• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:37:27 följande:
    Min mamma hade det oförskämt bra så hon har så svårt o förstå hur jag mår... En historia man hört ofta är om hur hon dansade hela natten ute i 9e månaden när hon plötsligt får en värk, 20 minuter senare är syrran född Pappa var fortfarande dyngrak
    haha.. ja att det kan va så annorlunda..
    minns han förlossningen???
    mamma kräktes med mig o mådde illa i 6 mån...
    med de andra va hon "bara gravid".. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:42:11 följande:
    Ja jag har alltid problem vid ansträngning som typ tunga lyft, springande eller hoppande. Höfterna hoppar ofta ur led. Har gått en hel del sjukgymnastik i mitt liv. Cykla och simma hjälper, men tyvärr åker jag så ofta på urinvägsinfektioner när jag badar så vågar inte nu
    men fy!!!
    hur funkar det med ett normalt jobb?? typ överallt måste man ju lyfta??
    du kan väl inte gå o gissa vrje gång du ska göra nåt?? eller känner du när det är på väg o hoppa ur??
    fy vad läskigt..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:46:19 följande:
    Det är vi alla Att hon dessutom fortfarande kommer i sin bröllopsklänning efter 35 år och 6 barn kan göra vem som helst avundsjuk Varje förlossning har varit unik. Det är det som är så roligt. Brorsan kom med sugklocka, nästa i säte, nästa med navelsträngen 3 varv runt halsen, nästa på 20min, nästa i världens konstigaste sätesställning, o ja nästa har jag faktiskt inte hört så mycket om hennes förlossning Den var nog snabb o normal då Lillskiten Sen har man ju sambons mamma som är precis lika jävla liten o smal efter 5 barn...o så kommer jag här med 20kg kvar i övervikt sen Maia Sambon var förresten död när han föddes...verkligen läskigt att tänka på...
    men fy.. tur att läkare finns ibland.. vad hade hänt han då??
    som jag då.. 3 barn med 3 olika förlossningar typ.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:46:34 följande:
    Med Nelly fick jag stanna en vecka med viggo stannade jag bara 12 timmar Nelly ville ha hem mamma och jag fick ett par morfin sprutor under natten efter han kommit så kramperna och smärtan försvann & mot febern gjorde dom inte så mycket efter några dagar av sambo vård blev jag bättre. Däremot fick jag dyrt lova att nästa gång åka in direkt då det gör pytte lite ont
    hmm.. jag tror inte jag skulle våga vara hemma sista veckorna.. skulle nog boka rum på sjukan
    vad säger att du är såpass nära sjukhuset nästa ggn??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:48:32 följande:
    Han missade den förlossningen...som de flesta faktiskt...tror det bara är min och lillsyrrans som han fått vara med på. Var ju inte så vanligt på den tiden att pappan var med...eller jo..3an var han med på kom jag på nu, eftersom hon satt fast med navelsträngen runt halsen så fick han komma in.
    det är ju när det strular som man tycker att de ska gå ut från rummet?
    ja, alla e olika..
    men inte fick va med??
    min pappa va med vid alla 6 barn när vi föddes?
    o jag e 80-a ?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:50:10 följande:
    Nää tjejer nu kallar sängen sov så gott på er  
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:50:10 följande:
    Nu måste jag gå och sova. Natti natti tjejer!
    sov så gott på er

jag ska med snart sova.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:55:36 följande:
    Han var bara död...ingen vet varför. De återupplivade honom iaf utan att hans mamma ens hann märka något...läkarna och pappan försvann ut med honom direkt men hon hann aldrig fatta att han var död förräns de berättade det för henne långt efteråt...skönt ändå att hon slapp det.
    ja skönt att hon slapp märka, men man kan ju inte låta bli o tänka.. om det hade tagit några krystvärkar längre.. hua..
    man ska int etänka så nu, allt gick ju bra =)

nä.. nu är det sängen för mig me.. har jag tur blir det 7 timmars sömn nu..
    dumma dator o FL, alltid, alltid sitter jag för länge..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-26 00:07:30 följande:
    Jaha drog alla nu då jag som inte kan sova...sov typ 3 timmar igår..klarar inte av att sova ensam... Tar väl o sätter på TVn då istället
    tyvärr mår inte min kropp bra av för lite sömn..
    o jag ska eg kurera mig ju!!!
    jaja.. mycket man ska..
    men måste tyvärr sova nu, =)
    godnatt, o hoppas du hittar nåt bra på tvn.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

Hej hej allihopa..

spenderat heela dagen med familjen, o framförallt äldsta dottern..
    jag o hon va iväg i typ 4 timmar i skogen
    vi har plockat blåbär!! o sen kantareller!!
    så precis ätit egen blåbärspaj med handplockade blåbär.. *mums*
    kanske har nåt kort på min telefon sen. lillan va sååå fin efter smakat paj.. o sen tvättade hon håret med blåbärshänder.. *suck*
    ska snart ta tag i o rensa min svamp.. tråkigt ju!!

just det.. hur ofta ser man en orm när man e ute?? såå sällan ju. typ flera år sen jag såg en ute..
    såg en svart stor snok idag!! typ nästan en meter!! en kvart senare såg vi en huggorm!!!
    hur stor e den sannolikheten??? *coolt!* dottern missade huggormen, men vi fick kort på snoken iaf
    *fick myggbett precis uppe mellan skinkorna!!! när jag plockade blåbär, det kliar!!!!!*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-07-26 16:16:16 följande:
    Hej alla! Jag är en nying på denna sidan och erkänner mej som shoppoholic:) och älskar det..:) Jag har denna tråden som favorit i ganska lång tid men först nu tog jag mej i kragen och blev medlem. Hoppas man kan få vara med på ett hörn här? Jag har en son som nyss fyllt 1 år och hans garderob är alldeles för fylld och ändå slutar jag inte fylla på det är ju så roligt med kläder till barn. Visst får man lite gliringar då och då om att han kommer bli snobb, märkesb.. osv men hellre det än ärvda kläder från diverse kedjor! Tänkte höra lite med er om Molo vantar, jag har en grön overall från i vintras(köpt på rean tidigt i våras) och jag köpte även en mössa och vantar men jag tycker vantarna är trånga, strl M. Vilken storlek har ni till era små? Mössan i gengäld är stor och jag tycker inte den gröna färgen på stjärnorna passar till overallen, finns det någon Molo mössa med samma gröna som overallen? I övrigt så är nog NS, KikKid, Moonkids, Småfolk och Molo mina favortiter...näää vet ni vad, det finns fler Fast KikKid har sköna kläder och mycket som går att matcha. Ha en härlig dag alla!
    Hej hej *vinkar åt nykomlingen*
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14