Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

Vi som sörjer Michael Jackson

snart3barnsmamma skrev 2009-07-13 14:17:26 följande:
    ja det var ju ingen vanlig liten begravning, utan tusentals av hans fans skrek utanför staples..då om inte annat förstod de
    Tusentals fans skrek INNE på staples center också. Jag försöker tänka mig in i situationen och kan tänka mig att kärleken från fansen ev skulle kunna vara ett stöd i sorgen. Att se hur älskad pappa var, och att man inte är ensam i sin sorg.

Kom ihåg när jag bodde utanför Karlstad, då blev två cyklister ihjälkörda i närheten av skolan. Jag och några kompisar tände ljus vid dödsplatsen och skrev ett kort till de båda. På vägen därifrån stannar en bil bredvid oss och tackar oss för att vi visar vårat stöd; det visade sig vara föräldrarna till en av männen. De berättade hur stödet från folk hjälpte de genom krisen (och det var 1-2 dagar efter det hade inträffat); folk som kände de och även främlingar. Tror ni vi grinade när de åkt iväg? 
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Ni borde kolla det här från MJs 45:e födelsedag. Man hör inte mycket och den kanske inte verkar intressant till att börja med, men det är något visst med det. Den är i 6 delar, ni hittar säkert resten själv, annars får ni säga till. :)  

">

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    lalasmama skrev 2009-07-13 15:12:12 följande:
    dum fråga kanske..men vilken låt är det han sjunger denna text.." .. why, why.. can´t you love me that way.." typ så...(han sjunger why, why.. mkt..)kommer inte på vad den heter.. gaaah..nån som can help me, please!
    Human Nature från Thriller albumet.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Småkottarna skrev 2009-07-13 17:13:45 följande:
    Hej på er igen!Har varit i stan, käkat kebab med barnen, och sedan hem i lekparken så jag fick visst dagen att gå ändå... När vi satt i parken ringde jag en av mina närmsta vänner och berättade precis hur jag mår. Det får bära eller brista tänkte jag. Och vet ni vad, hon tog det jättebra. Hon var jätteglad över att jag berättade för henne, eftersom jag är en sådan person som aldrig låter omgivningen få veta om jag mår dåligt. Det känns jättebra att ha berättat för någon som känner mig, och inte blev skrattad åt. Hon förstod mig verkligen! Hur har er dag varit?
    Gu så glad jag blir att höra det! :) Det är en vän att hålla fast vid.

Jag har haft det bra, precis ätit underbar mat med fint sällskap med fint väder. Har tagit långt bad med chokladlermask och en bok. Snackat lite med Mike (hjälper faktiskt), jag tror ju på livet efter döden och allt det där, så jag tror han kan höra. :)

Jag läste en jättefin kommentar på youtube idag: Michael är inte död, han har bara återvänt hem.

Det fick mig att tänka på det vi pratade om, om ljusarbetare. :)
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Läste en så fin sak på mjjcommunity.com-forumet som fick mig tårarna att komma (inte så många dock; har besök). Lyssnar samtidigt på "Don't walk alway".  

"I have a son who will be 3 in September.

Today when driving to the shops my son says to me "Michael Jackson". I said "Where's Michael Jackson?". He said "In the sky" and pointed out his window. I said "What's he doing in the sky?" He said "Dancing". I thought thats weird and said nothing more. We met my girlfriend for coffee and told her about it while he was off playing. She then asked him "Where's Michael Jackson?" My son looked at her as if she was stupid and said "He's in the sky". She asked him "whats Michael doing up there?" He looked at her again and said "Hes dancing". He then back to playing.

Ok now, my son doesnt know anything about Michael Jackson. He doesnt know what death is, let alone what may happen after you die. And this isnt the first time he's come out with something thats made us think "what the!"... it seems to be a regular thing lately.

Just something i thought i would share... "

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Nej, speciellt inte i 3-årsåldern. Det är den åldern man är som mest mottaglig för det spirituella. Vid den åldern kan man ibland få veta vart barnet varit i ett tidigare liv, de är unga nog för att minnas. :) Synd att de flesta förlorar gåvan.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille

Skulle nog säga Stjärnmänniska om MJ faktiskt. 

