• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • Zvartaliljan

För mig tog det 5 dagar efter vattenavgång innan dottern till slut kom med sugklocka.

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    Xgirl83 skrev 2009-07-07 14:40:47 följande:
    Oj, de sa till mig att man inte får gå längre än ca 3 dygn pga infektionsrisken?
    Går vattnet tidigt så kan det nybildas hela tiden och en annan hinna som skyddar mot infektion kan bildas. men man bör kontrollera och få antibiotika ifall att. Jag fick antibiotikadropp de 5 dagarna jag väntade efter vattnet gått.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Mother of 5

Räknas det om inte vattnet gått av sig självt?

På mig har bm stuckit hål på hinnorna med alla 3.
    Med 2:an tog det 19min fr o m det...och med 3:an bara 9min. Med första vet jag inte hur långt tid det gick fr att de stack hål tills hon kom ut.

• Virrpirr
    Xgirl83 skrev 2009-07-07 14:40:47 följande:
    Oj, de sa till mig att man inte får gå längre än ca 3 dygn pga infektionsrisken?
    Vattnet gick för tidigt och man ville vänta till 36+2 innan man satte igång mig. Nu satte förlossningen igång av sig själv i 36+1 så jag slapp hela igångsättningsgrejen.

Jag fick åka in varje dag och ta prover för att kolla att det inte var nån infektion.
  • Virrpirr

Eller varannen dag kanske det var jag fick åka in..det togs prover och man kollade så bebis mådde bra.

• Xgirl83
    Virrpirr skrev 2009-07-07 15:00:35 följande:
    Vattnet gick för tidigt och man ville vänta till 36+2 innan man satte igång mig. Nu satte förlossningen igång av sig själv i 36+1 så jag slapp hela igångsättningsgrejen. Jag fick åka in varje dag och ta prover för att kolla att det inte var nån infektion.
    Aha, vad intressant! Tack för ditt svar. Ja jag hade inte en tanke på det scenario att vattnet går för tidigt. Jag tänkte bara på mina egna erfarenheter när vattnet gick några dagar före BF.
  • s k r i n d a

Ettan kom ett dygn efter vattenavgång, tvåan kom mindre än två timmar efter vattenavgång.

• Sara och Maja

Det tog 31 timmar från vattenavgång till akut kejsarsnit. 30 timmar med värkar.

• bigmomma

1:a gången 14 timmar 2:a gången 20 minuter.

• Tant Green

Det kom vatten skvättvis i 2 dygn innan jag blev akutsnittad.

Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?