• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Busbellan
    zuperduperme skrev 2009-10-02 10:42:52 följande:
    nån som sett mössor från geggamojja som passar bebisar på typ 4 månader??eller nån annan fin mössa som passar molos lila lurvoverall. letar för fullt men hittar inget
    Tipsar som vanligt om denna sida, massvis med fint att välja på
    http://www.bymyhr.se/bestall.html
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    Morty skrev 2009-10-02 10:38:56 följande:
    ???

Var på rådgivningen (bvc) nyss. Svea är inte så liten längre. Trodde hon var 87 lång o vägde 13 kilo.

Det stämde inte riktigt Hon är ju 90 cm lång o väger 14 kilo.

Jag är helt chockad.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:47:09 följande:
    Var på rådgivningen (bvc) nyss. Svea är inte så liten längre. Trodde hon var 87 lång o vägde 13 kilo. Det stämde inte riktigt Hon är ju 90 cm lång o väger 14 kilo. Jag är helt chockad.
    Stor tjej ju
    Undra hur stor Ella är, har försökt mäta henne mot väggen och får det till 92 cm, men hon väger nog bara max 12 kg
  • Busbellan

Personalen på dagis beklagade sig förresten lite idag över att hon inte äter nåt. Nej, jag vet svarade jag, det gör hon inte hemma heller, men vad ska man göra liksom?
    Tror inte på att påpeka det för henne hela tiden och ligga på om att hon ska äta.
    Hon får helt enkelt sitta med vid varje måltid och vi lägger upp mat till henne, ibland kanske hon petar i det lite och ibland rör hon det inte alls.
    Man får väl hoppas att det lossnar nån gång, tills dess får hon väl leva på sin välling

• SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-02 10:50:36 följande:
    Stor tjej ju Undra hur stor Ella är, har försökt mäta henne mot väggen och får det till 92 cm, men hon väger nog bara max 12 kg
    ha ha ja jag vet inte riktigt vad som hänt. Vad växert ungen utav? Äter ju knappt något. Skulle kunna leva på saft o ost.

Ella o Svea verkar ju var aungefär lika, men svea är nog lite rundare.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:52:34 följande:
    ha ha ja jag vet inte riktigt vad som hänt. Vad växert ungen utav? Äter ju knappt något. Skulle kunna leva på saft o ost.Ella o Svea verkar ju var aungefär lika, men svea är nog lite rundare.
    Ja, de förljer nog varandras längdkurvor rätt bra, Svea är ju nån månad yngre än Ella, sen tycker jag man kan se vissa likheter utseendemässigt också
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:47:09 följande:
    Var på rådgivningen (bvc) nyss. Svea är inte så liten längre. Trodde hon var 87 lång o vägde 13 kilo. Det stämde inte riktigt Hon är ju 90 cm lång o väger 14 kilo. Jag är helt chockad.
    Ja, rätt som det är så skjuter de iväg.... stora tjejen!!!
    Pluttan & Plutten
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-02 10:52:30 följande:
    Personalen på dagis beklagade sig förresten lite idag över att hon inte äter nåt. Nej, jag vet svarade jag, det gör hon inte hemma heller, men vad ska man göra liksom? Tror inte på att påpeka det för henne hela tiden och ligga på om att hon ska äta. Hon får helt enkelt sitta med vid varje måltid och vi lägger upp mat till henne, ibland kanske hon petar i det lite och ibland rör hon det inte alls. Man får väl hoppas att det lossnar nån gång, tills dess får hon väl leva på sin välling
    ha ha ja vi skickade våra inlägg samtidigt

Ja så länge de är pigg och glada så är det ju ingen större fara. Då äter de när de vill helt enkelt.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-10-02 10:53:32 följande:
    Ja, de förljer nog varandras längdkurvor rätt bra, Svea är ju nån månad yngre än Ella, sen tycker jag man kan se vissa likheter utseendemässigt också
    Ja absolut. Kan nog bero på att deras mammor också har samma klädsmak, så de går ju ufta med lika dana kläder

Vad har ella i dag? Svea har pussel muddisa o molo velour tröja med rosa vantfickor.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:55:23 följande:
    Ja absolut. Kan nog bero på att deras mammor också har samma klädsmak, så de går ju ufta med lika dana kläder Vad har ella i dag? Svea har pussel muddisa o molo velour tröja med rosa vantfickor.
    Ella har winterblossom (heter de va?) muddbyxor och lila/vit randig katvigtröja
    Men jag höll i pusselmuddisarna idag på morgonen också
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14