Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

hej svejs.....

liljan på fre om en vecka ska ja baka 9 bröllopstårtor och 1 stor dop tårta =P.. dop tårtan göra jen glutenfri botten själv å bröllopstårtan tar ja den lata vägen å köper bottnar ....

ska ha sp på dem å göra kallor(blomman ) =P..... på dem hängande ner å sedan 1-2 st kallor med skaft som ligger på samt en dekorkant nertill på tårtan ..den ska gå i guld å vit.. har köpt guld kulor med få se om de kommer att användas......

dop tårtan vet ja hur den ska se ut... ska bla använda oblatbild sen en sp dop gubbe å ett tåg med hans namn på.. sedan skriver ja datumen med en penna som är till att skrivas på sp med... som en extra decor på doptårtan har ja beställt en schablon med små babyfötter som ja ska låta gå över den =)...

pust.. tro du ja tagit vatten över huvudet =P.... få se hur detta blir..kan ju säga så att max å hans pappa får ta en tur till kalmar den dagen...hehe

• Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-08-28 11:10:43 följande:
    "den dagen" Du menar de DAGARNA!!! Förbered tårtorna med fyllning o allt dagen innan, o dekorera dagen efter annars hinner du aldrig!! Att kavla ut spn för att täcka alla de där tårtorna är bara det ett evighetsjobb! Tro mig, du kommer vara lagom svettig efter det Men kallor är iaf lätta o göra så ett bra val där
    DAGARNA =O......... bröllopet är på lör 5/9... men kan man verkligen göra bottnarna redan på tors med fyllning.. hmm har ju tyvärr ingen plats å ha dem är det värsta så ja få vackert göra allt på fre.... men om ja får sp:n i tid kan ja göra kallorna iaf... dop tårte botten ska ja göra på tors
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-08-28 11:18:30 följande:
    Ja tårtorna ska ju helst stå minst en dag för att bli riktigt goda o saftiga, särskilt om det är köpebottnar! Så gör dom tidigt på fredagendå.Usch...jag avundas dig INTE!
    HAHA... nä.. mmen de sa att de kunde köpa dem.. men tycker att det blir lite speciell å få äran å göran dem =).. å som sagt de e ju inte så avancerade ....
    hmm jobbar 7-12 på fre. funderar på om ja kan vara ledig den dagen.....
  • Greksmurfen
    Tasha78 skrev 2009-08-28 11:19:11 följande:
    har du plats i frysen då kan du göra allt och frysa ner dom
    hehe nopp hela frysen är full med blåbär som mamma plockat haha...
  • Greksmurfen

hej hej...... fyndande ett par kativg trekvartsshorts jeans stl 128 (passar kusnen)precis för 10kr =).... våran barnsecond hand hade alla rea för 10kr =)..... fyndande även ett set me too så grymt fint i vit å spets för 20kr byxa å linnetunika samt en trekvartsarm med gant i rosa.. ja vet att de sistnämnada e tjej men får till å bli i väntelådan =)

• Greksmurfen
    JuliaochNelly skrev 2009-08-28 12:39:29 följande:
    Jag blir sjukt irriterad faktiskt söker jag på molo vill jag få upp bara molo inte en massa annat skit
    exakt håller med dej helt =)
  • Greksmurfen

julia å nelly : hahahhahaha duttiiiiii =)....

GAH nu har maxen dragit ut alla sina up n go över golvet =S

• Greksmurfen
    Pimm skrev 2009-08-28 12:49:06 följande:
    Hihi duktig Max:) känner igen agerandet så väl såååå!
    hih jo.. pust ass å han e överallt hela tiden..inte en lugn stund här förutom när han sover då...då är dem väella för söta =)
  • Greksmurfen

tjejer...... hmm va med max på bvc å han e ju redan 74,5 cm lång har 2 st stl 80 overaller i pop till han men tro ni att han behöver ha ngn i 86 med.. utbudet är ju inte så bra när det närar sig slutet av vintern....

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14