• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

kexchoklad skrev 2009-07-26 18:20:52 följande:
    Huga, så stora spindlar har jag tack och lov aldrig sett
    vi har kort nånstans i datorn på dom..!! när de är i glaset.. ett sånt 6-eller 8-kantigt tungt stort glas.. kroppen är kanske 3-4 cm lång!! o så håriga ben på det, o sen några spröt framme, som enligt mig är till för att hugga folk *läs mig* med...
    första gången jag såg en sån komma mot mig fick jag sån panik att jag bölade
    efter det är jag bara rädd, men vet numera att det kommer varje vinter..
    men överallt!!! så kollar ca 43 ggr i handduken när jag ska ducha kan jag lova..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    kexchoklad skrev 2009-07-26 18:22:59 följande:
    Inte som min Elias då. Han ökade från strl 21-25 på ett halvår. Fast nu har hans fötter knappt växt något alls på ett halvår:-9
    men oj!! nä.. inte så mycket.. hade 19, eller 19,5 på hennes nike skor nu, o provade 21 i puma som hon har här.. de kan hon börja ha när som nu =))
    men ett par e för lite tycker jag..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Everlonn skrev 2009-07-26 18:30:07 följande:
    Lila IdaT kanske kan vara nåt då?
    jag kollar efter vad som nästan nu.. känns tråkigt med tanke på att man e i juli.. men provade ytterkläder igår.. 86-92 kunde Max ha, har inte provat den, men ska..
    har bara en stor 74, o den satt jättebra nu, men den kommer nog inte passa heela vintern...
    så kluven.. ska man ha 74 i början o sen en lite för stor resten?? eller köpa nytt?

så "bara tittar lite" vad som finns... =))
    så.. allt e av intresse o glo på nu =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Everlonn skrev 2009-07-26 18:32:22 följande:
    Hi hi åhh vad vi passar bra ihop Här bor en majssnok och en ödla! Sen var det ju det där med hårdrock oxå Ni får komma ner och bo hos oss när det är sweden rock
    men oj va kul!!! att vi ska !!!
    ja, Metallica (bla annat, men nr 1), ormar e kul.. o molo o shopping.. ja.. =)) finns en del gemensamt.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Everlonn skrev 2009-07-26 18:35:12 följande:
    Urk, så äckligt!! Kan man inte ringa Anticimex på såna? *brr*
    dom gör inget!!! vi hade dom här o sprutade ett getingbo i mån.. hade det precis vid max fönster, o dom vaktade!! (nu e dom borta, döda, finns inte mer) o när dom va här så pratade vi med dom, men finns inget medel mot dom tydligen.. dom har flera som har problem med det..
    i vintras hittade sambon ett bo !!! bakom däcken i garaget, dörren går in till hobbyrummet, som leder till tvättstugan o ut till gillestugan.. o där finns soffan o tvn.. i det stora boet så bodde det minst 10 i olika stl!! som han hade ihjäl.. hade på nåt medel, o sen brände det eller nåt.. hua.. han rekommenderade mig att INTE komma o titta.. !! han sa att jag skulle sålt huset med en gång då
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-07-26 18:36:34 följande:
    jag kollar efter vad som nästan nu.. känns tråkigt med tanke på att man e i juli.. men provade ytterkläder igår.. 86-92 kunde Max ha, har inte provat den, men ska.. har bara en stor 74, o den satt jättebra nu, men den kommer nog inte passa heela vintern... så kluven.. ska man ha 74 i början o sen en lite för stor resten?? eller köpa nytt? så "bara tittar lite" vad som finns... =)) så.. allt e av intresse o glo på nu =))
    alltså, provade julias 86-92 på max, har inte provat den på henne än, bara provat hennes stora 74 på henne.. blev lika rörigt skrivet som jag har i huvudet just nu.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Everlonn skrev 2009-07-26 18:44:57 följande:
    Åhh blääääää!!! Hmm klisterremsor som för flugor så de fastnar så man kan slå ihjäl dom?
    eller så flyttar man till lägenhet
    nä.. vet faftikst inte vad man ska göra.. de trivs tydligen i lite kallare, mörkare utrymmen.. liite fukt gör inget.. med andra ord.. garaget, tvättstugan o gillestugan..
    vi har ju 1 plans med källare, o alltid flera grader kallare nere..
    men har tydligen med hört att om man har spindlar så har man inget mögel iaf??
    jäkla vad vårt hus måste va friskt då!!!!  med tanke på alla dom spindlar vi har haft.. (o snart kommer vintern, o då kryper äckelpäckel in igen... )
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

mitt internet va knepigt?? blev utkastad o fick inte komma in igen..
    jaja..  nu kom jag in igen iaf =))
    ska utfodra lite barn här nu sen fram till ica, utan barn *lyx* o handla lite småsaker..
    e inne ikväll igen.. =))

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Quiet thoughts skrev 2009-07-26 22:29:09 följande:
    Hej mina vänner. Imorgon bär det av till Uppsala på obestämd tid, tack för alla snälla kommentarer i min blogg.
    {#lang_emotions_flower}
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Everlonn skrev 2009-07-26 23:03:54 följande:
    Tänker på er massor!!! Kramar om!!
    nu ska jag lägga mig, ska ju upp o stöka inför i morgon med.. =)) (hinna duscha??)
    ska FÖRSÖKA hinna klä barnen innan frukost för en gångs skull.. händer vääldigt ofta att dom sitter i pyjamas o äter frukost.. (max i bara kalsongen, om jag har tur)
    om inte, så kommer nog max springa naken *suck* han brukar vägra klä sig ett tag, o fjanta runt o låtsas kissa på allt o bara skratta o springa därifrån sen..
    men det får ni ta
    får väl hålla för tjejens ögon så hon inte drömmer om såna saker tidigt sen
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14