Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Godkväll, nu är vi hemma allihopa på permis Ska tillbaks imorgon bitti för lavemang och provtagning o sen lavemang på kvällen igen. Sen hoppas vi att hon slipper mer...men det återstår att se.
    la iaf in lite härliga lekbilder från helgen i bt

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan

Åhhh min bebis lever rövare just nu Nu är jag säker på att det är henne jag känner röra sig v.12+2 idag

• Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-16 17:20:43 följande:
    Åååh, vad mysigt! Det är så speciellt.. Mår du fortfarande bättre?
    lillronya skrev 2009-07-16 17:19:54 följande:
    Å vad mysigt!
    Ja jag sitter här med ett urfånigt flin på läpparna just nu

Nä mår rätt kasst, spytt varje dag sen i söndags men tror det beror mer på stressen över Maia än graviditeten...eller en blandning av båda.
  • Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-16 17:28:46 följande:
    Ja, det har säkert med saken att göra. Du har väl säkert inte kunnat äta som du brukar på sjukhuset heller.. Hur mår Maia nu?
    Rastlös liten apa som vägrar uppföra sig alls...går runt o spottar överallt!!!!
    (är på jobbet o väntar på att f ska komma o hämta henne)
  • Zvartaliljan

Godkväll tjejer

Nu tänker jag vara Ot, ovanligt va {#lang_emotions_wink}

I Augusti kommer mina kära vänner från Italien att besöka Sverige, Ede utanför Östersund. Vi funderar då på att ta en roadtrip dit!

Vi kommer i så fall köra Karlskrona-Norrköping-Stockholm-Gävle-Sundsvall-Östersund och sen hemvägen Östersund-Mora-Göteborg-Växjö-Karlskrona.
    Vi vill se så mycket som möjligt av Sverige

Kolmården är ju givet stopp Men vad mer bör vi planera in? Och tips på billig camping/vandrarhem mottages tacksamt. Eller kanske en tomt man kan få tälta på eller en liten säng som ändå står tom {#lang_emotions_dreamer} Skadar ju inte att fråga

Tror ni det går bra att bila så långt med en 3-åring?? Många stopp är ju givet att det måste bli...någon här som bilat så långt med barn??

• Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-16 19:26:55 följande:
    Säker inga problem att bila så långt vi har ju åkt massor med båda två och det går fint..Innan den pajade hade vi en bärbar dvd till Nelly super nice så slipper man hör allt tjat. Något vandrarhem har jag inte en aning om vi kålmården vi bor på vildmarkshotellet varje år. Inne på kålmården är ju delfinen showen det enda som ni verkligen inte får missa Nelly går 3 gånger varje år och lika lycklig varje gång.
    mm en bärbar dvd har syrrans ungar, ska nog ta o sno den {#lang_emotions_dreamer}

Någon som har tips på billigt boende i Stockholm? Tänkte vi kör tidigt till Kolmården sen vidare till Stockholm, sover där, sen lite sightseeing och sen vidare till Östersund. Kanske får övernatta typ i Gävle eller nåt.
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-16 19:45:52 följande:
    aaa sthlm ...hur många ska ni åka ?
    Jag o sambon + Maia

Såg att forumal1 fanns i Sthlm, 390kr/natt är ju överkomligt, då kan man ju t.o.m kanske stanna 2 nätter där
  • Zvartaliljan

Vilket är roligast för Maia, Astrid Lindgrens värld eller Kolmården????

• Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-16 20:15:34 följande:
    Måste lägga mej i lite De går hur bra som helst att bila så långt så länge som hon inte blir åksjuk Vi har kört till Klövsjö, ca 90 mil minst en vecka varje år sen jag va 3 år gammal och till Italien bilade vi när min syster va 4, gick alldeles utmärkt! Gokväll Tjejer, jag sitter här med en grogg
    Åksjuk blir hon alltid vid minsta resa om hon åker bakåtvänt, men nu sitter hon i en framåtvänd bilstol (den är fr.3år) och då spyr hon inte alls. Säkerheten är mindre jag vet...men ibland måste man göra såna val..hon kräks annars typ bara vi kör till dagis på morgonen o så kan man ju inte ha det.
  • Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-16 20:50:03 följande:
    har ni provat såna åksjukearmband eller åksjuketabletter?
    nej men det kan man ju inte hålla på med varje morgon heller...armband skulle hon totalvägra och det finns väl inte ens till så små??
    Kan ju ta båda bilstolarna med oss...testa den bakåtvända först o kräks hon så byter vi.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14