Raihana skrev 2009-09-30 00:04:02 följande:
Släpar mig in här mitt i natten! Hela familjen har varit dunder sjuka sen 1v. typ. Börjar dock bli bättre nu efter lite penicillin och hostmedecin...Har inte hoppat ngt på över 1v. Läste tillbaka lite och såg att ni diskuterade amning! Jag är också helt slut, Mini total vägrar att sluta. Har provat ALLT. Tyckte det gick framåt lite ett tag men har nu gått tillbaka igen. Hallå hon är 18 månader och vaknar fortf. 4-5 ggr/ natt Nu har jag gnällt färdigt Ha det så gött, har saknat er!!!
Tara ammade jätte länge och vaknad många gånger på natten .
Hon ville absolut inte sluta amma ,vi började att sluta på dagen ,problemet var okså att hon inte ville äta mat ,så jag var lite orolig för att sluta amma helt ..
Men till slut bestämmde jag mig nu få det vara slut ammat och det var såklart jobbigt den första veckorna ,då hon skrek flera timmar varje natt och jag sen skulle vakna tidigt för att sonen skulle till skolan ,så i veckorna körde ett ex antal uppvak med skrik och den tillslut lite amning och sen sov hon till morgonen.
På helgerna var jag sten hård och tror det kom ett lov i mellan okså och sen var jag fri

så kanske det tog 2 veckor