Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

h80 skrev 2009-07-29 21:03:18 följande:
    Hade ni betalt 300 för en begagnad lurvoverall i fint skick?
    Det tror jag nog absolut, om det var en jag verkligen ville ha {#lang_emotions_smile}
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:04:56 följande:
    Nej jag hittar inget litet, och så känner jag mig lite småsnål också. Jag väntar ju på lurvar och pussel och en massa annat fint. Och så vill jag ju shoppa småfolk också när det kommer... Tänk om lurvarna skulle kunna dyka upp nu så jag får stilla shoppingsuget
    Jaa, hoppas de kommer i veckan verligen! Frågade Maggan om det kommit nå paket idag, men icket! {#lang_emotions_cry}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Pejo skrev 2009-07-29 21:04:16 följande:
    Har fått ett kärt problem på halsen, en tjejkompis har fått en liten flicka o tänkte inhandla o inviga henne i danska klädmärken.Har lite svårt att bestämma mig vad jag ska satsa på? Använder man klänningar när de pytte? Känns som om de skulle åka upp hela tiden? Eller ska man satsa på heldräkt?
    Hade samma problem idag! Hon har inget molo och ingen suit, så den blev en rosa/vit randig suit till lilla Astrid tillslut. Satsa på det istället, så praktiskt och bra!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:07:01 följande:
    Min dotter som är 10 mån har 6-12 mån och de passar bra. Eller förresten de med stjärnor har hon 3-6mån på de är större i storlek.
    Är det olika i olika print? Vi har den rosa med prickar i 3-6 månader och den var bauta på Milla. Så jag tog 0-3 månader på pärlan, hoppas den passar!
  • solouniko
    Pejo skrev 2009-07-29 21:10:59 följande:
    Har kollat in suiten med blommor o fjärilar den är sååååå fin!!Har ni något annat förslag?
    Ja den är jättefin verkligen! Älskar butterfly! Tänkte köpa den också, finns på halva priset hos rackamaja om du inte sett det. Men det blev betroot stripe istället, hon vill ha ganska enkla och inte så grylliga kläder. Så jag tog den "tråkigare", men kanske jag köper en butterfly också {#lang_emotions_tongue_out}
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:11:38 följande:
    Trist... Vilken fin butterflysamling du hade förresten Tröjan med pärlplatteärmar är ju så fin. Ella har vuxit ur sin så jag måste hitta en ny!!
    Ja, det är såå fint! Har 74 på tröjan så jag hoppas Milla kan ha den i vinter.. ÅH, fint det hade varit med butterfly byxor!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:15:09 följande:
    Jo, de med printen är mindre. I våras köpte jag en regnbåge och en pärlplatta åt ella, och regnbågen kan hon fortfarande inte ha men pärlplattan har passat hela tiden. Den svarta med vita stjärnor har hon i samma storlek och den är också för stor, men pippifåglarna passar.. Det är så jobbigt att de inte kan göra samma storlek lika på alla mössor.
    Okej. ja det är ju lite tossigt, hoppas den inte är för liten då! Då grinar jag nog
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:19:19 följande:
    Jag skulle behöva hitta en i 80, men det är väl hopplöst. Får hoppas på salgen om det nu blir någon. Ja varför gjorde de inte butterflybyxor? Det hade varit supoerfint!
    Ja, butterflybyxor och pärlplatte och aquaflower klänning vill jag ha {#lang_emotions_cool}  Hade varit sååå fint! Hoppas det blir salg!
  • solouniko
    Pejo skrev 2009-07-29 21:21:49 följande:
    Åhhh så bra! Då blir det nog en sådan! Finns det "mössor" till dem med?
    Bra val! Näe, jag har då aldrig sett någon mössa. Synd..
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:29:26 följande:
    Precis de vill jag också ha och så en fleurklänning också. Jag hittade en butterflytröja med pärlplatteärmar i 80 så nu har jag shoppat Oj, vad glad jag blir jag väntar bara på ett bekräftelsemail nu så att den finns kvar också
    Ja, vad skoj! Man blir så glad bara av ett litet litet "klick" på köpknappen {#lang_emotions_laughing} Åh jag vill ha så mycket höstnytt nu, bannade bugga som kommer och förstöör mitt shoppande!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:36:34 följande:
    Ja vilken eländig bugga, kommer och förstör alla shoppingplaner Ja, jag är lite knäpp det blir som ett litet rus då man hittar något man verkligen vill ha. Jag hoppas verkligen att den finns kvar jag har ju inte fått bekräftelsemail än.. Tänk om man kanske skulle hitta ett par pärlplattebyxor i str 80 också? Fast så tur kan jag väl inte ha. Jag måste leta vidare
    Ja, bannade! Haha ja man blir verkligen glad av att shoppa.. Ska hålla utkik om jag ser några i 80, har ett par 74 till tröjan i växalådan. Lääängtar!

Pejo - Pärlplattehjälmis borde funka till, samma kantband! Finns på bland annat kruemelur och eleraff!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-29 21:54:15 följande:
    Ojdå, vad bra att du sa det. Då blir det inte några såna till Ella då.. Någon som har tips på några bra vinterhandskar till en 1-åring??
    Sofia har tagit in på Asko fleece tossor och vantar från geggamoja, det ska nog Milla få ha i vinter. De sitter ju som ändå mest i vagnen..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14