Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Blir tossig jag köper 92 i tröjor och 98 i leggings till min kille som är lite över 1 ½ och han är inte i närheten av 92 cm lång alls men dom tycks ändå vara precis så han kan ha dom iaf i Molos leggings och tröjor. 92 i ida.T är gigantiska.

FlowerPowerMama skrev 2009-08-17 20:05:41 följande:
    4 år är min tjej som har storlek 92.
  • MammatillO

10,5 kg väger han enligt hemma vågen men ska till BVC på torsdag.
    och är då han sträckte rejält på sig i sängen
    82-84 cm var han då men jag tror närmare han är 79-80 cm eftersom man sträcker ju på sig på ett annat sätt när man är nyvaken.

FlowerPowerMama skrev 2009-08-17 20:08:54 följande:
    Beror ju på hur väl han fyller ut kläderna. Min lilla är runt 96 cm och 14 kg tung, fyller inte ut mycket alls.
  • MammatillO

Sofia sa att min Overall har kommit *kär*

solouniko skrev 2009-08-17 20:09:59 följande:
    Åhh vad härligt! Jag fick inte mina idag.. bara babushkahjälmisen kom, inga pussel eller babushkamuddisar tyvärr  Men snaaaart!
  • MammatillO

Ingen aning , måste ha tag i någon som kör dit , har bussskräck då jag åker själv med Oliver

solouniko skrev 2009-08-17 20:21:41 följande:
    Perfekt! När ska du hämta den?

Tråkigt med uteblivna beställningar, jag hoppas verkligen allt jag beställt kommer snaaart! Men som du säger så blir det ju billigare iallafall, men tråkigare
  • MammatillO

Är det bara jag som är chockad hur man orkar 3-6 barn ?

jag väntar nog 10 år till innan man sätter igång igen

• MammatillO

Haha om man är ensamstående är det rätt svårt att få barn med farten

LJ2 skrev 2009-08-17 21:49:17 följande:
    *harkel* o VAD e det för fel med 3 ?? den sista hänger lixom på av bara farten bättre o ta allt på en gång, så kan man njuta sen när andra sitter hemma med sina små o nattvakar med såriga bröst o feber o tänder som gör ont.. då tänker jag ligga o prata med mina "stora" barn på stranden på nån grekisk ö största skillnaden för mig va att 2 blev 3.. sen va man redan van att tänka på liten, så då va det inte lika jobbigt ju =)) *nu e jag dock klar med mitt avlande av vår släkt!!*
  • MammatillO

Det kommer vara torka här tills jag hittat en vettig karl att leva med

LJ2 skrev 2009-08-17 21:54:24 följande:
  • MammatillO

haha, men jag kan anställa mig själv jag är skolungdom

LJ2 skrev 2009-08-17 22:01:15 följande:
    torka o torka.. behöver det inte vara, bara man har ett stort lager batterier gubbar behöver man eg bara till att klippa gräs o laga bil, o det kan man lika gärna betala nån skolungdom för att göra
  • MammatillO

Jo faktiskt

den tiden jag varit själv så har en kille fått väntat 5 ÅR ( visserligen var det då jag var 15 år och han gjorde lumpen här men han kom för ett tag sen och hälsade på) och en 8 månader.. jag orkar inte med korkade karlar dom är rätt jobbiga *S*

Buttelina skrev 2009-08-17 22:03:17 följande:
    fast nu är det rätt skönt med torka ibland
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14