Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-09-13 13:19:34 följande:
    hmm lillebror hade strl 92 förra året då han var 83cm+jag hade tagit strl 86
    Shit! Första gången vi tycker samma sak om en stl .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-09-13 16:07:55 följande:
    jaså
    Ja, du brukar alltid säga en el två stl större än vad jag rekommenderar . Så frågan är om jag skulle haft en 80 till K iaf, men det blir ju bara för fel till en 2-åring på 82 cm .

Hur som helst: insåg idag att vår lurvoverall blir för liten. Måste köpa NY! Stackars mig . Moah ha ha ha ha...
  • Stormis
    LillaÄrtan skrev 2009-09-13 21:18:57 följande:
    Jag slog till. Jag har ju förhoppningsvis inget att förlora iallafall, passar den inte så säljer jag den igen, och 449:- tycker jag var ett helt okej pris... För eg skulle jag ju inte köpa någon vinterjacka åt lilltjejen
    Grattis! Där satt jag och funderade . Fast som sagt, den är inte från -08 (annan grön färg + att Molo-tagen sitter på andra sidan jämfört med 08-orna så den blir nog ändå för stor för oss. Men om den blir för liten föer, kanske den passar oss. Då är det bara att inoxa .
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-09-13 21:23:22 följande:
    nej det där ärv äl en 08? Tycker den gröna randen är för mörk för att vara en 07? Men det är ju svårt, allt beror ju på kameran
    Du vet visserligen bättre än jag . Men det är en annan auktion ute med en -08 och den har tagen på andra sidan + att hänget inuti är en annan färg (blå mot röd; fast det kasnek är olika på alla?).

Sen vill jag bara återigen passa på att tacka Busloppan.se som gav oss rabatt på Smultrons suit. Supersnällaste shopen !
  • Stormis
    LillaÄrtan skrev 2009-09-13 21:30:32 följande:
    Självklart
    Håller tummarna .
  • Stormis
    THEA och Grodan skrev 2009-09-14 17:52:09 följande:
    Säljare som är glad eller www.tradera.com/MOLO-HUVA-MED-LAMM-STRL-M-NYS...INTE MIN AUKTIONGodkväll flickor
    Äh, skoja! Den hade jag i minnes, men kan ju stryka den nu... Vann ju ninerna härom dagen på 205 kr med max på nån femtiolapp extra. Men över 300 är 17 att ta i... Attans, men det komemr väl fler. Bara att gartta Dunis .
  • Stormis

God kvälls .

• Stormis
    MammatillO skrev 2009-09-15 12:41:38 följande:
    Åh måste få skälla på FK !Hade ansökt om FP till oktober-december då ringer en FK tant och säger att mina dagar är slut nu var jag på FK idag i ett annat ärende och i samma veva bad jag dom kolla om jag verkligen hade slut dagar och jag hade 36 dagar kvar *MORR*
    Åh, de är jobbiga när det krånglar... Men kanske är det en viss typ av dagar som är slut. Du kasnke har 36 kvar av en annan sort? Fler att ta från pappan?
  • Stormis
    MammatillO skrev 2009-09-15 13:11:23 följande:
    Har bara fått Lägsta nivå dagar under hela föräldraledigheten och jag misstänkte att jag hade dagar kvar då denna kvinna ringde i början på sommaren. Men då jag valde att gå sista året på gymnasiet så har jag inte rätt att ta ut dem på veckodagar men 2 helgdagar i veckan har jag rätten att plocka ut dom återstående 36 dagarna, Men nu har jag bestämt att jag kommer ta dom dagar nästa sommar om jag nu inte fått ett jobb .Men FULT gjort av FK och säga att jag ej har dagar kvar , Jag får ej ta dagar av pappan pga av att jag inte jobbar utan dom får bara etc sonens morföräldrar ta ut igenom att dom har jobb och förlorar inkomst om dom är hemma med honom .
    Ok, men smart att spara dem till sommaren då. Blir ju en extra trygghet ett litet tag iaf.
  • Stormis
    Plummy skrev 2009-09-15 13:44:24 följande:
    Vet någon nnär det är dags för Katvig salg??
    Står bara efteråret 2009 på Bornibyens hemsida.

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det står också SMÅFOLK den 2 oktober!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det datumet har vi väl inte haft förut?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14