• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-08-01 09:55:59 följande:
    Så! Nu har jag diskuterat vinterkläder igen med mannen. Trött han blir. Nu sa han köp vad du vill, bara vi har mat på bordet och jag får köpa mitt grafikkort. Molojacka till NIkita med, blir det!
    Hahahaha det är bra, man ska köra med utmattningmetoden, då får man köpa vad man vill till slut
  • jompa
    Helle skrev 2009-08-01 09:56:38 följande:
    God morgon Tyvärr är det nog så att den danska kronan ställer till en hel del för priserna här i Sverige. Förr låg den på 1.25 och nu på minst 1.40 och är ibland till och med uppe på 1.55. Det gör stor skillnad på priset. Tror varken vi som köpare eller de som säljare tycker det är så kul.
    Ja tyvärr är det ju så att vår krona är skit just nu.
    Det enda som är bra är att dollarn står lågt.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2009-08-01 10:00:32 följande:
    Åååh, den var ju jätte fin Ska nog testa lite MAT, tror inte jag köpt nåt av det märket tidigare.Jaaaa, alltså 279 kr är super dyrt för lite ränder, det känns lite mer ok att Molo tar sånna priser för en printad tröja. Jag kommer nog vänta tills rean innan jag köper nån Katvig, förutom lite mössor då, även om Liam snart kan bada i sin möss låda
    http://www.trendybaby.se/category/Pojkar-2

På denna sidan har de en del rea på MAT. Jag gillar de här tröjorna då de är lite smalare och så är de lite tjockare och håller färg och form tvätt efter tvätt.
    Och priset är ju helt ok oxå.
    De har ofta lite bilar, tåg eller båtar på dessa modellerna och det gillar min son och nog även Liam
  • jompa
    H I L L A skrev 2009-08-01 10:11:10 följande:
    Jag har svårt att skiljas från det de nu har i garderoberna. Större garderober är nog tyvärr uteslutet just nu, vi bor ju i en tvåa !!!! Jag har inte sett rymden IRL, så kanske att jag faller för den. Men har tänkt lite att den kanske blir tvättluddig fort ????Ja djurtryck hoppas vi på!Hilda älskar kaninerna, pingvinerna & hundarna. Hon pekar på dem och säger "tisse" (kisse), alla djur är kisse
    Oj bor ni i en tvåa.
    Är det nåt tillfälligt eller så?
  • jompa
    H I L L A skrev 2009-08-01 10:19:22 följande:
    Ja, det är tillfälligt. Maken har bytt jobb och fick jobb här i väst, så vi fick ta det boendet vi fick helt enkelt. Men det funkar faktiskt bra, man vet ju att det är tillfälligt. Vi letar hästgård, och det får ta den tid det tar. Det är mycket som ska stämma, och massa pyssel att flytta till en annan stad. Men maken har fått nytt jobb och flyttat sitt företag hit, barnen har fått dagisplats. Så nu är det bara jag som ska hitta ett jobb.
    Aha, men då har ni ganska låg boendekostand just nu då. Mer shopping
    Hästgård, vad häftigt. Ska eller har ni redan hästar?
  • jompa

Aaaaagh alltså växer inte mina barn någonting alls.
    Provade nu deras jackor inför hösten, hade köpt Didriksson till dem i våras som var jättestora så jag hängde in dem och tänkte jaja de får bli till hösten istället. Men fasiken de är fortfarande stora.
    Frågan är om de får ha dem ändå eller om jag ska hitta andra.

• jompa
    lillronya skrev 2009-08-01 10:56:37 följande:
    Men är de tokstora eller funkar de? Jag tycker om när jackor funkar läääänge. JAg har en som nog har växt ur alla kläder i sommar. Måste gå igenom hennes garderob idag. Perfekt nu när me&i kommer. Det är hennes favvomärke.
    Alltså toookstora är de väl inte men jag hatar stora kläder. Sååå svårt att veta hur man ska göra. Ska de få hänga till våren kanske. Färgerna gillar jag ju.
    Men då måste dottern få en annan jacka.
  • jompa

Någon som vet någon som har Didriksson, förutom LPL och Batinki?
    Måste ha nya mindre jackor till ungarna

• jompa
    Fantastiska Skatt skrev 2009-08-01 11:58:58 följande:
    Ingen koll tyvärr. Underbara bilder i BT Glassbilderna är ju för härliga
    Glass är ingen favorit hon henne, det är för kallt.
    Men sonen älskar glass och har alltid gjort.

Hmmm nåt annat förslag på skaljacka då, inte POP för de är såå tråkiga.
  • jompa
    BebeonBoard skrev 2009-08-01 12:08:32 följande:
    Jag tog en Didriksons skaljacka till sonen just därför de trååååkiga färgerna som Po.p har i år. Slänger in den i BT...
    Ja jag gillar Didriksson, men vill hitta nån på rea. Var köpte du din?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14