• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Damien och Adrian

Hej tjejer, förresten! Kikar in en stund före fikat på jobbet - är dödstrött. Magen är enorm, ryggen tar stryk, fötterna är paja... :-8 Orkar snart inte jobba mer men har tänkt försöka heltid en månad till, 11 dagar före BF...

Ska börja ta ut lite semester för att kompensera, det funkar inte längre, sitter här dödstrött o plågas bara. somnade direkt efter jobbet i onsdag och igår likadant så maken får at allat hemma nu med Damien.

idag ahr de fotografering på dagis *spännande* Skickade dit honom med 2 outfitar:

på sig har han Molo dominotröja och bruna army NS - håller de efter frukost får han behålla dem har jag sagt, men favoriterna var annars blå NS och Molos gröna tröja med stjärnor och orange kant, grönt blir fint på foto. så vi får se vad det blir....

stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • jojoa75
    Tjollabolla skrev 2009-10-02 07:12:22 följande:
    Hej flickor! Idag blir det jobb... Sambon och Milo är lediga och jag är sjukt avundsjuk! Det är ju för tusan minusgrader ute I eftermiddag ska vi på ul!!! Och jag har drömt hela natten om allt som kan vara fel *nervös*
    åh lycka till! Det kommer säkert vara jättebra Så mysigt att få se lilla pyret..{#lang_emotions_heart}
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • jojoa75
    Incommunicado skrev 2009-10-02 09:04:15 följande:
    ska tillägga att många ggr är märkeskläder som t ex Molo mer hållbara för tvätt än Lindex som ofta direkt blir noppiga el fula.
    det håller jag med om!
  • jojoa75

*talking to myself*

Lite OT, men jag köpte häromdan söta knästrumpor till mig på Lindex o Twilfit med band som man kan knyta rosett av högst upp. Ni klädtokiga.. har ni sett liknande till barn nånstans?? Emma blev bokstavligen helt GALEN!
    "Mamma, Emma SKA ha såna osså..."

• Busbellan
    plura skrev 2009-10-02 08:58:46 följande:
    Hoppas att det är ok att komma med en liten fråga, fast att jag aldrig skrivit här tidigare (men "tjuvläst" nån gång för lite tips)Vad tvättar ni med för tvättmedel och vad använder ni på fläckar? Tycker att jag tvättar sönder alldeles för mycket av barnens kläder. Använder själv tvättex *lat* och vanish.Hoppas på supertips
    Använder via när jag tvättar. vanish funkar på det mesta, men på riktigt svåra fläckar löser jag upp en diskmedeltablett i lite vatten och låter plagget ligga i minst ett dygn, funkar på så gott som allt
    Mamma till Nora, August och Ella
  • FlowerPowerMama
    plura skrev 2009-10-02 08:58:46 följande:
    Hoppas att det är ok att komma med en liten fråga, fast att jag aldrig skrivit här tidigare (men "tjuvläst" nån gång för lite tips)Vad tvättar ni med för tvättmedel och vad använder ni på fläckar? Tycker att jag tvättar sönder alldeles för mycket av barnens kläder. Använder själv tvättex *lat* och vanish.Hoppas på supertips
    Tvättar med typ Ariel parfymfritt, minns inte riktigt...Och till fläckar använder jag maskindiskmedel(svåra fläckar så som lera, färg och sådant som stannat kvar efter en tvätt), citrontvål(till allt annat typ), Galltvål(gräsfläckar) och till fettfläckar använder jag vanligt Yes diskmedel.
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:24:48 följande:
    Någon som sett min bäbis? Borde kanske skicka ut en efterlysning.
    ???
    Pluttan & Plutten
  • zuperduperme

nån som sett mössor från geggamojja som passar bebisar på typ 4 månader??
    eller nån annan fin mössa som passar molos lila lurvoverall. letar för fullt men hittar inget {#lang_emotions_frown}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14