snigelina skrev 2009-09-10 10:22:23 följande:
Åh, lillpojken! Ja, förhoppningsvis går det snart över och han känner sig mer hemma där och finner sin plats i gruppen. Går han och Isabel på samma avdelning?
jaa det går säkert över
Dom går på samma avdelning men isabel tycker det är så himla skoj och hon är fullt upptagen med sina nya kompisar att lillebror säkert känner sig liten "bortglömd" av henne med

Pimm skrev 2009-09-10 10:23:25 följande:
Jag blir tårögd bara av att läsa vad du skriver:´( Fy vad sådant gör ont i mammahjärtat! Jag har själv varit kommunal dagmamma under några år och hade ett barn som ofta var ledsen när hans pappa gick men så fort han kört så blev han på gott humör igen, detta försöker jag hålla i och tänka på när jag ska börja lämna Milo. Fast jag kommer nog ta honom med hem så vek som jag är...usch vad jag lider med dej gumman!
tack söta! ja min mamma jobbarde som dagmamma under min uppväxt och jag barnen blev ju alltid glada igen, men usch det är så svårt att släppa bilden i huvudet när man går iväg och ser honom gråta så

RååSa BuBBlan skrev 2009-09-10 10:24:33 följande:
Butte--- Å va jobbigt med ledsen lillebror Förstår att det känns fruktansvärt!!! Hoppas det blir bättre!! *krama*
tack gumman
Helle skrev 2009-09-10 10:24:40 följande:
det är jättejobbigt. Vi skolade in Philip (min stora kille som är 3) på nytt dagis för två veckor sen. Hans inskolningsfröken blev hemma med sjukt barn tre av fem dagar så han kom liksom bort i mängden och fick ingen bra inskolning. Från att ha varit superentusiastisk ville han inte gå dit mer. Förra veckan började vi om inskolningen och det har gått ok, men jag känner att han inte har hittat sin plats och fått kompisar än. Idag såg han alldeles förvirrad ut stackarn Jobbigt med nytt dagis och storbarnsavdelning. Men jag hoppas på att det blir bra där också på sikt.
oj ja då har du ju haft det jobbigt med

det med kompisarna är sååå viktigt!! isabel hittade vänner direkt men lillebror blir så sur när han blir ledsen att han inte låter nån komma nära

den lille rakaren är sååå envis att han kan sura hela dagen och låta bli att äta bara för att visa att han inte vill vara där.