Inlägg från: LillaÄrtan |Visa alla inlägg
  • LillaÄrtan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Stargirl skrev 2009-08-31 18:11:11 följande:
    Höstoverall?? Var hittar jag en skön vattentät och snygg höstoverall i stl 98. Alt byxa + jacka. Ngn som har bra tips?
    Katvigs är superdupersnygg! Finns på T har jag sett... Även även på typ annacill, annorlundasmå osv....

Har en sån åt min dotter, lite väl varmt ute fortfarande så vi har inte använt den, men snart så
    ♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • LillaÄrtan
    Nikki: Är det nån kod på cillen för att få 30%???
  • LillaÄrtan

Är det 30% på allt småfolk eller??

Shoppingsugen

nikki2006 skrev 2009-09-03 20:23:37 följande:
    nej för hon har inte hunnit lägga in varorna som rea än. men om du beställer så drar hon av rabatten i efterhand. Så antingen vänta till du får bekräftelsen eller betala med kort så drar hon en mindre summa sen och du får tillbaka mellanskillnaden
  • LillaÄrtan
    nikki2006 skrev 2009-09-03 20:25:05 följande:
    Japp
    Bara småfolk?
  • LillaÄrtan
    Zvartaliljan skrev 2009-09-05 22:41:23 följande:
    Vilken storlek bör Maia ha på vinterskor om hennes fot är 14,5cm nu?? 16,2cm eller 16,9cm i innermått??? 16,2 känns som att det kanske blir för liten för snabbt...
    Om ni använder yllesockar så skulle jag absolut inte tveka att ta den större.... vet inte ens vart ni bor i hur vintern ser ut där så svårt att avgöra
    Jag bor i norraste norr o går ju efter det
  • LillaÄrtan
    Zvartaliljan skrev 2009-09-05 22:56:22 följande:
    Nja vi bor i Karlskrona...men eftersom det är precis vid havet så blåser det ju mycket o fuktig luft = KALLT. 4 grader minus här är ju lätt som 20 minus känns som i inlandet. Och Maia har rätt dålig blodcirkulation...brukar lätt bli kall om händer o fötter. Så kör nog på den stora storleken då så hon kan ha ullstrumpor på sig med...extra luft i skon isolerar ju också.
    Okej, det låter bra!
    Vi här i norr kan ju ha uppemot -30 i värsta fall.. Men hurvida vi är ute o leker i den kylan är ju en annan femma
  • LillaÄrtan
    Fantastiska Skatt skrev 2009-09-05 23:01:01 följande:
    Förra året gick det inte att hålla sonen inne ens när vi hade -25 grader *brrr* Denna mamman fryser liksom vid + 25 *bor helt klart på fel ställe*
    Nä, det är svårt
  • LillaÄrtan
    Zvartaliljan skrev 2009-09-05 23:04:29 följande:
    här blir det som kallast runt -20 men känns ju betydligt kallare...då pallar man inte gå ut! men hjälp mig lite till nu, VILKA ska jag ta? www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?Cate... eller www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?Cate... Vilka är enklast till overall? Vilka är lättast för henne att ta på sig själv och vilka sitter bäst på foten?? Aldrig haft någon av de modellerna...
    Enklast för ehnne själv tror jag nr2 är. Bara stoppa i foten!
    jAG HARDE NR1 ÅT LILLA TJEJEN FÖRRA ÅRET OCH DOM VAR SUPER, OJ CAPS {#lang_emotions_embarassed}
    Men hon var 1 år då o klädde inte sig själv för fem öre
  • LillaÄrtan
    Zvartaliljan skrev 2009-09-05 23:09:56 följande:
    Men är inte nr.2 lite breda upptill? Känns som att det blir krångligt under overallen, eller?? Tror hon klarar att ta på sig nr.1 själv...hon hade någon liknande känga i våras som hon kunde ta på/av själv. Men de kanske är för korta? Får hon in snö i dom tro?
    Dom är lite högre i skaftet, men inte alls höga... Vi har annars alltid haft Kuoma vinterskor till våra barn då dem är superbra. Och på den är det skaft... Aldrig nånsin upplevt att de bli bökigt med overallen ovanpå....
  • LillaÄrtan

Svarar jag med
    Blir säkert jättebra... Knasiga storlekar!
    Min dotter hade strl 27 i förra årets kuomasko... Förliten i år så är ute efter nya. Men köper jag Kavat så ska hon alltså ha 26...... Hmm!
    Zvartaliljan skrev 2009-09-05 23:16:17 följande:
    okej, men då borde alltså strl.24 bli bra i dom i vinter? Känns lustigt då hon inte kan ha 24 i andra Kavatskor De ser ju verkligen bra ut! O passar ju till allt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14