• sylvana

hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?

Idag kl.11.00 gick vattnet.Smakar sött och luktar sött.men inte några plågsamma värkar.Ringde förlossningen och ska åka på kontroll under dagen.Är i v. 37+6.Min dotter komm v. 38+2 för 3 år sedan...
    Hur lång tid tog det för Er andra med värkar efter vattnet gått?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 07:35
    Igår var jag på förlossningen och det var vattenavgång.men nytt vatten kommer var 3:e h och eftersom jag hade inga värkar-så fick jag åka hem.
    Inga värkar=Ingen bebis fick jag som svar.
    Så nu får man sitta och vänta på värkarna...

• Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?
  • Snipen

mitt vatten gick ca 8.50 pa morronen och kl 11.37 foddes min dotter, bara tre timmar senare. Det var forsta barnet. Jag ar nu gravid med mitt andra och ar orolig over att det kommer att ske annu snabbare denna gang. De sager att ens mamma ar basta indikationen pa hur ens egen forlossning kommer att bli och min mamma fodde sitt andra (mej) 2 timmar efter forsta varken. Nan annan som ar i samma position??

• Miss Snowwhite

Har du smakat på det?! :-S

• Miss Snowwhite

Just det :
    Dom tog hål på hinnorna vid 7 tiden på morgonen och han föddes strax före 2 på dagen. Men under dom timamrna fick jag dropp som satte i gång mina värkar igen.

• jopjos

12 timmar med första
    3 timmar med andra

• crazy hannah

4 timmar men det slutade med akut snitt då han låg i säte (visade det sig) men efter
    3½ timme så var jag öppen6-8 cm

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • minimou

Efter att bm stuckit hål tog det 15 minuter innan hon var ute.

♥C 080121 och mini bf 091018 ♥
  • BlommyNess12

54 timmar tog det från att vattnet gick till sonen föddes, men då hade jag haft värkar i 6 timmar innan vattnet gick.

• BlommyNess12

Totalt. 60 timmar värkar

• Salamina

Började läcka vatten runt 22, runt 00 började lite värkar. Fick tid för koll kl 09, kl 14:07 tittade lillan ut.

Mamma till Sibelle
Svar på tråden hur lång tid efter vattnet har gått födde ni?