Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Greksmurfen skrev 2009-07-13 21:42:42 följande:
    måste de tömma tarmen ordentligt innan en gastro???? har gjort 2 gastro å då går de ju ner med slang från mun till mage å ut i tolvfingertarmen...
    nä då sa jag fel namn, endoskopi heter det kanske? När de går nerifrån och upp...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-07-13 21:41:44 följande:
    Stackars lilla gumman. Stor dino kram till henne. Har inte läkarna nu börjat överväga att plocka ut klumpen. Här brukar de tydligen göra det om det inte kommer med lavenemang. Håller så klart tummarna att det inte skall behövas.
    nä de har inte pratat om att plocka ut det...vet inte hur länge de väntar egentligen...imorgon är vi ju inne på dag 11...
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 21:50:13 följande:
    coloskopi heter den=).. endoskopi är ett samlingsnamn för alla skopier så att säga=).... har de föresten kolla gluten på din tös???? barn med gluten kan även reagera med förstoppning... finns ju blodprov å ta.. om de ändå ska ta blodprov på henne...
    ja det är ju bl.a gluten de ska kolla. Även med hjälp av coloskopin och ett prov på tarmen. De skulle kolla flera allergier. Fram till dess ska vi köra helt mjölk- och sojafritt
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 22:07:58 följande:
    oki=) bra att de utreder ordentligt nu iaf...... de brukar alltid söva ner när de ska göra coloskopier på barn.... de ska inte göra både gastro å å coloskopi?? vid utredningar så brukar man göa båda..gastro ö görs för å ta prov från tunntarmen för gluten å coloskopi görs som sagt för å kolla så det inte är några fel på tjocktarmen.....
    aha kanske de ska göra båda två...lyssnade inte så noga som du säkert märker...Maia skrek förtvivlat bara hon såg läkaren komma in genom dörren...måste få en stund med läkaren utan Maia...
  • Zvartaliljan
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:30:27 följande:
    Nä, ska jag slå till på en Molo-overall kanske?! Om min son nu är 16 månader och 80 cm lång ska jag isf ta en stlk 86?? Är overallen slitstark? Ska jag ta en svart eller regnbågsfärgad?? Vad tycker ni? *tjatar vidare*
    regnbågsfärgad absolut. 86 om det är höst08, 80 om det är höst07-kollektion.
  • Zvartaliljan
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:35:49 följande:
    Då ska jag kolla upp vad det är för "årsmodell" på overallen! Tack!
    är det mörkare grön rand är det höst08, ljus grön höst07
  • Zvartaliljan

Kikar in, inget nytt mer än att morgonens lavemang var det värsta hittils, en hel halvtimme tog det för de kom inte förbi den hårda klumpen och Maia var ju inte direkt samarbetsvillig, hon låg i min famn på sidan o jag höll i henne men till slut la sig sköterskan över henne för att kunna hålla fast henne, vilket ju resulterade i att jag fick hela deras sammanlagda tyngd på min mage och Maias armbåge rätt in...gjorde skitont o jag blev riktigt rädd för bebisen där och mådde illa som satan...men den som spydde till slut var stackars lilla Maia

• Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-14 12:28:53 följande:
    Neej, usch, stackars Maia Finns det inget annat sätt de kan hjälpa henne på?
    nej sista utvägen är att plocka ut bajset med våld men det kan skada tarmen jättemycket och det viktiga är ju att hon lär sig att själv ta i och få ut det...annars kanske detta bara upprepas.
  • Zvartaliljan
    Pejo skrev 2009-07-14 13:34:12 följande:
    Usch stackars lilla tjej! Har det hänt något som gör att hon har problem med magen? Har ju inte följt tråden så länge...
    Hänt mycket i hennes korta liv som säkert påverkat...bland annat upprepade urinvägsinfektioner.
    Det ska göras en ordentlig utredning nu om hon har någon allergi eller något fel i tarmen eller på sköldkörteln.
    SmillaMilla skrev 2009-07-14 14:00:21 följande:
    Åhhh fy! Stackars liten. Måtte det komma något nu. KRAM
    inget än...

På torsdag är det dags för läkar/psykologtid för utredning av ev. beteendestörning. Känns som jag inte riktigt orkar med det just nu...funderar på att avboka...
    Samtidigt vet jag ju att förstoppningen även kan vara kopplad till detta så det vore bra o utreda men blir ju så mycket på en gång denna veckan i så fall...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14