• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-10-02 16:27:59 följande:
    Hmpf vad konstigt! Hon sa direkt att vi fick komma igen. Såg dom inte dom olika kamrarna och så med er heller?  Men du får ju när ni ska göra könsul, för då kollar dom väl allt igen? Ja jag kollade på lite bilder nu och det är kanske så att det är en tjej, jag som var så inställd på en grabb! Man såg absolut ingen snopp och den spretade benen åt varsitt håll så man borde sett snoppen där. Man såg dom där 3 strecken oxå tyckte jag och hon som gjorde det med. Men ååh vad nyfiken jag är nu
    Nä hon såg knappt någonting då hon bara hade bebisens rygg mot sig hela tiden. men hon sa att hon såg "tillräckligt"...
    Ja vi får ju se på 3D/4D-ultraljudet, Då kan de ju kolla mycket.

Men kan du inte lägga in en UL_bild här så vi också får se??
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-02 16:27:59 följande:
    Hmpf vad konstigt! Hon sa direkt att vi fick komma igen. Såg dom inte dom olika kamrarna och så med er heller?  Men du får ju när ni ska göra könsul, för då kollar dom väl allt igen? Ja jag kollade på lite bilder nu och det är kanske så att det är en tjej, jag som var så inställd på en grabb! Man såg absolut ingen snopp och den spretade benen åt varsitt håll så man borde sett snoppen där. Man såg dom där 3 strecken oxå tyckte jag och hon som gjorde det med. Men ååh vad nyfiken jag är nu
    meeen då ÄR det ju en flicka
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 16:24:58 följande:
    Åhhhh men tänk om där är en liten lillasyster Då får vi veta nästan samtidigt för jag ska ju göra ul den 13 Oroa dig inte för hjärtat, det viktigaste är ju ändå att det slog jämt o fint! De fick ingen bild av hjärtat när vi gjorde rul heller, de fick ju knappt bild på något alls men inte får vi komma tillbaks dit för det
    sa lillronya nått om hur utbudet varit på lagersalgen???
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-02 16:33:01 följande:
    Hjälp mig nu tjejer! Fick hem dessa underbara idag www.busloppan.se/shop/?artnr=turkosbyxa&cat_i...(Tack liljan!!)Men vad tusan ska jag ha till dom? Jag fyller år imorgon och vi ska ha kalas, hade gärna använt dom då... Men med VAD??
    molos regnbåge?
  • Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-10-02 16:29:57 följande:
    Du är min Guru  ,det mesta du köper gillar jag okså ,med bara få undantag ,det allra bästa är att du  oftast köper du en stl större och det super bra för då lyckas jag ofta få om samma kombi i en uppgradering
    Jo precis, byter jag jackan till en 104 så är väl setet givet till Tara nästa vinter Det är bra för både dig o mig att Maia alltid är en storlek över Tara
    Buttelina skrev 2009-10-02 16:28:47 följande:
    åhh tänk vad kul med en liten tjej
    Jo de kom samtidigt men kag provade enr osa lurvoverall i 92 på Maia förra året och den var alldeles för liten, så då borde den ju inte vara stor i storleken då...jag fick ju ta 98/104 då i jackan istället och jackan är nu för liten...
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 16:32:54 följande:
    Nä hon såg knappt någonting då hon bara hade bebisens rygg mot sig hela tiden. men hon sa att hon såg "tillräckligt"...Ja vi får ju se på 3D/4D-ultraljudet, Då kan de ju kolla mycket. Men kan du inte lägga in en UL_bild här så vi också får se??
    Vi fick bara med oss en bra bild, på ansiktet i profil. Men den har jag inte på datan...
    Den lilla busen rör sig heeela tiden, dom hade svårt att mäta och ta bilder Fick bekräftat att moderkakan låg i bakvägg nu, men Milo hade jag den fram och hans sparkar kände jag knappt, känner redan dessa sparkarna med än vad jag gjorde med Milo.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-02 16:32:07 följande:
    liljan och smurfen, den jackan är verkligen fin vet ni om den finns nånannanstans än minpludde?? jag vägrar handla där
    Jag vet inte...tror inte jag sett den någonannanstans {#lang_emotions_undecided}

Förstår dig...nu tog hon ju på sig ansvaret för att hon skickat mitt första paket till fel adress utan avsändare men nu när jag fick detta, gissa vad? Där stod INTE avsändare!! Lär man sig inte av sina misstag??
    Är därför lite tveksam till om jag vågar krångla med att byta jackan till en 104...
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 16:35:14 följande:
    Jo precis, byter jag jackan till en 104 så är väl setet givet till Tara nästa vinter Det är bra för både dig o mig att Maia alltid är en storlek över Tara Jo de kom samtidigt men kag provade enr osa lurvoverall i 92 på Maia förra året och den var alldeles för liten, så då borde den ju inte vara stor i storleken då...jag fick ju ta 98/104 då i jackan istället och jackan är nu för liten...
    ja isabel har 110/116 i sin lila lurv som sitter bra men 98/104 i lurvoverallen (den gröna med bruna) är stor.. jaja hoppas att den passar maia, annars gör den ju det nån gång
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 16:37:36 följande:
    Jag vet inte...tror inte jag sett den någonannanstans Förstår dig...nu tog hon ju på sig ansvaret för att hon skickat mitt första paket till fel adress utan avsändare men nu när jag fick detta, gissa vad? Där stod INTE avsändare!! Lär man sig inte av sina misstag??Är därför lite tveksam till om jag vågar krångla med att byta jackan till en 104...
    Ingen avsändare på mitt paket heller och dessutom för lite porto mot vad som fanns i det som tur väl är inte min post här känslig men ändå
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-02 16:33:12 följande:
    sa lillronya nått om hur utbudet varit på lagersalgen???
    nope. Fick bara meddelande om vad hon hittat till mig Men eftersom hon hade pengar över till mina grejer...t.o.m en lurvoverall så var där nog inte så stort utbud...för då borde hon ju handlat upp sina pengar till sig själv istället {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14