael.jackson.psychics/index.html

"Psychic Eddie Conner said Jackson couldn't help but attract such attention, even if it resulted in a life of isolation.

"He's an old soul with an enormous amount of creative artistic energy that pours to him and from him," said Conner, who works as a "soul intuitive" in Los Angeles, California, and whose clients include celebrities he declines to name. "Whenever he's doing his magic he's untouchable, and I think that's the reason everybody gravitates toward him."

And despite all of Jackson's troubles, Conner said he believes the star will have an opportunity at success and fame again.

Unlike other souls that stay in the nonphysical realm anywhere from 70 to 150 years, he said, he believes the singer's soul will return quickly -- within the next 20 years -- because Jackson was such a perfectionist that he will want to "pick up where he left off.""

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Sandra, Det står typ att en själ vanligtvis inte kommer tillbaks till jorden förrän 70-150 år efter bortgång, men det här mediet tror att MJ kommer tillbaks inom de närmaste 20 åren. Eftersom att MJ var perfektionist som kommer han vilja fortsätta där han slutade, men kanske inte som artist direkt; kan vara som låtskrivare, producent, eller dyl. 

Stod en massa annat också, om numerologi och personlighet.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Ja, reinkarnation. Vissa kan ju få lite flashbacks, men jag tror ingen har ett jättedetaljerat, tydligt minne av ett tidigare liv. Men det blir väll en person som har samma effekt på folk och är full av kreativitet. Sen beror det ju lite på vilken familj han/hon (behöver inte vara man) hamnar hos, vart h*n hamnar, osv.  

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Undrar jag också. Brukar väll aldrig vara så tyst? Har vi uttömt alla samtalsämnen redan? Säg inte att ni har ett liv på sidan om?! På en söndag dessutom? ;)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-12 19:32:51 följande:
    Någon skrev så här på youtubelet's meet on Michael's birthday, 29 august, and celebrate him. Come anywhere under the open sky, dress in white and stand up for his biggest dream: peace of the world. we'll be together as one, as Michael always wanted for us. Please be there and spread the word! RIP Michael, i love you!together we can change the world!
    Låter jättefint! Men ska man bara gå ut och ställa sig vartsom och typ stå där? Eller missförstod jag? Vill gärna träffa en grupp MJ-fans på hans födelsedag och hedra honom och ha en liten födelsedagsfest/minnesstund i glädjens och fredens tecken. :)

Fan, äger ju inget vitt heller. :S
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Förresten; är jag den enda som letar MJ-grejer på tradera? Är med i tre auktioner nu och ska lägga ett bud nästa vecka (vill inte vara för tidig). :) Dangerous Collector's edition, Dangerous LP + CD, och en jättefin miljövänlig canvastavla med fyra olika bilder. Den 18/7 ska jag lägga högsta budet (beroende på hur priset stiger) på en koffert med 32 dvd + 1 CD. Svinsnygg! :)  

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Ahh, kollar på Pushing Daisies på TV nu och en man sa precis: "När Jackson dog började jag planera..." (något) och han pratade inte om Michael. Säkert bara jag som tyckte det var lite spooky.

Jag har hört snack om att det ska bli någon träff i Sverige, men fick aldrig veta vart planerna smids. Är med i några MJ-grupper på FB, men hittar inget där...

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson