Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-28 15:33:22 följande:
    det kommer upp två bilder i en duell o så får du rösta på den du tycker är finast När du röstat dyker det upp två nya bilder o så får du rösta igen o sen nya bilder igen o.s.v
    alltså ska man trycka på den bild av de två som är finast  rösta man då ?
    jag tryckte på välj bild bara och det kom upp nya ..
    Men om jag inte vill rösta på de som är uppe ska jag då välja ny bild ?
    skit skumt röstnings system tycker jag
  • Rååsa Smurfen
    Tjollabolla skrev 2009-09-28 15:35:07 följande:
    Ja det är jobbigt.. Men jag ringde till jobbet nu och sa att jag inte kom ikväll. Det går bara inte, kvällarna är min enda chans att vila upp mig Skjuta? låter farligt
    ja jag minns inte riktigt vad vi skulle skjuta men antar att det är luftgevär på nån tavla
  • Rååsa Smurfen
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-28 15:42:20 följande:
    alltså ska man trycka på den bild av de två som är finast  rösta man då ?jag tryckte på välj bild bara och det kom upp nya ..Men om jag inte vill rösta på de som är uppe ska jag då välja ny bild ?skit skumt röstnings system tycker jag
    verkar ju som jag rösta när jag trycker välj bild ju.. vilket betyder att jag måste lägga en röst på nån av klänningarna för att komma vidare till två andra fast jag inte gillar någon av klänningar i många fall.
    Blir ju ett helt galet resultat då ,många mindre fina kläningar få då ju röster som de kanske inte skulle fått...
  • Rååsa Smurfen
    Raihana skrev 2009-09-30 00:04:02 följande:
    Släpar mig in här mitt i natten! Hela familjen har varit dunder sjuka sen 1v. typ. Börjar dock bli bättre nu efter lite penicillin och hostmedecin...Har inte hoppat ngt på över 1v. Läste tillbaka lite och såg att ni diskuterade amning! Jag är också helt slut, Mini total vägrar att sluta. Har provat ALLT. Tyckte det gick framåt lite ett tag men har nu gått tillbaka igen. Hallå hon är 18 månader och vaknar fortf. 4-5 ggr/ natt Nu har jag gnällt färdigt Ha det så gött, har saknat er!!!
    Tara ammade jätte länge och vaknad många gånger på natten .
    Hon ville absolut inte sluta amma ,vi började att sluta på dagen ,problemet var okså att hon inte ville äta mat ,så jag var lite orolig för att sluta amma helt ..
    Men till slut bestämmde jag mig nu få det vara slut ammat och det var såklart jobbigt  den första veckorna ,då hon skrek flera timmar varje natt och jag sen skulle vakna tidigt för att sonen skulle till skolan ,så i veckorna körde  ett ex antal uppvak med skrik och den tillslut lite amning och sen sov hon till morgonen.
    På helgerna var jag sten hård och tror det kom ett lov i mellan okså och sen var jag fri så kanske det tog 2 veckor
  • Rååsa Smurfen

godmorgon
    jag sitter och lyssna på denna http://www.tradera.com/Modern-Talking-Back-for-good-auktion_97941783  som jag vann på tradera vilken nostalgi  minns alla texterna som det var i går :
    köpte dessa okså http://www.tradera.com/MODERN-TALKING-4-LP-S-auktion_98579077  och denna för 1 kr http://www.tradera.com/PRINCE-AND-THE-NEW-POWER-GENERATION-DIAMONDS-AND-PEARLS-auktion_98706753
    kul att köpa nåt till mig själv på tradera ,blir alltid till barnen annars

• Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-30 11:50:19 följande:
    Jag väntar på:Rosa/gul duffeljacka + gula vinterbyxor från mpv (ja en ny beställning alltså...inte de jag beställde som hon skickat till fel adress)Molo jeansklänning från TSmåfolk elefanttröja och aquaflowerset till bebben + en massa OT po.p osv till pyret dåRosa M.A.T overall OCH orange Molooverall till Maia Aquaflowerbyxa + top till Maia från TSja o säkert lite till som jag glömt
    jag tog okså dunkappan hummel där på rean ,har docj mailat om den knapp som var trasig på byxorna så hoppas få lite avdrag på kappan i stället för lite återbetalning ,för knappen måste återgärdas av nån sömmerska och jag vill inte skicka tillbaka dom ,är rädd att de kommer bort då ju som dina.
    Nån kompensation borde hon ge när ena delen av tryck knappen vid benet är borta.
    Hur mycket tycker ni är rimligt ?
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-30 12:12:18 följande:
    Jod då...jag vet att de läser här...det har de redan gjort mig uppmärksam om och hotat med att skriva "sanningen" här...fattar inte vad de pratar om men vill de försöka smutskasta mig inför er så kan de ju gott försöka, eller vad säger du
    nämen {#lang_emotions_surprised} lär sig aldrig butikerna att det imte funkar att komma hit och göra så..
  • Rååsa Smurfen
    Raihana skrev 2009-09-30 12:18:30 följande:
    Ja, jag har försökt att vara stenhård också.Får hoppas på att hon börjar äta ordentligt dagtid snart. Mini tar ju varken välling eller gröt så jag förstår att hon blir hungrig på natten, men det tär ju på en.Har inga förhoppningar om att hon ska sova hela natten alls, mina stora på 4 och 5 år sover fortf. inte hela nätter.Vill bara att ngn annan än jag ska kunna ta henne på nätterna. Så man kan turas om att vakna. Har ju blivit ännu värre nu när hon varit sjuk, hon vill ha tutte hela tiden Kommer ni på söndag? Ger henne självklart annan mat, men däremot så är hon inte så intresserad av det och äter inga mängder.
    fast Tara började inte äta ordentligt förren hon inte ammade alls   jag väldigt orolig att sluta helt eftersom hon inte åt varken ,välling eller gröt  fast hon var hungrig ... tack vare att hon började dagis började hon äta  ,fast först åt hon inte där heller ,var alltid glad när det var dags för att sätta sig vid bordet och äta och plocka till sig lite av varje glatt men åt dock inget    sen så sakta sakta  började hon med nån ärta åtgången typ och nu äter hon bra inte  minst och inte mest  men bra
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14