Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina
    saturnina skrev 2009-10-01 10:03:24 följande:
    Godmorgon tjejer!Är det någon som har sett Molo lavendula-klänning (folkloreklänningen) i 122-128 någonstans? LLM har bara upp till 116.
    sweetfunky.se
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    saturnina skrev 2009-10-01 10:09:58 följande:
    Är det någon som varit galen nog att köpa denna klänning och vet hur den är i storlek?
    men du en sak. var det inte dom som inte tålde att tvättas utan skulle typ luftas bara {#lang_emotions_surprised}
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-10-01 10:27:55 följande:
    Var det inte dom som kallades något skojigt Minns inte vad
    haha det vet jag inte
  • Buttelina

lite ot men jag vill höra vad ni tycker/brukar göra

jag har alltid haft kavat eller liknande i vinterskor till mina barn... nu var vi på ett föräldramöte och där var flera som tyckte att det var såååå onödigt att lägga 500-700kr för ett par skor. de hade använt coops och ekohallen tex för 200-400kr/st och deras barn var inte kalla eller våta om fötterna...

hur gör/har ni gjort?? känns ju inte kul att lägga 1000-1500kr på två par skor om man inte måste...

• Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 11:01:56 följande:
    Jag ÄLSKAR Kavats men så igår hittade jag fina kopior från Max&Maya på Maxi för 349:- sen var det 100kr rabatt och sen tag3betalaför2 uppå det! Så jag rekommenderar dig en tripp till Maxi! De kändes precis som kavat, samma underbara passform och bra skor med foder som andas. Maia tyckte jättemycket om dom Det är dom hon har i bt. Fanns många andra modeller, även stövlar i Kavatmodell.
    oj vad bra! var det 100kr rabatt för alla? jag har ingen kupong..
    var det ta 3 betala för två på ALLA skor??
  • Buttelina
    FL Lisa skrev 2009-10-01 10:50:54 följande:
    jag har tidigare haft kavat åt Alvin men i år började jag resonera precis som dig. Vi har nu testat att inhandla billigare skor så får vi se hur dom verkar. Fungerar det inte så får vi köpa nya och fungerar det så är det ju superbra Diskuterade det hela med min mamma och bror tidigare och ingen av dom har köpt skitdyra vinterskor till någon av sina barn (mamma har 4 och min bror 2) och ingen av dom har haft problem med det så jag hoppas det ska fungera för det finns ju som skojigare saker att lägga dom pengarna på.
    vilka köpte ni nu i år då??
    det är svårt... jag hade kavat när jag var liten och även billagare skor som hon inpregnerade.. hmm
    JuliaochNelly skrev 2009-10-01 10:51:32 följande:
    Jag tycker personligen kavat suger klumpiga och tunga & andas taskigt. Däremot Ecco och  superfit är verkligen värda pengarna & Näää Nelly fick ett par av min mamma ifrån coop förra året  andades inte ett smack därav stank dom ruttet och Nää dom höll inte så bra tort. Men så klart det beror på vad man jämnför med jämnför man coops med billiga skor för 199 st så är det klart att dom är bättre. Jag tycker att skor är verkligen en sak som man får vad man betalar för. Sen är det en skillnad på slistarkheten med min svägerska köper 2 par coop skor per barn per säsong och mina klarar sig med sina ecco hela säsongen & dom är i super skick efteråt. Svägerska sitter däremot på 6 slaktade på coop skor Så det var dagens utlägg från mig *fniss*
    och jag älskar kavat. tycker dom andas super. mina barn har alltid varit lagom i dom. superfit och ecco är säkert superbra men FÖR dyra! så jäkla svårt. jag skulle ju aldrig få för mig att köpa skor begagnade heller..
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 11:11:31 följande:
    japp ingen kupong, kort eller nåt Gällde på alla Max & Maya skor med 100kr rabatt. och sen t3b2 på ALLA skor F fick ett par vinterkängor, jag ett par fodrade tretorn och Maia fodrade vinterkängor för 548:-
    tack
    saturnina skrev 2009-10-01 11:10:55 följande:
    Jag har aldrig köpt nya kängor till mina barn. Köper bara Kavat, Ecco, Viking Goretex på Tradera, barnmarknader eller loppisar.  Ecco är visserligen lite konstiga i modellen, små och smala ofta. Jag tycker det är helt sjukt att köpa så dyra nya kängor, men skulle heller aldrig köpa på Coop.
    mm men jag skulle aldrig få för mig att köpa begagnade skor. jag köper hellre coop än begagnade ecco...
    tänkte bara om nu tex coop eller ekohallens skor är bra så behöver man inte lägga 600kr/st... men är dom inte bra så får man ju göra det
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-10-01 11:15:40 följande:
    Fast är det ngt man SKA lägga pengarna på så är det väl bra skor. Barn har inte fullt utvecklade nervtrådar i fötterna under de första åren och kanske inte känner fullt ut att skorna inte sitter som de ska. En barnfot är inte heller en miniversion av en vuxenfot och jag tycker att det är viktigt att det är en tillverkare som tänker på hur en barnfot är konstruerad när man skapar stödet som en sko skall ha på olika ställen.Tycker inte heller att KAVAT är ngn höjdarsko men älskar Superfit och Ecco. Visst de är snordyra men jag lägger hellre pengar på BRA skor än på massa vanliga innekläder i så fall om jag måste välja. Innekläder går ju faktiskt bättre att ersätta med billigare varianter i så fall.
    jo absolut ska barnen ha bra skor, det var inte så jag menade!! utan det jag undrade var om de billigare skorna verkligen ÄR så mycket sämre
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-01 11:16:29 följande:
    Jo skillnaden är väl på fötterna, Nelly har sett ut som en zombie då hon klafsat runt i sina kavat  Fast beg ecco & superfit går ju sjukt bra på T så försöker jag tänka  Nä jag vågar inte heller köpa beg skor.
    jaa det är nog det!! lillebror har så breda fötter, isabel hade också det när hon var mindre. får ut och prova helt enkelt
    FL Lisa skrev 2009-10-01 11:17:12 följande:
    jadu bra fråga. Kan nog varit samma märke som liljan snackar om...vi köpte dom på Maxi i alla fall och dom känns väldigt snarlika Kavat.Sen har vi ett par från skopunkten också som fick följa med när jag och sambon köpte skor (det var ta 3 betala för 2). Tror märket på dom är Lejon eller något sådant.jag skulle heller aldrig köpa skor begagnat. man går ju in skor och formar dom efter sin egen fot. Jag är jättekänslig själv för sånt. Får direkt problem med fötterna om jag försöker gå i någon annans skor så Alvin får alltid nya skor
    jaha ok ja jag får testa helt enkelt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14