Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

stora stars menar jag ju {#lang_emotions_smile}

• saturnina
    Buttelina skrev 2009-09-29 10:52:01 följande:
    det tyckte min gubbe med innan eg  och han ville INTE ha lime med stars i lillebrors rum, men igår när han var klar så kom han och sa "Lee du hade banne mig rätt, fy vad fint det blev"
    Om min man inte vill ha stora stars, då blir det inga stora stars. Oavsett metod. {#lang_emotions_wink}
  • saturnina
    Jes sica skrev 2009-09-29 10:57:52 följande:
    Om min gubbe säger nej har hanförlorat direkt han vet inte bara om det än då
    Det är nog så min man tänker. Jag måste öva lite på min auktoritet tror jag. {#lang_emotions_laughing} Han är inte ett dugg intresserad av inredning. Men ändå vill han bestämma. Familjedrag.
  • saturnina

Hej svejs. Nu har jag varit på föräldramöte.

Shoppade OT idag. Zara, Kappahl, Lindex & HM. Längesen jag var på "normal" shoppingrunda.

Jag köper alltid strumpbyxor, strumpor & vantar på HM för de har så bra kvalité (till skillnad från Kappahl som noppar innan första tvätten). Men nu börjar det kännas i fickan att man har 3 barn. Kom ut med en påse leggings, strumpor, vantar och hårspännen etc och hade betalat över 700 kr.

• saturnina

Vad är det för mening med att ha saker i T:s minneslista när man inte minns dem ändå. Grrr. {#lang_emotions_djavulsk}

• saturnina

Godmorgon tjejer!

Är det någon som har sett Molo lavendula-klänning (folkloreklänningen) i 122-128 någonstans? LLM har bara upp till 116.

• saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-01 10:10:50 följande:
    men du en sak. var det inte dom som inte tålde att tvättas utan skulle typ luftas bara
    {#lang_emotions_surprised} Ojdå. Inte ens ulltvätt? Så kasst... Hm, min korg sprang iväg ändå så jag får nog vänta på erbjudande...
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-01 10:40:11 följande:
    lite ot men jag vill höra vad ni tycker/brukar göra jag har alltid haft kavat eller liknande i vinterskor till mina barn... nu var vi på ett föräldramöte och där var flera som tyckte att det var såååå onödigt att lägga 500-700kr för ett par skor. de hade använt coops och ekohallen tex för 200-400kr/st och deras barn var inte kalla eller våta om fötterna... hur gör/har ni gjort?? känns ju inte kul att lägga 1000-1500kr på två par skor om man inte måste...
    Jag har aldrig köpt nya kängor till mina barn. Köper bara Kavat, Ecco, Viking Goretex på Tradera, barnmarknader eller loppisar.  Ecco är visserligen lite konstiga i modellen, små och smala ofta.

Jag tycker det är helt sjukt att köpa så dyra nya kängor, men skulle heller aldrig köpa på Coop.
  • saturnina
    Buttelina skrev 2009-10-01 11:15:43 följande:
    mm men jag skulle aldrig få för mig att köpa begagnade skor. jag köper hellre coop än begagnade ecco... tänkte bara om nu tex coop eller ekohallens skor är bra så behöver man inte lägga 600kr/st... men är dom inte bra så får man ju göra det
    Nää, oj. Det finns såååå mycket kängor som är nästan i nyskick. Sen är det bara att byta sula om man vill. Och så blir det bra kvalitet. Hellre det än att barnens fötter är blöta, genomsvettiga eller luktar illa.

Om jag ska vara ärlig är det sällan jag köper stövlar på Tradera, helst på loppisar och marknader där man kan se dem och mäta.

Men tur att vi alla är olika.
  • saturnina

Det är kanske därför mina barn går så konstigt de stackarna. Liksom haltar. Jag får nog börja köpa nytt.

• saturnina

Om det är någon som letar gå-bort-skor till kille, så hade de världens coolaste bruna jodhpurs på Zara för 399 kr.

• saturnina
    Pimm skrev 2009-10-01 12:58:56 följande:
    jag satt här och fundederade på en beställning hos BoR men jag vet inte omjag hittar 3 plagg från Molo för att få en gratis
    Vadå, är det någon kod?
  • saturnina

Godmorgon tjejer. Äntligen kom jag in på Sobeas sida. Är det någon som vet om erbjudandet fortfarande gäller. Kan inte hitta mailet.

• saturnina

Vi har börjat med vinterjackor och höstkängor. Fast tjocka strumpor i gummistövlar går ju också bra ett tag till.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14