• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • EmiliaG

Har förlossningsberättelse i bloggen:
    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b4557p358961.html

Kl. 21:40 gick vattnet hemma i vardagsrummet då jag reste mig från soffan. Inga föraningar alls eller värkar.
    Var inne på kontroll (CTG) och hade värkar då som ej var regelbundna eller kraftiga, det var runt 23tiden på kvällen.
    Kom in till förlossningen på morgonen kl. 4:45 så var jag öppen 8cm och hade kraftiga värkar. Sedan kl. 6:11 kom Mikael till världen.

Så från vattenavgång till födsel: 8,5timme. Dock ej kraftiga värkar så länge.

• Bonus

Första barnet kommerja inte ihåg.

Andra gick vattnet ca 45 min innan han föddes så allt som allt tog det 1 timma.

Tredje från vattnet gick till hon föddes tog det 5 timmar.

• Darla
    Litheo skrev 2009-07-07 12:25:32 följande:
    Smakar sött? Har du smakat på fostervattnet?
    Det undrar jag med. Varför i sånt fall?

Fick svaga värkar kl 02:21, 15 minuter senare gick vattnet, 3 timmar efter det var värkarna så täta att vi åkte in. 24 timmar efter att värkarna startat föddes sonen med akutsnitt pgr av ansiktsbjudning som gjorde fl långdragen, annars hade han kommit snabbare.
  • sylvana

Smakade på fostervattnet bara før att ringde till førlossningen och de sa att det ska smaka søtt.I fredags var jag på kontroll-trodde då att det var fostervattnet som sipprade men det var flyttningar.Denna gånger är jag helt säker på att det är fostervatten.Det rinner fortfarande-så fort jag reser mig upp.Har små värkar.Väntar på barnpassning-sedan ska vi åka iväg.

• Hurra

Vattnet gick 05.00. Bebisen föddes 23.45. Ca 19 timmar.

• MinnaEme

Min dotter föddes 20 minuter efter vattnet hade gått.

• Litheo
    sylvana skrev 2009-07-07 12:46:09 följande:
    Smakade på fostervattnet bara før att ringde till førlossningen och de sa att det ska smaka søtt.I fredags var jag på kontroll-trodde då att det var fostervattnet som sipprade men det var flyttningar.Denna gånger är jag helt säker på att det är fostervatten.Det rinner fortfarande-så fort jag reser mig upp.Har små värkar.Väntar på barnpassning-sedan ska vi åka iväg.
    Det lät konstigt att man ska smaka påfostervattnet. Hua, då hade jag lagt en kräka iallafall

Hoppas det går bra nu iallafall! Lycka till!
    ♥ღ♥ Stolt mamma till Theo 3,5 år & Iza som är beräknad komma i aug! ♥ღ♥
Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?