• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • grön banan

34 tim med ettan. 4 timmar med tvåan.

• grön banan
    Lussekatten87 skrev 2009-07-07 12:12:27 följande:
    Vattnet gick klockan 6:50 ungefär och värkarna kom igång klockan 7:00.Så med andra ord,med desamma!Han föddes kl 10:58 samma dag!
    Nästan som min. Vattnet gick kl 07 o han är född 11.02.
  • Litheo
    sylvana skrev 2009-07-07 12:10:47 följande:
    Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?
    Smakar sött? Har du smakat på fostervattnet?
    ♥ღ♥ Stolt mamma till Theo 3,5 år & Iza som är beräknad komma i aug! ♥ღ♥
  • Sanna86

Hade värkar först, sen efter att vattnet gick så tog det 3½ timme innan min dotter kom ut :)

• Grannen

Vattnet gick vid 00.30, dottern kom ut 02.47.

• 2 små prinsessor

1:a ggn: vattnet gick 20:00 och då kände jag ingenting, värkarna började 00:00 (regelbundna direkt, från första värken) och bebisen kom 01:56.

2:ggn: vattnet gick 10 min före barnet föddes. Hade haft värkar i 3,5 tim, varav regelbundna i ca 40 minuter.

• Grådan

23 timmar efter vattnet gått födde jag min son!

Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?