• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • Egina2

med 1:a barnet vet jag inte om allt vatten gick på en gång, men ca 1h efter va han ute iaf.. då hade jag haft värkar 1,5h innan.
    andra barnet föddes ca 25min efter vattnet gick, då hade jag haft 1 stor värk innan, förlossningen tog precis 30min. födde hemma i sängen.
    denna gång ska jag få träffa läkare i v. 25 så vi kan bestämma hur vi kan lösa d så jag slipper riskera att föda hemma igen.
    en vän fick barn för 1 vecka sedan o hennes vatten tror jag gick 4-6h innan pojken föddes.
    men d är nog så olika d där..för vissa återbildas ju vattnet o man föder flera veckor senare tex..

• Egina2

läste inte tidigare inlägg förrän nu. verkar ju som att förlossningen har satt igång redan..du är väl på sjukhuset nu :) hoppas allt går bra o du får komma hem snart med en liten :)

• Lorelei

Med första gickk vattnet när krystvärkarna satte igång, sonen kom 20 min senare. Då hade jag haft ca 6h värkar innan (igångsättning).

Med andra gick vattnet samtidigt som värkstart vid kvart i nio på morgonen och dottern föddes 10.41 samma förmiddag.

Lycka till!!

• emmizenma

Vattnet gick ca 21.30 på måndagskvällen på BF+6 och tisdag kl 9.21 är han född.

• Virrpirr

Två veckor dröjde det ungeför efter det att vattnet gått innan värkarna satte igång..

• kerry

Har bara en förlossning som startat med vattenavgång då gick vattnet ca 4 kl 4.20 startade värkarna ca 5.45 är han född i bilen hann inte riktigt in.

• Xgirl83
    Virrpirr skrev 2009-07-07 14:37:21 följande:
    Två veckor dröjde det ungeför efter det att vattnet gått innan värkarna satte igång..
    Oj, de sa till mig att man inte får gå längre än ca 3 dygn pga infektionsrisken?
  • kerry
    Xgirl83 skrev 2009-07-07 14:40:47 följande:
    Oj, de sa till mig att man inte får gå längre än ca 3 dygn pga infektionsrisken?
    Vattnet kanske gick för tidigt!
  • Xgirl83
    kerry skrev 2009-07-07 14:43:53 följande:
    Vattnet kanske gick för tidigt!
    Ja just, så kan det ha varit. Intressant att se vad hon säger.
Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?