Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:34:30 följande:
    Åh VART hittade du hänglisarna???Fast...blir det kanske lite krångligt på maia nu när hon är blöjfri o går på toa själv?
    ja det är krångligt!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-24 20:36:25 följande:
    Oki..Inköpt av höstens..retroblomma suitrödpricksuitbadges suitrosarand suitlapptäcke suitstarslinne x 2lila stars brallabadges brallarosarand brallarödprick brallapippi brallarosa/grön rand brallalila stars tunikaretroblom tunikapippi tröjabadges tröjarödprick tröjasvart stars mössa På kommande lista..retroblom linnegrå prick tunikaröd prick tunikalila stars leggingsretroblom leggingszigzag ränder leggingszigzag ränder knapptröjabadges tröja juniorpussel tröja juniorhjälmis lila starshjälmis pussel hjälmis dockorhjälmis badgesrånis retroblområnis dockorrånis lapptäckemuddisar pusselmuddisar grå prickmuddisar lila starsmuddisar retroblommamuddisar dockormuddisar lapptäckebabytunika lapptäckebabytröja lila starsbabytröja dockor/pussellurv junior utan luvalurv junior utan luvalurv junior utan luvalurv junior utan luvaoverall hallon eller lilastickad rånis hallonvantar hallon eller lilaÅ jag tror de får räcka så av Molosarna
    {#lang_emotions_surprised} vet inte varför jag blev förvånad eg, för jag vet ju att du är GALEN fiiin lista!
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-24 20:44:53 följande:
    Då ska vi nog ha 2-3 år   Tack!
    är det strl m som är 2-3?
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:46:42 följande:
    hon är 99 lång och kan ha overallen i 110?? Ser den inte lite stor ut Kan hon röra sig i den utan att det blir klumpigt? Bör jag satsa på 104 till Maia då som är 95 lång och väger 12-13kg?? Skitsvårt detta ju...Frågade innan men kanske någon mer är online nu, hur lång ska overallen vara nacke-fot för att passa en som är 95-98 lång i vinter?? (ja hon växer ju sakta så jag gissar på nåt sånt?) Regnbågsoverallen är 80cm, för liten??Hon är ju itne hemma så kan inte prova
    jag kommer nog köpa 110 till isabel i år. hon hade 98 gamla modellen förra året.. då var hon 94cm ca
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:51:24 följande:
    så Maia som hade 92 förra året i gamla modellen bör alltså ha 104 i år då...hmm skitsvårt detta ju...104an i Hummel som jag har här hemma ser GIGANTISK ut!
    ja det är svårt... men då hade hon ju motsvarande 98 förra året... hur mycket har hon växt?
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:51:24 följande:
    så Maia som hade 92 förra året i gamla modellen bör alltså ha 104 i år då...hmm skitsvårt detta ju...104an i Hummel som jag har här hemma ser GIGANTISK ut!
    men du?? du behöver väl inte köpa en enda overall egentligen ?? har inte maia typ 100st
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:59:03 följande:
    så duktigt Det är sååå skönt o tänk vad pengar man spar in på blöjor nu egentligen!Här är overallen i Februari, sen dess har hon växt ca.3cm och lär väl växa sådär 3cm till nu under höst/vinter. Bara att ge upp va?? Bättre o sälja o köpa ny än att leva på hoppet eller??
    fast hur lång är hon?? isabel hade ju en 92a med kom jag på... hela vintern, men den satt precis på slutet då hon var ca 95cm
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:02:11 följande:
    det jag funderar på är ju vilka som åker, vilken/vilka som får stanna och om jag ev. behöver köpa någon
    ahha fast om några får åka så tror jag att du har så det räcker ändå
  • Buttelina

isabel 95cm i 92a (motsvarar 98)

och i 98an som motsvarar 104...

dessa bilderna är från förra året
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2009-07-24 21:13:55 följande:
    isabel 95cm i 92a (motsvarar 98)och i 98an som motsvarar 104...dessa bilderna är från förra året
    kan tillägga att mot slutet av vintern blev 92an för kort i armarna..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14