• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jag har svårt o bestämma ett köp nu pris på ot pop jacka.. hittade såna klipp nyligen
    nån som kan ge tips på hur man ska tänka?? kostar 795 ord pris..  de är nya med lapp kvar..
    tänker ju att folk ska tycka det e ok pris med, men ändå få ut ganska bra på dom.. ?

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:25:40 följande:
    samma här, mina två stora har alltid varit jättesmidiga i affären. Till och med August som är väldigt svår att ha med på andra ställen sitter som ett ljus i vagnen och bara älskar att handla
    men han fyller 3 snart?? hmm..
    iofs så trotsar han maaaasssa i bilen ist.. kommitpå att han kan knöppa bilstols bältet själv.. men om han får tiiid på sig..
    slåss, sparkar, gapar i skriker om jag knäpper.. (vilket jag gör ändå oftast) eller ber han kliva ur.. men tycker han borde förstått nu?? haha.. ja se barn..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-07-25 22:31:10 följande:
    men han fyller 3 snart?? hmm.. iofs så trotsar han maaaasssa i bilen ist.. kommitpå att han kan knöppa bilstols bältet själv.. men om han får tiiid på sig.. slåss, sparkar, gapar i skriker om jag knäpper.. (vilket jag gör ändå oftast) eller ber han kliva ur.. men tycker han borde förstått nu?? haha.. ja se barn..
    o jag stavar som en blind kråka!!!
    inte lätt när fingrarna hinner före hjärnan
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:33:04 följande:
    det beror helt och hållet på färgen tycker jag är den marin eller röd hade jag satt 595 dom köp nu är det en säsongsfärg så hade jag satt 795 som köp nu eller 695 då är folk oftast beredda att ge mer för dom. får man fråga vad det är för färger & stl ?
    har en knallcerise, som fanns nu i våras i 116, o en svart i 122 som ska ut..  (lite mer pojk enligt mig,) den med lite annorlunda fickor fram på..
    den i 80 i knallcerise behöll jag till Julia hon kunde ha den utan problem, trotds att hon har 86 nu.. =))
    hade med tankar på 600 ca.. men ser att en del nya gått för det, o tänker att hösten kommer snart, så folk kanske bet mer.. samtidigt vill jag inte va snål heller.. men guud va svårt..
    o vet att cerise va ganska eftertraktad..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-25 22:33:06 följande:
    Som sagt, så har ju alicia haft ett himla humör alltid. Men jag ser nu vinsten av att ha det. Hon var precis som Anjelin är nu. Väldigt jobbigt är det och så viktigt att man är tydlig och konsekvent för att minska ilska och gråt. Nu ser jag ju hur hennes starka vilja driver henne framåt i både skolarbete och i sporterna hon utövar. Hon ger sej inte med halvdant utan det ska vara perfekt. Ska tillägga att vi nu får jobba mycket på att man får vara lagom, man måste inte vara bäst.
    hmm.. hon är väl runt 77 nu kanske?? va 75,5 för 3 mån sen.. men om de är stora i stl så kanske en 80 räcker? hon ska ju kunna leka med, utan att drunka i sen
    overall behöver hon kanske.. provade allt sånt idag på alla 3..
    stora har allt.. sonen med, förutom jacka.. o lillan hade jag overall till, kpöpt på suuuperres i feb typ.. men har inte provat den. sonen kunde ha den!! den är en 86-92 ?? hmm.. stor verkar det som..
    hennes 74 från i vintras kunde hon ha nu, satt perfekt!! typ 2 cm kvar mellan benen oxå. men om 3 mån vet jag inte..
    o jacka behöver hon... !! det har hon ingen till vinter..
    jaja.. hösten ska komma först.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:35:31 följande:
    Det där med bältet känner jag igen den dusten har vi varje gång vi ska åka bil. Ella ska knäppa själv, men det kan hon inte. Det slutar ganska ofta med att jag lyfter ur henne ur bilen och säger att då åker vi om jag inte får knäppa hennes bälte och det funkar ibland, men känns inte riktigt bra att behöva göra så
    jag har inte hunnit lyfta ur han, än.. när han märker att jag e på väg så får jag knäppa..
    men att ge upp.. hua.:!! han håller tom för knäppningen, eller knäpper upp! =))
    han kan knäppa iaf, men tar typ 5 min!!
    han har börjat ta av sig skor, strumpor o byxor, sen kan han knäppa?? ibland tom kalsongerna.. o blixtsnabb med att klä av sig!! *suck* så frågan e om det är bättre att vänta 5 min på att han ska knäppa själv eller 5 min på att han ska klä på sig när man e framme??
    ibland låter jag han hållas, men oftast inte.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:39:43 följande:
    nää
    haha, ja DET skulle jag inte iaf.!!
    om de sen bjuder upp till det är inte mitt problem =))
    men såna vågar man utrop 1 kr va??
    lillronya skrev 2009-07-25 22:42:27 följande:
    JA du jag vet inte... Vet att 1 och 1 köpte 80 i molojacka till T och hon är väl strax över 70 cm lång.
    men vad svårt.. kanske 86 e bättre då.. hon ska ju kunna ha den till mars, kanske tom april..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LA Woman skrev 2009-07-25 22:43:03 följande:
    Ja, synd bara att graviditeter är så jobbiga
    var det int edu som hade ahft likadana grav som mig??
    kräkningar X 100 o konstant illamående??
    eller var det nån annan?? *funderar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:47:02 följande:
    njaa det tror jag men p.o.p går ju lite segt på t i vågor
    men .. hmm.. ja, då kanske jag ska sätta lite iaf..
    brukar ofta bli högre om man har 1 kr utrop..
    hmm..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LA Woman skrev 2009-07-25 22:50:04 följande:
    Nopp, kräkte några månader med Matilda men inget med Felicia...foglossning är det som gjort mina jobbiga...
    aha.. va nån annan jag läste om då =))
    *jag har med en Felicia här hemma, hon e 8 nu *
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14