Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

malinkaunitz skrev 2009-09-09 22:34:07 följande:
    och 1289 för den fina koftan.. vilka priser :P
    hahah jaaa
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina

åhh idag blev lillebror sååå ledsen när jag skulle lämna honom på dagis {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}. "jag vill följa med dig mamma" sa han och kramade mig hårt om halsen och började gråta

Usch vad jag hatar sånt här ska inte hämta dom förrän om 4 (!!!) timmar {#lang_emotions_cry}

• Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-10 10:13:53 följande:
    Åhneeej.. och så ska man försöka vara tapper och bita ihop, sen kommer tårarna när man går därifrån. jobbigt Hur gick det att sova igår?
    ja fyy vad jobbigt alltså!! så fort han inte kunde se mig mer så började jag med gråta

det gick sådär, han satt upp och ville inte sova, men till slut så gick det! Han som är så kelig av sig hade varit sur i flera timmar igår och ingen fick gå nära honom

Han såg glad ut när jag kom och hämtade honom, men när han såg mig så sprang han mot mig och började gråta. Mammas lille gosse

åhh hoppas att det vänder snart!
  • Buttelina
    Helle skrev 2009-09-10 10:19:09 följande:
    Åhh jobbigt Kramar om.Men du, ring om det känns jobbigt att sitta hemma många timmar, så får du höra hur det går. Det kan hjälpa lite.
    jag har redan ringt dit *hönsmorsa*

han hade varit arg o ledsen en halvtimme, men nu satt han och lekte.. men han var inte glad direkt.

jag vet ju att han säkert snart kommer tycka att det är skoj, men mitt hjärta liiider just nu!!!
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-10 10:22:23 följande:
    Åh, lillpojken! Ja, förhoppningsvis går det snart över och han känner sig mer hemma där och finner sin plats i gruppen. Går han och Isabel på samma avdelning?
    jaa det går säkert över

Dom går på samma avdelning men isabel tycker det är så himla skoj och hon är fullt upptagen med sina nya kompisar att lillebror säkert känner sig liten "bortglömd" av henne med
    Pimm skrev 2009-09-10 10:23:25 följande:
    Jag blir tårögd bara av att läsa vad du skriver:´( Fy vad sådant gör ont i mammahjärtat! Jag har själv varit kommunal dagmamma under några år och hade ett barn som ofta var ledsen när hans pappa gick men så fort han kört så blev han på gott humör igen, detta försöker jag hålla i och tänka på när jag ska börja lämna Milo. Fast jag kommer nog ta honom med hem så vek som jag är...usch vad jag lider med dej gumman!
    tack söta! ja min mamma jobbarde som dagmamma under min uppväxt och jag barnen blev ju alltid glada igen, men usch det är så svårt att släppa bilden i huvudet när man går iväg och ser honom gråta så
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-10 10:24:33 följande:
    Butte--- Å va jobbigt med ledsen lillebror Förstår att det känns fruktansvärt!!! Hoppas det blir bättre!! *krama*
    tack gumman
    Helle skrev 2009-09-10 10:24:40 följande:
    det är jättejobbigt. Vi skolade in Philip (min stora kille som är 3) på nytt dagis för två veckor sen. Hans inskolningsfröken blev hemma med sjukt barn tre av fem dagar så han kom liksom bort i mängden och fick ingen bra inskolning. Från att ha varit superentusiastisk ville han inte gå dit mer. Förra veckan började vi om inskolningen och det har gått ok, men jag känner att han inte har hittat sin plats och fått kompisar än. Idag såg han alldeles förvirrad ut stackarn Jobbigt med nytt dagis och storbarnsavdelning. Men jag hoppas på att det blir bra där också på sikt.
    oj ja då har du ju haft det jobbigt med det med kompisarna är sååå viktigt!! isabel hittade vänner direkt men lillebror blir så sur när han blir ledsen att han inte låter nån komma nära den lille rakaren är sååå envis att han kan sura hela dagen och låta bli att äta bara för att visa att han inte vill vara där.
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-09-10 10:33:59 följande:
    *hihi* jo det är väl det som är poängen här finns inga barn i hennes ålder bara pensionärer eller 10 åringar. Visst bor ni i radhus? jag hatar ju verkligen att bo såhär i lgh med  hade velat bo i ett mindre område med radhus. tack gummanBUTTE skickar en meeeega stor kram Nää nu ska jag ta mig till parken en runda Tack alla goingar
    tack gumman skickar en kram till dig med!!! läste tillbaka lite.. så trist att du inte alls trivs *kramar*
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-10 10:39:12 följande:
    Hej förresten Butte - Usch så jobbigt med lillebror *kram*....men sådär var Maia också i början, det blir bättre!!! Nu studsar hon av lycka på morgonen bara jag nämner dagis Idag var hon särskilt överlycklig när vi kom dit för alla var ute i regnet o plaskade i vattenpölar Tacka vet jag Katvigs regnoverall då!!
    tack gumman!!! ja det blir ju sääkert bättre, men jobbigt just nu.
  • Buttelina
    SmillaMilla skrev 2009-09-10 10:54:43 följande:
    Jag förstår att det känns fruktansvärt. Men denna reaktionen skall komma och du skall egentligen vara glad för att den kommer nu. Så här kommer det säkert att vara några dagar men det går över. Och säkert är han glad så fort du har kört iväg med bilen. Du kan alltid ringa till dagis sedan och fråga hur det går. Då blir du garanterat lugn.
  • Buttelina
    melizza skrev 2009-09-10 11:00:02 följande:
    Butte: *kramarom* vet precis hur det är att lämna ledsna barn....min Stella hade en sån period nu efter semestern så var hon ledsen och ville inte gå till dagis fast hon älskat det innan....det gör sååå ont i mammahjärtat. Jag satt i bilen och lipade på väg till jobbet och kände bara för att vända och hämta henne och skita i mitt usla jobb som jag vantrivs på....Julia: fyyy vad jobbigt att känna ensamhet....det är det värsta som finns. Kan du inte prata med din man och komma fram till nån bra lösning. Usch lider med dig gumman. Hoppas det löser sig för er.
    tack gumman! fyy vad jobbigt att lämna ett ledset barn och DESSUTOM åka till ett jobb man inte trivs på *kramar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14