"Stjärnmänniskor

Stjärnmänniska är en stjärnsjäl inkarnerad i en människokropp. Stjärnmänniskor har valt att inkarneras i varelser på olika planeter. De för på detta sätt med sig kunskaper från olika planeter och blir ofta uppfinnare, forskare, ingenjörer m.m.
    Stjärnmänniskor är känsliga, har en bra kontakt med andevärlden, är musikaliska, konstnärliga och kreativa. De är intelligenta och behöver ofta extra stimulans för att inte tröttna på skolarbetet. De behöver utmaningar för att vara intresserade. De är ju här för att lösa problem.
    Stjärnmänniskor är här på jorden för att föra in godhet och vänlighet för att förhindra våld, ondska och krig. De finns ofta i bakgrunden, utan att märkas, för att hjälpa oss. De jobbar ofta inom service som kassabiträden, banktjänstemän, brevbärare m.m.
    Stjärnmänniskors känslighet visar sig mest i form av healingförmåga och att använda händerna för att skapa. De är finns därför även ofta i yrken som frisör, byggnadsarbeten, trädgårdsarbeten, healing, massage m.m.

Stjärnmänniskor är vana vid att vara inkarnerade i fysiska varelser. De vet hur det fysiska livet fungerar och tycker inte det är betungande att betala räkningar och diska och laga mat. Det är ju en del av livet. Stjärnmänniskor har ofta en enkel lösning på alla problem som dyker upp.
    Jorden är en våldsam planet och stjärnmänniskor tar illa vid sig av allt våld och ondska. De längtar ofta hem till sin egen planet och har en känsla av att de inte hör hemma på jorden.

Stjärnmänniskor kan verka annorlunda och ofta blir de mobbade som barn och kanske som vuxna också. Om deras föräldrar inte är stjärnmänniskor kan de känna sig utanför sin egen familj och tror kanske att de är adopterade.

De vill gärna hjälpa människor utan att bli tillfrågade men vill inte bli känslomässigt involverade och kan verka kyliga.
    Dessa själars uppgift här på jorden är att föra in ny kunskap, nya idéer och hjälpa oss att se hur vi ska leva för att både vi själva och planeten ska må bra. De har ju erfarenheter med sig från andra planeter som kan hjälpa oss att utvecklas i rätt riktning. De är mångsysslare och stannar sällan inom ett yrke hela sitt liv, utan byter yrke flera gånger och kanske pendlar mellan olika yrken."

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    MissLilo skrev 2009-07-13 21:31:11 följande:
    Någon som ska till sthlm den 29:e företsen?ska hedra han, ett gäng från facebook, en svensk fan sida där då.Ska nog sjäv ditt, men undrar om det är fler.
    Vilken facebooksida?? Har letat efter någon träff, men inte hittat ett ord om det. Vill jättegärna vara med!
    Eisa skrev 2009-07-13 21:36:28 följande:
    Jag har läst om det där också och har skrivit längre bak i tråden att jag trodde MJ var en sådan! För det jag läste var att Stjärnmänniskor utmärker sig, är väldigt speciella och några kända personer idag var tydligen s.k Stjärnmänniskor med det nämndes inga namn, men jag täntke direkt på MJ.
    Ja, då var det du som nämnde det. Jag har länge tänkt tanken att han inte är från denna värld. Han var för god. :)
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Eisa skrev 2009-07-13 21:50:18 följande:
    Ja, och för speciell.Men var läste du det? Finns det nån internetsida om dessa olika typer av själar?
    Nja, finns en del. Hittade beskrivningen från en blogg, men finns även på http://paranormal.se/topic/stjarnmanniska.html (med 'symptomlista')m.m.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • Lucille
    Småkottarna skrev 2009-07-13 21:47:53 följande:
    Just nu, i denna stund, skulle MJ för en stund sedan startat sin come back. Just nu, i denna exakta stund, skulle MJ stått på scenen. Kan ni fatta? NU!!!! O var är han???
    I know. Fruktansvärt. :(.. De har haft träff utanför O2-arenan idag, många fans som vandrat dit för att hylla MJ.
    ♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson