• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-08-01 09:49:00 följande:
    Jaaa, man får väl se det så O dessutom sitter ju nya Småfolk inget vidare på Liam så egentligen var det bra att det inte fanns några fina print Gillar inte dessa prishöjningar, 279 kr för en Katvig tröja känns väldigt dyrt. Vet inte alls vad jag ska köpa för danskt till Liam, gillar ju inget från hösten direkt, förutom nån tröja med stars.
    nikki2006 skrev 2009-08-01 09:53:04 följande:
    Tycker att alla de danska märken höjer typ 20 per plagg varje sesong nu, gillar inte alls det heller. men tyvärr är det vår dåliga krona som är boven. Hoppas det vänder snart för annas har man inte råd att handla, det är ju inte direkt att tradera går i samma riktning
    God morgon

Tyvärr är det nog så att den danska kronan ställer till en hel del för priserna här i Sverige. Förr låg den på 1.25 och nu på minst 1.40 och är ibland till och med uppe på 1.55. Det gör stor skillnad på priset. Tror varken vi som köpare eller de som säljare tycker det är så kul.
  • Helle
    jompa skrev 2009-08-01 09:59:31 följande:
    Ja tyvärr är det ju så att vår krona är skit just nu. Det enda som är bra är att dollarn står lågt.
    Ska ni åka till USA? När jag var där stod dollarn i 11. Lite skillnad
  • Helle
    gosmamman skrev 2009-08-03 07:15:35 följande:
    www.familjeliv.se/hem/gosmamman/presentation.... Kommer inte att synas här på länge, men sänd mig gärna en och annan stärkande tanke så ses vi kanske i framtiden när jag mår bättre igen.
    Är så ledsen för din skull. Skickar en stor, stor kram.
  • Helle

På torsdag ska jag till Malmö, så om någon vill fika lite och shoppa kanske så hojta till

Här passar vinteroverallerna från förra året. Bra men tråkigt

• Helle

Förresten, det var ett par av er som undrade över hur tapeterna som vi skulle sätta upp i Gustavs rum såg ut (har glömt vilka bara), men här kan ni som vill se dem i a f smatting.blogspot.com/ Nu är det snart klart

• Helle
    Helle skrev 2009-08-03 08:49:01 följande:
    Förresten, det var ett par av er som undrade över hur tapeterna som vi skulle sätta upp i Gustavs rum såg ut (har glömt vilka bara), men här kan ni som vill se dem i a f smatting.blogspot.com/ Nu är det snart klart
    Jag är där då också, men då ska jag till Kph en sväng och sen umgås lite med syster också. Hade varit såå kul att ses.
  • Helle
    gosmamman skrev 2009-08-03 08:58:35 följande:
    Jag har ingen aning om mina rättigheter, men folk på fl har börjat påpeka dem för mig. Funderar om jag ska be min far om hjälp i detta så det går rättvist till.
    Det tycker jag absolut du ska. Speciellt när det gäller bostad etc. Vid samboskap är det den som behöver bostaden bäst som ska få bo kvar (i a f om ni har hyresrätt). Så det beror ju lite på var barnen ska bo osv, men försök ta det lugnt och tänk igenom saker och ting noga, även om det känns hur jobbigt som helst just nu.
  • Helle
    Emmsan skrev 2009-08-03 12:43:21 följande:
    någon härinne som har konto på ts????
    Jag har också funderat över var hon är.

Japp har konto
  • Helle

Emmsan är du här? Vi har svar

Hej, hej alla andra

ängeln83 skrev 2009-08-03 19:24:46 följande:
    Nån som sett några söta bebis kläder på rea nånstans?
    Något speciellt märke?
  • Helle
    FlowerPowerMama skrev 2009-08-03 20:24:49 följande:
    86/92 räcker absolut, Plastisock är stoooora i storlekarna tycker jag.
    Håller med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14