Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

kexchoklad skrev 2009-07-28 23:06:23 följande:
    Hmm, då är det mao inte värt att gå in där någon mer gång. Synd. Jag har iofs inte handlat där ofta typ 1-2 gånger kanske. Ååh vad fint med rosa. Bra val! Hoppas den kommer fort så att ni inte behöver vara utan vagn alltför länge! Har du hört någonting om när de efterbeställningarna kommer? Jag vill ju ha den nu!!
    Nä, det är nog inte det om du frågar mig. Ja rosa blev det tillslut, piggar upp till vintern om inte annat! Man får ju ett extra toppset så jag hoppas på svart så man får någon mer neutral färg också {#lang_emotions_smile} Ja igår när jag pratade med Sofia så hade hon pratat med OTT om beställningarna, hade visst varit nått tjorv med deras system eller nått sånt. Men de var på G iallafall.. Hoppas jag får pippiklänningen och de nu snart, pussel osv lär väl dröja för de har ju inte ens släppts ännu.
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-28 23:18:54 följande:
    Jo pussel lär vi nog få vänta på.. Jag väntar på  tjejspacen (minns inte vad den heter) och en lila starsklänning och säkert något mer som jag inte minns nu. Jag som inte skulle köpa några klänningar och nu har jag redan köpt tre... Jag är helt hopplös, men de är ju så fina. Sen när småfolks höstkollektion kommer blir det väl någon mer klänning. Fast klänning är inte så praktiska nu när ella kryper, men om de inte är så långa funkar de iofs helt ok. Jag började rensa barnens garderober idag, men det tar emot. Jag är så dålig på att rensa och så är det ju så trist.. blääää
    Rensa gillar vi, så jobba på! {#lang_emotions_wink} Är faktiskt inte så värst förtjust i Småfolk alls, men det kanske kommer! Klänningar på Milla går bra just nu, kan tänka mig att det blir lite mer opraktiskt när de kryper osv. Måste nog ha bagdes klänningen också, fast tänkte vänta tills pippiklänningen kommer så jag ser hur den är i storlek. Milla lär väl drunkna i 68 verkar det som. Och en pippihjälmis vill jag ha, och pusselhjälmis. Älskar jälmmössor men har bara en ju! Sambon hatar dom men det struntar jag i {#lang_emotions_tongue_out}
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-28 23:35:41 följande:
    Molo och småfolk är mina absoluta favoriter! Badges klänningen är jättefin. Den kom ju till slut.. men det tog tid från att den var postad tills jag hade den tog det två veckor!! De hade skickat den till min gamla adress fast jag hade uppgett min nya. Posten hade delat ut den till min gamla adress fast jag har eftersändning. Så¨den hade legat hos de som bor på våran gamla adress ett tag innan de skickade den vidare, så irriterande!!! Hur lång är hon? Ella är drygt 70 lång och har 74 på pippiklänningen. Jag tycker att den funkar rätt bra.  Pippihjälmisen är också fin en sån bor redan i ellas garderob Jag älskar hjälmmössor så hon har några såna
    Åh vad irriterande! Men huvudsaken är ju att den hittade rätt tillslut iallafall. Läängtar tills jag betalat buggan nästa månad så mitt shoppstopp är över. Vill handla maaassa höstnytt! {#lang_emotions_tongue_out} Vägde och mätte M igår, hon var 60,5 cm lång och vägde 6265 gr. Kanske lite stor nu, men om 1-2 månader lär den ju passa perfa då förhoppningsvis. Ja, min sambo tycker det ser så "bebis" ut. Men hon är ju en bebis så då får man ha hjälmisar {#lang_emotions_smile} 

Nä, nu borde jag gå och sova minsann! Natti natt!
  • solouniko

Hejhej tjejer! Usch, här hemma har vi haft rejält bajskalas nu ikväll. Milla bajsade över hela mig och hela sig själv när hon satt naken i mitt knä (man får väl skylla sig själv), så vi har nyss badat och nu däckade lilla damen för natten förhoppningsvis. Jag tyckte jag förtjänade att shoppa lite trots mitt shoppstopp, så det blev en suit till Millas nyfödda kompis Astid, och en lite pärlhjälmis till Milla.. Nu känns det bättre {#lang_emotions_laughing} Tänk att det krävs så lite!

• solouniko
    Fantastiska Skatt skrev 2009-07-29 20:02:43 följande:
    synd på delfinerna men det fanns mycket annat spännande för dom kan jag tänka Haha ja visst är det underligt vad lite shopping kan pigga upp
    Ja, det krävas inte mer än en liten hjälmis så är man på bra humör igen {#lang_emotions_laughing}

Sööt Bubblis på kolmården! Vad kul när barnen blir större och "uppskattar" sånt lite mer, längtar {#lang_emotions_smile}
  • solouniko
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-29 20:15:24 följande:
    Jo de är skoj, men hua hua va det kostar krooooonor   *uppskatta kostar*
    Joo det gör väl det. Vi lär nog åka på Sverigeturné varenda sommar när Milla blivit större och kolla på allt kul. Synd bara att det är så jääkla dyrt att semestra i Sverige!
  • solouniko
    JuliaochNelly skrev 2009-07-29 20:38:18 följande:
    Fast zoo i danmark är såååå mycket bättre än kålmården tycker jag iallfall. Mycket mer närkontakt med djuren. Helt OT tjejer men *uaaah* jag var och "fixad" min ögonbryn för första gången någonsin på en salong idag. jädrans vad ont det gjorde gör fortfarande ont för sjutton*hehe*
    Haha, ska man vara fin får man lida pin {#lang_emotions_wink} Jag ÄLSKAR att plocka ögonbrynen!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 20:51:43 följande:
    Jag har en likadan mössa. Jag tror att det var på llm jag köpte den!God kväll förresten!
    Hejhej! Var tvungen att tröstshoppa en pärlhjälmis nyss efter att M bajsat ner hela mig och henne {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko
    Tasha78 skrev 2009-07-29 20:54:28 följande:
    hon gjorde det medvetet eftersom hon viste att mamma skulle köpa något fint till henne
    Haha ja, så måste det ha varit {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_wink} Dutti sej!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 20:56:45 följande:
    Hej! Ja då har man all rätt att tröstshoppa lite. Pärlhjälmisen är så fin. Vi har använt våran massor. Jag tror det är ett av mina bästa köp Jag är så shoppingsugen men jag hittar inget jag vill shoppa Vilka problem man har va.. hihihi
    Ja visst då? Jag kände att jag bara mååste ha en pärlhjälmis, snart är dom väl slut överallt så jag passade på. Haha ja, stackars dig! Men nått liitet kan du väl kanske hitta?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14