Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Emmsan skrev 2009-08-17 23:49:27 följande:
    måååste få fråga en käääänslig fråga ni som är gifta med utländska män  förlåt men jag måååste verkligen .. när ni rest ner till deras hemländer har tanken aaaldrig slagit er att ni kanske inte skulle få åka hem??? ( läst inte utan mib dotter för många ggr kanske)
    inte fel å fråga alls...frågar man inte får man inget veta.....
    kan med säga att hur mycket jag än litar på min man så skulle jag ändå inte låta han åka själv med max till Iran i nuläget....(har nog med läst å sett inte utan min dotter för mkt) men som sagt i nuläget så tro ja nte han skulle åka ner pga av de risker det innebär för han att åka ner, även fast han vill det.
  • Greksmurfen
    Raihana skrev 2009-08-18 08:38:37 följande:
    Gomorron! Så börjar inskolning med stora tjejen på dagis kl.10!! Vart tog tiden vägen? Min bebis....... Men idag ska vi bara vara där 1 timme å kika.
    hur gammal är hon?? vi komme få skola in max i början av nov å då har han precis fyllt 1 ......känns lite sådär men har inte så stort val
  • Greksmurfen
    Everlonn skrev 2009-08-18 08:41:47 följande:
    Godmorgon!! Vilken kul kväll ni har haft i tråden!! Känner mig lastgammal (34 år)och urtråkig som träffade min karl när jag var 16 skulle fylla 17, han friade samma år och vi gifte oss två år senare (dumma militärtjänsten kom emellen lite ) Sen kom sonen året efter så en gång i tiden var jag oxå ung mamma ha ha ha Och han är en karl av den bra sorten, honom kan man diskutera Molo med Behöver inte smyga med inköpen alls även om han suckar ibland hi hi Lite kulturkrock med makens släkt...de är polacker Svärmor är INTE den bästa..."Alla älskar Raymond"-typen av svärmor och hon bor verkligen tvärs över vägen oxå!!! Tur att maken sätter ner foten mot föräldrarna Idag ska jag hämta mina eldbolltihgts Glad att jag hittade dom!!!
    hahhahaha du e för go =)....... du få be svärmor flytta in på farmville som granne =P.....
  • Greksmurfen

hejhej tjejer..tittar in en snabbis... imorn drar jag och maken till ekorrsele i norrland för en äventyrsweekend.. höghöjdsbana, forsränning mm=).. barnfritt.. första gången utan max nu å det e ju 4 dagar..men ja vet att han ahr det bra hos sin mormor...
    fyndade massa idag på vår barnsecond hand bl. a.. metoo jacka 10kr st kpte två...

• Greksmurfen
    Tindrisen03 skrev 2009-08-20 11:23:03 följande:
    Första tjejen tog normallång tid tror jag. Fast då stod jag på jobbet fortf och fattade ingenting för både hon och lillasyster har kommit två veckor tidigt. Men då tog det ungefär ett dygn från det jag kände första lilla sammandragningen. Ont gjorde det framåt sen em och vi åkte in vid 18 och hon är född 02.00Skulle för övrigt föda hemma om det blev ngn mer bebbe..maken är dock varken tänd på idén att föda hemma eller fler bebbar Jo denna snabba andra förlossningen gjorde ju bra mkt ondare men jag tycker att det är som att dra bort ett plåster. Hellre jätteont under en kort tid än pinont i flera timmar. Hamnar man i chock efter är det dock såklart inte värt det.Kommer dock ihåg då när värkarna var så intensiva andra ggn att jag tänkte att jag msåte verkligen ha glömt hur ont det gör för det var ingen stopp/vila mellan värkarna. De bara sköljde över mig utan avbrott.
    ser att ni pratar bebbar här=)..... maxen var en segliva liten bebbe tog 55 tim för han att poppa ut så efter det var ja sååååå trött. svartare ugönringar får man leta efter då =P....

för övrigt sitter ja å maken på arlanda å väntar på flyget till norrland=)...
    GAH var med om värsta senariot igår.... gick totalt 2 mil =S.... först hade ja gått ner till stan där ja bor med maxe ca 6km å sen skuklle ja hem halvvägs hem märker jag att maxens fin fina LURV är borta =O ..... går tillbaka typ till stan igen å då låg den på gatan...pust...så vi gick vidare när vi kommit ännu löängre hem så dra på trissor så e lurven bortaIGEN så det va bara å traska tillbaka å hittade den ännu en gång på marken.....sen väl hemma var benen lagom möra hahhaa....
    men vilken panik man fick av att förlora lurven-.... han har ju bara EN
  • Greksmurfen
    Everlonn skrev 2009-08-23 20:20:05 följande:
    Japp Men du får räkna med en hel dag! Så bra att jag har sällskap den dagen då
    vad pratar ni om =)...
    hejhej förresten=).. hemma från min äventyrsweekend i norrland...fyyy fanken vad jag har haft skoj... har testat min våghalsighet till max kan ja säga.. haha
    slängt mig i en fors med bara flytväst, kantrat med båten vid forspaddling.. gått höghöjdsbana ja du name it... så coolt...
  • Greksmurfen

grattis smultron till det lilla knyppet=).. så underbar liten bebbe =)

hörni har ni sett att molo kommit ut med jeans imitation leggings med tunika i samma tyg...så coola... såg dem i min butik idag men har inte sett dem innan....

• Greksmurfen

gomorn tjejer...

idag blir det till att beställa massa bröllop/dop tårtegrejer så ja kan göra dem den 4 sept=)..... får se hur mkt tid ja får till det bara hr får ja jaga max överallt just nu... han är mer vild än tam så att säga...

frågar igen .....såg i våran affär att de tagit in molo leggings som ser ut som jeans å sedan en tunika i samma imitation...har inte sett det ngn annan stans har ni?? typ ngn webbutik?..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14