• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • Lussekatten87

Vattnet gick klockan 6:50 ungefär och värkarna kom igång klockan 7:00.
    Så med andra ord,med desamma!
    Han föddes kl 10:58 samma dag!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria BF 090803 ♥ ¸.?°´¯)
  • marjalena

Vattnet gick vid 03-04-tiden på morgonen. Ett dygn senare föddes sonen med kejsarsnitt.

• sylvana

Till EM87

Vilket drömförlossning du hade. ...Hoppas att jag får stanna kvar på sjukhuset nu och att det sätter igång snart med värkar och så.

• Kya

mitt vatten gick spontant hemma, när jag redan hade börjat få värkar och gjorde mig beredd på att åka in på förlossningen.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
  • Strawbaby

De tog hål på hinnorna vid 16.00, 17.00 hade jag regelbundna värkar och 21.52 föddes vår son. Men det var alltså en igångsättning.

• Glamrockare

ca 2 minuter.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Cecese

Det är bara första förlossningen som startat naturligt. Då gick vattnet vid 16, fick varkar inom 5 minuter och dottern föddes 06.22 morgonen efter.

• fröken argbigga

52 timmar, hon föddes v.40+2. Fast då hade jag värkar innan vattnet gick.
    Här blir man igångsatt efter 48 timmar om inte värkarbetet har kommit igång, men jag har hört att igångsättningen också kan ta bra många timmar om man inte är redo.

• tusse74

Vattnet gick kl 23.55, värkarna startade kl 2.15 och våran guldklimp är född kl 3.59

Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?