Zvartaliljan skrev 2009-09-18 21:27:38 följande:
ja tänk dig då astigmatism också Min kombination sa han är ungefär som en som har -8-9 i närsynthet. Ser ju fan ingenting utan glasögon...o linser kan jag inte ha pga astigmatismen. Det är bara o glömma. ja tänk, vi hade nog inte överlevt 2 dagar på stenåldern För mig har det ju inte kommit smygandes direkt...fick mina första glasögon när jag var 4 o fick ha världens största tjockaste glasögon på lågstadiet då jag behövde så starka, då fanns inte så de kunde göra dom tunna som de kan göra nu, kostade mig flera tusenlappar extra idag bara för den behandlingen på dom...men vill inte ha några tjocka nördglasögon...Ska snart in med Maia igen...de upptäckte ju astigmatism på henne i våras o vi skulle komma tillbaks i höst för en ny undersökning, tyvärr är det ju ofta ärftligt med dessa skitögon
Jo, jag är glad att jag "bara" är närsynt och att mina linser funkar ua. Men man ser ju verkligen INGENTING utan hjälp i dessa styrkor. Gissar att vi är lika kassa kålsupare båda två, fast med olika fel

.
Ja, tänk dig stenåldern: "Åh, kolla vilken fin liten insekt. Oops, my mistake, en T-rex!" Och så vips var man uppäten

.
Min man är också närsynt så vi bara går och väntar på att Karla ska bli det med. Men det dröjer säkert till skolåldern iaf. Än så länge har hon hökögon. Ser ALLT!