Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Vi som sörjer Michael Jackson

Sitter och kollar på dokumentären som gjordes efter Martin Bashirs hemska vinklade dokumentär. Sett den förut, men det var ett bra tag sen. Varför kunde inte Martin Bashir dö istället? Han är till stor del att skylla för allt svårt i MJs liv, som resulterade i mediciner och sedemera hans bortgång. :(

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Det finns 5 faser i sorg: Förnekelse, ilska, köpslagning, sorg/depression, acceptans.
    Jag har hoppat från förnekelse till sorg, till acceptans till ilska till acceptans igen, osv.. Skuttar hitt och ditt, men allt finns med förutom köpslagning kanske. Om man inte räknar med att jag tycker Bashir skulle dött istället. :)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Småkottarna skrev 2009-07-13 01:30:17 följande:
    Vad menas med köpslagning?
    T.ex. "Ta ___ istället, han är gammal! Varför jag/han/hon?" eller "Ge mig/honom/henne bara __ år till!" Som att göra upp en deal med döden typ. Detta räknas även in i 'överlevnadsskuld' när man önskar att det var en själv som dog, istället för den som faktiskt gjorde det. "Ta mig istället! Jag har inte lika mycket att förlora!" t.ex.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Småkottarna skrev 2009-07-13 11:45:39 följande:
    Hej på er!Hade tänkt att inte skriva här förrän ikväll. Men jag måste skriva en sak... Jag blir så arg när de skriver överallt att barnen visste inte att Debbie var deras mamma osv. Hon VAR ju för fan inte deras mamma! 1. Hon har träffat barnen en handfull gånger2. Hon har aldrig blivit presenterad, eller presenterat sig som mamma3. Hon ville inte ha dom i sitt liv4. Hennes djur var hennes barn5. Och sist men inte minst, hon var en surrogatmamma, som inte ville ha barnen utan GAV Michael detta för att hjälpa honom. Som så många män gör, när de blir spermadonatorer. Inte fan är dom pappor!!! Grrrr!! Ta bort henne!
    Det finns en jättebra intervju med Debbie i "Living with Michael Jackson Take Two". Jag tror inte det är något fel på henne, hon är precis lika missförstådd som Michael själv. Hon har träffat barnen regelbundet och kommer fortsätta göra det nu, men kommer inte ha några andra rättigheter. Trots det tror jag familjen lyssnar på henne; t.ex. var det tack vare henne som barnens ansikten doldes. Däremot vill hon inte bli kallad mamma, för hon är inte det; de är Michaels barn.
    Sandra Örebro skrev 2009-07-13 11:15:58 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/art...Handlar om att en psykolog snackar om Barnen.. www.aftonbladet.se/nyheter/michaeljackson/art..."De visste inte att pappa va en superstjärna"Frågan är om detta stämmer?
     De visste att han var känd, men ingen superstjärna. Lite skillnad. :)
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Sandra, media vet inte skvatt och därför ska man inte lita på de. Om en person ska fatta att MJ är superstjärna så måste de vara äldre än 11-7. De har inte följt hans karriär, han har inte gjort mycket under deras levnadstid. Det är nog väldigt svårt att förklara och få någon att förstå hur känd en person är om de inte varit med längre.

Och jag tror inte MJ skulle kalla sig själv superstjärna, han skulle nog lite blygt förklara att han sjunger och dansar och det finns människor som tycker om det han gör. hehe

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Sandra Örebro skrev 2009-07-13 12:34:57 följande:
    hehe joo antagligen =) Men de kommer nog förstå så småning om.. Dem behöver bara titta på alla hans Live konserter som finns på dvd =) Då förstår dem säkert.. =) När dem är äldre alltså.. Eller hur.. GRR.. Läs på innan ni skriver något va?
    De har nog börjat förstå nu, delvis efter minnesceremonin och nu får de kanske kolla på nyheterna på tv och dyl. Om det är sant så tittade de bara på barnprogram förut. De hade sina orsaker. :)
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Sandra Örebro skrev 2009-07-13 12:49:14 följande:
    Jo.. Men man kan ju få hoppas på att de får bli barn och kunna leva sin aliv. Så som La Toya säger. Att de ska slänga maskerna, få gå i skolan och dylikt. Att de får titta på annat än barnkanaler och så..
    Ja, nu får man hoppas på det. Jag tror Michael skulle göra en piruett av glädje om han fick se att de får den barndom han själv saknade. Joseph skulle inte tveka att sätta ihop en Jackson 3, och Paris har ju uttryckt viljan att spela in en hyllningslåt, men jag hoppas de får sin barndom först och främst. Sen kan de bestämma vad de vill göra.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Linelle skrev 2009-07-13 12:54:07 följande:
    Hur allt e och vad alla säger , sant el falskt så kommer vi aldrig att kunna veta vad som verkligen har skett el inte skett i MJ liv.Jag litar def inte på media ang någonting, media är skit och dom förvränger allt, anpassar löpet så det ska sälja ,och nu helt plötsligt så är det hemskt att han är död, men innan så har det gått bra att smutskasta en människa som man inte vet någonting om egentligen. Media kan dra åt helvete och jag gör som jag brukar i vanliga fall, gör min bedömmning själv och det är ganska lätt att göra genom tex youtube. Im gonna rock with you ...
    Amen, syster!!! =D
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Ha en fin dag, Sandra! :)

Snokar runt lite på ebay.com, jag ska inte köpa något, men jag ville kolla vad som fanns där som inte finns på tradera. Det finns tavlor av MJ i Picasso-stil (några jättefina) med utgångspris $12.000.000 och en massa domännamn för $10.000.000. Är inte det drygt 100-120 miljoner svenska kronor? ^^

Och de har MJ-dockor frånThriller och Beat It som går för drygt ca 3500kr. Så fina var de, men ack så dyra.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Bevabus skrev 2009-07-13 13:18:58 följande:
    Jag tror inte det stämde. Jag tror på det Michael sa. Att de visste att han var en popstjärna men de hade inte en aning just HUR stor han var.Och den där Psykologens artikel läste jag inte ens igenom. Vem är hon att sitta och säga "såhär är det" när hon inte ens har träffat familjen.Sandra Örebro skrev 2009-07-13 11:15:58 följande:
    Så kände jag också! Tror hon seriöst att några år på psykologiprogrammet ger henne kunskap om ALLA?? Hon har fått sin information från MEDIA, och betvivlar att hon har ifrågasatt någonting. Alltså pratar hon ur arslet, men alla tar det som expertråd! >:/
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson