Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tror du 80 i regnbågen passar en 1 år & 7 mån gammal kille ? han kan ju fortf ha 80 i vissa märken

MejaKiZnic skrev 2009-08-12 15:56:11 följande:
    80, dom är ju så stora
  • MammatillO

Han har 80 och lite till växtmån i Louielouis fleece overall och en lassietec overall i 80 som är stoooor.

1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:00:51 följande:

Sååå fin bubblan blev i lurven!! Härlig färg!!Stormis och smultron tar de lugnt med shoppingen ikväll nu va!?
  • MammatillO

jag snabb mätte då han låg i sängen men då sträckte han på sig rätt rejält också då var han 82-84 .ska till BVC den 20.e då vet jag mer exakt.

1 och 1 är 3 skrev 2009-08-12 16:15:21 följande:

Hur lång e han?
  • MammatillO

Är babuschka Body stor,liten normal i storleken ? undrar även storleks mässigt på Babuschka leggings,pussel leggings och pussel tröja vill ju inte köpa för små kläder.

Babuschka och pussel Leggings tog jag 98 i då jag har Molos gröna med vita cirklar på och dom passar sonen men det är inte mkt att växa i.
    och pussel tröja tog jag 92 i och babuschka bodyn storlek 92. det borde väl finnas tillväxt mån ?

• MammatillO

ingen som vet om Babuschka leggings+body samt tröja och leggings i pussel är små,stora,normala i storleken?

tog leggings i 98,body i 92 och tröja i 92

• MammatillO

Vet du om Babuschka kläderna är normal,stor eller liten i storlek?

beställt både Babuschka kläder ( leggings och body) och pussel ( tröja och leggings)

köpte 98 i leggingsen,92 i bodyn och tröjan 92

solouniko skrev 2009-08-12 20:52:39 följande:
    Jag tycker iallafall att de borde komma snart. De flesta shoppar har ju fått in, och det är ju iallafall skickat. Läängtar efter mina pussel och babushka kläder
  • MammatillO

Har ett par Molo leggings som är gröna med vita cirklar i 98 och tycker faktiskt är rätt lagom och han är inte ens i närheten av 98 cm lång ju

men då är dom inköpta på askos och dom hade atagligen varit där sen sommaren 08 så det kanske är olika i storlekarna beroende vilken säsong?

solouniko skrev 2009-08-12 21:06:26 följande:
    Jag upplever nog de flesta av Molos kläder som normala till lite stora i storleken..
  • MammatillO

Har en Molo Poetry 92.a och den var liten för 7 månader sen minst en 92.a är väl för ca 2 år ? fattar inte hur dom tänker ibland.

solouniko skrev 2009-08-12 21:15:49 följande:
    Jo det är lite olika har jag märkt.. Har en bodysuit från hösten 08 och den är mycket mindre än hennes suits från våren och hösten 09.
  • MammatillO

kan jag få låna din lilla 1 dag vill också ha pusselhjälmis men min grabb är ju för stor

Milliz skrev 2009-08-12 21:24:38 följande:
    Ja jag vil ha det NUUUU jag också Men då kanske det kommer imorgon då. Varför ska det ta sån tid? Å, jag blir så less på att jag inte hittar en pusselhjälmis i rätt storlek. Men den lila hjälmisen med stars kanske måste flytta hit, och så har jag blivit förälskad i den blåa lurven med rosa kantband. Måntro hur många lurvar man behöver?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14